Geïntimideerd door mijn huisgenoot

Heeii meiden, ik zit hier nogal met een probleempje…

Ik heb sinds vrijdag een paar huisgenoten, alleen is er een jongen (hij is 24 en ik 16)

Alleen stuurt hij me al meteen van die whatsappjes met van die bloos smileys erbij, en vraagt ie me altijd wat ik aan het doen ben enzo (op zo’n manier, weet je wel)

En nu wordt ik er best wel ongemakkelijk en ook een beetje bang van.

Ik voel me er nu ook flink door geïntimeerd, alleen weet ik nu niet wat ik precies moet doen.
Ik heb hem net overal al lopen te verwijderen, (facebook en whatsapp enzo)

Wat moet ik nu doen? Ik ben echt helemaal niet goed in sociale situaties enzo, en ben ik dus best wel bang voor hem, dus zie ik hem het liefste helemaal niet meer. Maar nu is hij mij dus aan het sms’en waarom ik hem heb verwijderd enzo…

Als je op facebook iemand verwijdert dan krijg je daar geen bericht van, maar toch stuurtde hij 5 minuten later al weer een verzoek. Dus zat hij me op te zoeken… echt creepy…

Wat zouden jullie doen?

Misschien accepteren op FB en dan een prive-bericht sturen met dat ie echt moet kappen en bla bla en dan even wachten op reactie, en daarna verwijderen en blokkeren?

Ik zou hem -op een beleefde manier vragen- om iets rustiger aan te doen en zeggen dat je een beetje overdonderd bent van al zijn whatsapp berichten en smsjes.

Hopen dat zo iets helpt en als hij het dan nog niet snapt, moet je het wat botter brengen. Dit zou ik doen, in elk geval, want je moet je in je huis wel oké voelen en niet geïntimideerd. Misschien heeft hij zelf niet door dat hij een beetje overdrijft en is het beter als je het zegt.

Creepy :flushed:

Dit inderdaad!

Ik zou het wel face to face aanpakken. Dus recht in zijn gezicht zeggen dat je hier niet van gediend bent. Alleen dan wel wat beleefder.

Ja, gewoon aangeven dat je het niet zo leuk vind, etc. Want je moet je idd gewoon fijn voelen daar.

Ja idd… Nou is het ook zo dat ik een hele nare ervaring heb gehad met iemand met precies dezelfde naam en houding, en dat is dus weer naar boven gekomen,

Hierdoor is het denk ik dat ik hierdoor helemaal dichtklap…
Kan hij niets aan doen, maar ik voel me dus totaal niet op mn gemak…

Heb hem dat net ook maar gestuurd in een sms…

Had het hem liever niet verteld, maar hij heeft natuurlijk ook recht op een reden…

Thanx…

Aangeven dat je dit niet oké vind. Wel netjes houden :flushed:

Heb hem net dus verteld dat hij wat afstand moet nemen,

Krijg ik meteen 3 lange stukken tekst over dat niet iedereen hetzelfde is en dat hij graag contact wil houden en nog steeds wil afspreken…

Snapt hij het dan echt niet?

Whuuuut.

Eehm.

Ik weet niet eens of ik hierop zou reageren, maar anders iets in de richting dat het niet lullig bedoeld is, maar dat je gewoon nogal overdonderd werd en het echt veel contact was waar je zelf niet zo’n behoefte aan hebt en dat je niet de bedoeling had om helemaal contact te verbreken (dat had je toch niet?), maar dat het gewoon rustiger en minder moest?

En als hij dan weer zo aangebrand reageert, zou ik al helemaal niet meer reageren.

Ew wat een creep. Daar kan ik echt niet tegen als jongens het gewoon niet willen aannemen datje niks wilt. Gewoon heel duidelijk maken dat je echt niks wilt. En als ie niet luistert zal ik eigenlijk gewoon je ouders / ouder persoon inschakelen.

Ik ben dus idd ook niet van plan om hierop te reageren, Ik heb hem net een groot deel verteld van waarom ik hem haast niet aan kan kijken (staat hierboven) en dat ik het nu zelf even niet kan handelen omdat er nog een groot gedeelte van mij, daar toch nog elke dag mee bezig is geweest de afgelopen 6 jaar…

En dat krijg ik dit… Alleen het probleem is dat hij wel onder me woont, en ik hem waarschijnlijk nog wel te zien krijg, omdat we nou eenmaal huisgenoten zijn, dan lijkt het me echt zo ongemakkelijk…

@MOCKINGJAY; nee, idd, alleen gaat het een beetje lastig aangezien ik niet echt op goede voet met mijn ouders sta. iK weet echt niet wat ik hier nu mee moet.

Mag ik dan wel een deegroller van je lenen? die heb ik namelijk niet, hahah…

Zo iets dacht ik al omdat je 16 jaar bent en niet meer thuis woont, maar heb je geen ander volwassen persoon waar je dit kan melden?

Nee, heb momenteel nog geen begeleider toegewezen gekregen,
Maar hij staat hier nu serieus voor de deur gewoon… Staat ie daar een beetje aan te kloppen…

Echt hoe stom kun je zijn?

Wauw oke, dat is fucking creepy.
Andere huisgenoten waarbij je terecht kunt en je verhaal kwijt kunt? Misschien doet hij het ook bij anderen?
Of gewoon recht in z’n gezicht zeggen dat hij afstand moet houden en je zelf wel aangeeft wanneer je zijn aandacht wilt, en dat je er niet van gediend bent dat hij je zo stalkt omdat je niet geïnteresseerd bent in zijn vriendschap.

Super mooie zin haha

Nee die andere huisgenoten ken ik amper, en zijn ook allemaal jongens (3)
Maar nu houdt ie het even rustig, dus hoop dat het nu wel goed gaat…