Geheugen snel vol

Ik heb een nieuwe camera en ik heb nu niet zo heel veel foto’s nog gemaakt. Stuk of 40, maar er staat dat ik nog maar 99 foto’s kan maken. Lijkt heel veel, maar er zit een kaartje in van 1Gb en op m’n oude camera kon ik wel een stuk of 300 foto’s maken, als het niet meer was. Ik heb ook de foto’s op de laptop gezet en zag dat de foto’s van m’n nieuwe camera 1500 Kb groot waren, terwijl mijn oude foto’s altijd maar 800 kb waren. Weet iemand waar ik dat kan instellen ofzo? Ik heb wel eens gehoord dat hoe meer megapixels je hebt, hoe groter het bestand is. Maar op hoeveel megapixels moet je hem dan instellen? Of op welke grote? Oftewel, hoe zorg ik ervoor dat m’n geheugen niet na 150 foto’s vol is…

Koop gewoon een geheugenkaart van 8gig ofzo

hmm dan moet je een geheugenkaartje met meer GB halen. ik heb op mijn canon eos 550d 5gb en ik kan 500 foto’s maken ofzo.

Hmmm… Tsja. Hoe duur is een kaartje van ong 5 gb ofzo dan?

Ik denk ook dat het ligt aan de kwaliteit van de foto’s… Ik heb er niet echt verstand van ofzo, maar als ik jou was zou ik gewoon een nieuwe geheugenkaart kopen, hoef je ook niet met instellingen te klooien, haha!

8 gb kaartje is 60 euro.

Ik denk dat het er dus aan ligt van de hoeveelheid megapixel. Want dat bepaald toch goe groot de foto is? Of ben ik nu heel dom? En m’n oude camera had 5.0 megapixel en m’n nieuwe 12.1 megapixel.

Neeeee, dat kan echt niet. Op internet vind ik ze allemaal rond de 15/20 euro ofzo.

5 gb kaartje is ongeveer 20 euro.

stacccy heeft wel gelijk als je een goeie neemt dan kost dat 60 euro hoor.

Maar wat is het verschil tussen een goed kaartje en een slechte? Het is toch allemaal hetzelfde? Je dumpt er wat op, that’s it. Daar kan toch niks bij fout gaan?

ja maar het verschilt denk ik wel per camera he, want ik heb spiegelreflex en als je een digitale camera hebt dan zal dat ongetwijfeld ook anders zijn ?

Hoe bedoel je wat zal anders zijn? Ik heb dus een digitale nu.

ja kaartje voor mijn spiegelreflex kost 8 gb 60 euro.

waarschijnlijk kan je hem tog wel kwaliteit instellen
van uitstekend tot slecht ofso…
maar ik zou idd een kaartje waar veel op kan kopen.

Ik heb dus niet zoveel geld meer lalalalala dus 60 euro is voor mij echt teveel! Maar waarom vind ik dan op internet enzo ook gewoon kaartjes van 8 gig voor 20 euro? En 8 gig, zoveel hoef ik niet denk ik. 5 is genoeg.

Kijk tussen de instellingen van je camera? Daar kan je ergens instellen hoe groot je foto’s kunnen zijn en/of de kwaliteit van de foto’s. Of zoek het op in de handleiding. Scheelt ruimte.

dan koop je 5GB
maar je moet wel kijken of je de goede hebt niet dat je het hebt over gelijk de goedkoopste die je tegenkomt neemt
want misschien werkt die niet op jou camera

Op bol.com is een simpel sd-kaartje van 8 gb 16 euro (http://www.bol.com/nl/p/elektronica/kingston-sdhc-card-8-gb-klasse-4/9000000006530934/index.html). Kijk wel even of er in je camera een SD kaartje moet, ik heb een Sony Cybershot en daarin moet een Memorystick, en die zijn helaas veel duurder. xD
Ik zou trouwens de kwaliteit niet lager in gaan stellen ofzo, want dan had je net zo goed een goedkopere camera met minder mp kunnen kopen. :wink:

Maar wat is nou het verschil tussen een goed en een slecht kaartje? :S Want het is toch gewoon een kaartje, die zijn toch allemaal hetzelfde?