Geheimen bewaren voor familie

Heei girls,
hoop dat jullie me kunnen helpen, zit namelijk met een probleem!
Nou kijk, mijn broer en nicht hebben mij beiden iets toevertrouwd, en nu moet ik dat geheim houden. Maar soms is dat nog best lastig!

Mijn broer’s geheim:
Mijn broer (Tim, 21) en ik speelden vroeger altijd een spel, World of Warcraft (WoW). Maar op een gegeven moment mocht dat niet meer van mijn ouders, omdat je voor dat spel geld moet betalen. Maar mijn broer speelt het dus nog steeds! Hij is behoorlijk goed, heeft ook de hoogste rangen enzo. Nu zoekt hij ook een baan, en dan wil hij het huis uit. Alleen is hij helemaal niet bezig met het zoeken van een baan, hij is altijd WoW aan het spelen! Ook als we bijvoorbeeld gaan eten komt hij vaak later aan tafel omdat hij zijn “Battleground” nog even af wil maken. Dat vinden mijn ouders dan natuurlijk niet leuk, en dan word er gewoon geschreeuwd aan tafel. Dit gebeurt dus best wel vaak. Voel me daar zó vervelend, mijn broer kan zich geen leven zonder dat spel voorstellen, zei hij laatst. En nu weet ik dat jullie zeggen: Praat over het geruzie samen met je ouders, maar dat heb ik allang gedaan! M’n ouders zeggen dan wel, Oké, voortaan zullen we rustiger doen, maar het is dan zo weer raak. Het vervelende vind ik dus dat geruzie.

Mijn nicht haar geheim:
Mijn nicht, (Carmen, 14), rookt&drinkt. Ze heeft mij dit toevertrouwd, maar ik mag het met geen mogelijkheid aan iemand zeggen. Dat snap ik ook wel, dat vind ik ook niet zo vervelend. Het vervelende vind ik, is dat ze elke keer zegt,
“Je houd je bek hierover he, anders verneuk ik je leven, dan ga je zó dood enz…” Ze scheld er de hele tijd over dat ik het niet moet doorvertellen. Ik zeg dan wel" Ja, dat doe ik toch ook niet!" maar ik heb het gevoel dat ze me niet geloofd. Ze controleert vaak bij vriendinnen wat ik heb gezegd, of ik het nog over haar had gehad enzo… Maar ze vind nooit iets, omdat ik het tegen niemand verteld heb! Maar ik ben het zó zat dat ze me altijd controleert, ik kan gewoon geen normaal leven meer lijden. En als ik dan een keertje bij haar ben, zegt ze: “ik heb wel met wat vriendinnen afgesproken om te gaan roken&zuipen, jij gaat maar mooi mee!” Maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet. Die vriendinnen bieden me elke keer een hijs aan, of een slok, maar ik wil het helemaal niet. Ik zou hier zo graag vanaf willen!

Ha, dit moest er ff uit. Hoop dat jullie mij kunnen helpen!
xoxo

Je moet een geheim bewaren en je zet het op internet. Lol. Nou heb je het in feite aan de hele wereld verteld. Lekker is dat :’)

dubbelpost.

Dat ze je nichtje is, bekend niet dat je met haar om MOET gaan.

Maar ze woont naast ons, en komt zowat elke dag bij ons. Kan niet elke keer zeggen: “Nee heb dit al, nee doe dat al” duss…
Nog wel bedankt!

Dan zeg je: ‘heb geen zin’.

Dat met je broer, dat is jouw probleem niet, dat maak je er zelf van.
Hij is verslaafd aan dat spel, jij bent er al mee opgehouden.
Ja oke, omdat hij blijft spelen is er vaak ruzie thuis.
Het enigste wat je dan zou kunnen doen is met je ouders erover praten dat je broer echt verslaafd is aan dat spel en er gewoon niet mee op kan houden.

