Geirriteerde oksels

Hoooi,

Ik zweet altijd heel erg. Het stinkt niet maar het wordt gewoon heel nat!
Er werd me aangeraden ‘Odorex extra dry’ te kopen, dus dat heb ik gedaan.
In de gebruiksaanwijzing staat dat je deze 2 of 3 keer per week moet gebruiken, maar voor mij werkt dit niet. Het werkt alleen als ik het elke dag opdoe. Dat heb ik dus nu een tijdje (maand ofzo) gedaan, maar ik begin te merken dat ik er nu geirriteerde oksels van krijg. Het brandt en jeukt de hele tijd. Maarja ik kan het ook niet laten rusten door de deo niet op te doen, want ik wil ook niet met natte plekken onder mn oksels lopen… Heeft iemand tips wat ik hieraan kan doen?

Een tijdje geen deo, en gebruik okselpads (die vangen het zweet op zodat je niet ziet dat je zweet). En dan maar meerdere keren per dag even wassen met alleen wat water. Dan irriteert het misschien wat minder

Even langs de dokter, die heeft vast wel iets voor je.

Ik ken het probleem met ontzettend zwetende oksels (zelfs als ik het ijskoud heb).

Ik heb geen ervaring met odorex, maar ik gebruik perspirex. Misschien een tipje! Het werkt voor mij heel goed. Je smeert het er 's avonds op en overdag gebruik ik nog steeds deo, maar het scheelt echt ontzettend! Geen klotsende oksels meer voor mij :slightly_smiling_face:

Ik douche 's ochtends, daarna doe ik het erop en dan haal ik er 's avonds een nat washandje over.

haha, ja weet ik maar dat heb ik dus in het begin geprobeerd en dan werkt het (bij mij) niet.

Het lijkt me dat je het te vaak gebruikt, heb ik ook eens gedaan met een speciaal middel tegen overmatig zweten en toen had ik ook bijwerkingen van jeuk en rode plekjes. Volg gewoon de gebruiksaanwijzing, helpt dit niet, dan moet je iets zwaarders halen bij de apotheek.

Edit: ik gebruik trouwens Axitrans, misschien moet je dat eens proberen!