Hoihoi,
Omdat volgende week carnaval er aan komt en binnenkort er ook allerlei (tent)feesten en festivallen zijn wil ik graag mijn oren goed beschermen. Ik heb denk ik al gehoorbeschadiging opgelopen door uitgaan want ik heb snel last van mijn oren en snel irritaties bij harde geluiden. Ook heb ik als ik in bed lig en wanneer ik wakker wordt last van een (lichte) piep in mijn oren. Na dat ik weer uit bed ga heb ik hier gelukkig geen last van. (Ik vraag me eigenlijk wel af of het gehoorbeschadiging is, want ik heb ook wel eens last van mijn kaken, dus misschien heeft dit ook wel verband met de oren en misschien ben ik er ook wel te veel gefocust op dat ik kans heb om gehoorbeschadiging te krijgen en dat ik te bang ben om het al te hebben)
Ik draag het laatste half jaar al music pluggerz van de Kruidvat (10 euro) maar ik wil eigenlijk wel graag echte goede bescherming hebben. Oordopjes waarmee ik tenminste geen gehoorbeschadiging kan oplopen, die goed genoeg dempen. Op internet staan zoveel verschillende soorten oordopjes die je op maat kan laten maken en overal staan wel mooie teksten bij. Nu vraag ik aan jullie of jullie ervaring hebben met oordopjes op maat en waar je deze gekocht hebt.
Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit hoe duur de oordopjes zijn, als de bescherming maar optimaal is en er genoeg gedempt wordt. Want ik ben bang dat ik met de pluggerz van de Kruidvat toch nog gehoorbeschadiging kan krijgen…
Ik heb nu de neiging om uitgaan te ontwijken omdat ik bang ben om meer last van mijn oren te krijgen en gehoorbeschadiging op te lopen…
Ben benieuwd naar jullie tips!
XX