En met je nicht, zeg dr nog een keer heel duidelijk dat je het ECHT niet doorverteld, en als ze je blijft wantrouwen ze je het beter niet had kunnen zeggen.
Ik zou dan ook niet meer met dr om willen gaan, als ze je zo blijft wantrouwen.
Had ze het maar tegen een ander moeten vertellen ?

Sorry , ik weet niet echt hoe ik je moet helpen hiermee , maar zeg gewoon tegen je nicht : als jij me blijft controleren en me meevragen en schelden enzo dan vertel ik het dooor

X

succes

Zo is dat! En als zij dat elke keer zegt van ja ik maak je dood dan zeg jij gewoon als je dat nog 1 keer zegt dan zeg ik het wel tegen je ouders en dan is zij zelf dood denk ik

dat zijn toch gewoon hun problemen, is je leven zo saai dat je al wanhopig wordt als iemand een spelletje speelt en je nichtje in de puberteit zit?

Ze zij zelf in de zin van; het is mijn problemen ook niet dat ze dat doen. Ze zegt alleen dat ze ermee zit dat er vaak ruzie aan tafel is, en dat ze steeds wordt gecontroleert door haar nicht.

@topic starter.
Dat met je broer moet je gewoon met je ouders over praten, dat je er mee zit dat ze vaak ruzie hebben aan tafel. En tegen je nicht moet je gewoon zeggen dat ze het dat niet tegen jou moest vertellen, wil ze dat het geheim blijft.

Bij je broer weet ik niet wat je moet doen …
En tegen je nicht zou ik dit zeggen : nee ik ga niet mee, geen zin in :slightly_smiling_face:

Dankjulliewel!
Met mijn broer moet ik nog maar even zien wat er gebeurt…
Mijn nicht was hier vanmiddag weer, toen ik alleen thuis was.
Eerst gelijk controlen van: “Heb je al iets tegen je ouders gezegd,?” Ik zei maar: “Nee, maar als je me nog een keer controleert, ga ik wel naar je ouders!, ben het zat!” toen ging ze naar huis.
Ik denk dat het nu wel afgelopen is!
Echt bedankt!

Ik hoop maar dat Tim en Carmen of enige vrienden van hen dit dan maar niet lezen.

@ kraplapje: ze zei toch dat ze de namen enzo veranderd had

Dat van je broer is gewoon zijn eigen probleem. Ik heb zelf ook WoW gespeeld en heb er zelfs volwassenen aan onderdoor zien gaan, maar nog, als je zo zwak ben om zo verslaafd te raken aan een spel, nee sorry…

Van je nichtje vind ik ook nogal kansloos, ik zal het echt niet tolereren dat ze zo tegen me zou praten als je n geheim zou moeten bewaren. Eerlijk gezegd zou ik ook gaan dreigen, dat als ze je nog 1 keer met de dood bedreigd jij naar haar ouders zou gaan.

zeg tegen je nicht dat ze die sigaretten in dr ass kan duwen,
en dat ze moet oprotten jou steeds af te zeiken,
je bent familie van elkaar, waarom zou je het dan doorvertellen.
als ze jou dus niet vertrouwt , ligt dat aan haar kant, en niet aan die van jou.
ik zou niet zo over me heen laten lopen als ik jou was.

en voor je broer,
geen eens meer aandacht geven aan dat spel.
als hij er over begint, gewoon negeren, hij is best wel zielig
als hij zonder dat spel niet kan leven. sorry hoor, maar
dan ben je écht een no-lifer, en als zn leven en baan daaronder lijden
dan zou ik hem er geen aandacht meer voor geven, want aandacht geven
aan dat spel betekend dat je dat spel zowaar promoot.

eh fock die nicht van je, ga niet met d’r om en zeg indd dat ze die sigaretten in dr dikke bil kan steken want dit is natuurlijk niet normaal. en zeg dat je het niet pikt dat ze jou zo bedreigd, en dat jij haar eens even lekker gaat bedreigen als ze dr kop niet houd.

sorry even een agressiebui :flushed:

-