GEK van geschreeuw bij gamen van 'broertje'!! HELPP

Ik heb een pleegbroertje die echt VERSCHRIKKELIJK schreeuwt en gilt tijdens het gamen, niemand in huis zegt er wat van omdat ze daar geen energie in willen steken. Nou slaap ik in de kamer naast hem en 's morgens om 8 uur begint het al tot 's avonds 8 uur gaat het door. Aangezien ik erg druk met school ben moet ik me kunnen concentreren en dit lukt totaal niet af en toe kan ik het echt gewoon wel uitschreeuwen van de irritatie. Maar ik mag hier natuurlijk niets van zeggen want het is mijn huis niet. Ik probeer wel eens met een koptelefoon op te leren maar vaak gaat het geschreeuw zelfs daar nog doorheen en als ik hem dan nóg harder zet hoor ik het niet meer maar dan kan ik ook niks meer in me opnemen omdat de muziek gewoon te hard gaat.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben, en hoe gaan jullie hier mee om?
(btw. een andere plek in huis is geen mogelijkheid, je hoort het werkelijk overal)

Alvast bedankt voor de reacties

oordopjes al geprobeerd?
En er moet wel wat van gezegd worden. Nu is hij jong dan kan er nog heel wat aan de opvoeding gesleuteld worden.

Ugh mijn broertje doet dat ook. Echt vreselijk irritant. Ik vraag hem dan wel vaak om zachter te doen en dan probeert die dat vaak ook wel maar als hij in een rot bui is krijg ik echt een grote bek.
Dus ik heb niet echt tips behalve vragen of het wat zachter kan aangezien je druk aan het leren bent.

Oh, dit gevoel ken ik , maar dan niet van m’n pleegbroertje, maar van m’n broer. Vreselijk iritand was dat, gelukkig is hij het huis uit :’).
Het beste is om naar je ouders te gaan, en te vragen of ze ervan wat willen zegen, omdat je er door afgeleid wordt. En dat je dan misschien lagere cijfers haalt, bij mij hielp dat, omdat school natuurlijk veel belangrijker is dan een game. Ik hoop dat je iets aan de tip hebt :slightly_smiling_face:

Ga anders in de bieb leren of op school? Ik denk idd dat je er weinig over kunt zeggen. Ik had ook een pleegbroertje toen ik in een pleeggezin zat, en hij stond natuurlijk altijd voorop. Logisch ook.

Ik zou de internetverbinding eruit trekken iedere keer als hij schreeuwt.

Je moet toch gewoon thuis kunnen leren voor school?
En anders goede afspraken maken, bijvoorbeeld als jij aan het einde v.d. middag thuiskomt moet hij stoppen met gamen zodat je je huiswerk kunt maken.
Of na het avondeten of zo? Kan me niet voorstellen dat er ouders zijn die hier niks aandoen als je aangeeft dat het jou belemmerd tijdens het leren.

En je pleegouders? Kunnen zij er niets van zeggen? Het is natuurlijk ook belangrijk dat jij gewoon je huiswerk kunt doen. Misschien inderdaad afspreken dat hij dan bv. tot 5 uur mag en dat jij dan je huiswerk kunt gaan doen?

gewoon terugschreeuwen :cold_sweat:

haha ja dit. Schreeuw eens belachelijk hard tijdens de sims ofzo, wedden dat hij het ook irritant gaat vinden

ok de sims is een stom voorbeeld maar je snapt me

Ja, ik snap wat jullie bedoelen maar voor mij is het heel lastig om er wat van te zeggen… aangezien mij zo nu en dan wel eens verweten wordt door de andere partij die ook in huis rond loopt (zus/vriendin) dat het mijn schuld is dat ze wel eens iets moet delen omdat ik ook in huis rond loop of dat er dingen nu anders zijn en dat het mijn schuld is. ik heb hier niets te zeggen in huis en moet eigenlijk gewoon naar iedereen luisteren, en als ik iets te klagen heb? ja dan ben ik ondankbaar en zoek ik toch iets anders? en ja ik heb het bij hun toch beter dan thuis? dus wat zeik ik nou…

De mijne ook. Leuk he, die gamende broertjes…

Het is ook wel frustrerend als je bijna bij het volgende level bent en dat je dan doodgaat :frowning_face:. Dan kwamen er bij mij ook wel vage kreten uit.

Ja ik snap het ook wel maar het gaat echt aan een stuk door en echt heel hard ook

ga niet van hem weglopen door naar de bib te gaan enz,
en er niets aan doen (beide mag)
maar ik vind eht sneu dat iedereen het probleem ontwijkt en gewoon ergens anders naartoe gaan ofz.

Ik zou gewoon ermee dreigen om de internetverbinding af te sluiten als ie begint.
gaming rage= stoppen met gamen, simpel!

Ik heb ook m’n gaming rage als ik spelletjes speel, maar ik weet dat ik gewoon moet stoppen of het anders moet ventileren (kussens gooien, in kussen schreeuwen,…)

stel dit probleem vast bij de ouders,
laat hun hem in de toom houden en zorgen dat ie een toontje minder zingt.

Wat je zelf kan doen: bons tegen de muren, begin met de lichten te flikkeren, luide muziek, bel/sms hem elke keer als ie begint te schreeuwen (alleen doen bij onbeperkt smsen,…)
of hou gewoon ductape dicht bij de hand.

Jup, de mijne zit nu ook zo op de bank. Ik schreeuw af en toe terug maar dat doet 'm niks. Naar mijn ouders luistert ‘ie gelukkig wel :’)

Mijn vader heeft het trouwens ooit stiekem opgenomen op z’n mobiel, haha. Dan schaamt m’n broertje zich wel, als 'ie dat terughoort.

zou ook goed zijn :stuck_out_tongue: opnemen hoe ie doet en laat hem het lekker zien ofz.
(niet op youtube maar dat kan altijd plan B zijn ;p)

Ik heb niet echt advies maar ik zou niet de computer afsluiten/stroom er af halen als iemand boos is.

Hoezo is dat sneu? Dat lijkt me juist volwassen aanpakken van het probleem als praten/ouders niet werkt. Ik vind jou ‘oplossingen’ best wel kinderachtig namelijk.