geheime relatie

hallo iedereen.

ik heb net 11 maanden een relatie. een geheime relatie dus.
mijn ouders zijn gelovig en willen dat ik pas een vriendje neem waar mee ik zeker weet dat ik ga trouwen en hij moet van de kerk zijn.

ze weten sinds 5 maanden dat ik iets met hem heb. (mn pa heeft mn dagboek gelezen)
ze verbieden elk contact tussen ons en hij controleert ook mijn mobiel, computer enzovoort.

er zijn nog zoveel meer dingen en problemen hier mee. maar even kort samen gevat( hier boven)

hoe kan ik mijn vriendje meer zien, of hebben julie tips voor zoń relatie?

groetjes mij

Heb niet echt tips, maar het lijkt me echt ontzettend vervelend! sterkte en beschouw dit maar als een up :sob::muscle:

ahw thanks :slightly_smiling_face:

Als iemand aan mijn dagboek zou komen he… aaaargh die gaat eraan.

OT niet je ouders vermoorden, geen goed plan. Misschien kun je erover praten met je ouders met een professioneel iemand erbij?

Lastige situatie, maar mij lijkt het het beste om gewoon in het geheim met hem af te spreken. Als je ouders er al achter komen, so what? Iets ergers wat betreft je relatie kunnen ze niet meer doen, ik vind het ergste wat ze kunnen doen al het verbieden van het zien van hem. Probeer eerst nog een goed gesprek met je moeder (meestal de beste keus) te voeren en haar te vertellen dat hij een goede jongen is en wie weet, misschien trouw je wel met hem? Je kan nooit weten of het iets met iemand gaat worden, behalve als je het met diegene probeert. :slightly_smiling_face:

Om jezelf niet te veel ellende aan te doen zou ik ermee stoppen en iemand van de kerk zoeken :stuck_out_tongue: Ja sorry dit is het slechtste advies ever maar als je eenmaal iets niet mag van je ouders is het moeilijk vol te houden, denk ik. Helemaal als je nog minderjarig en thuiswonend (controleerbaar) bent. Zou wel zeggen dat je er niet van gediend bent dat je dagboek wordt gelezen. Ieder kind heeft recht op enige privacy.

ik ben ook gelovig en mag ook geen relatie dus ik snap je probleem. je ouders weten het all dus ik zou gewoon met hem afspreken (en dan niet zeggen dat je met hem gaat) en als ze erachter komen is het toch niet zo erg want ze weten all.
Ik zou wel echt boos zijn dat iemand mijn dagboek zou lezen en weigeren om mn relatie te eindigen voor hun!!

het is inderdaad heel lastig. maar ik heb het er al zovaak met ze over gehad.
ze willen het niet accepteren en gaan het niet accepteren.
de enige die het accepteert zijn mn opa en oma. maar die willen er niet bij betrokken worden omdat ze bang zijn voor mn vader.

ik heb al gekeken of ik aangifte kan doen tegen privacy schending. maar daar staat onder in kleine lettertjes: je ouders mogen dit doen als ze denken dat je in gevaar bent.

en dan gaan mijn ouders dat natuurlijk als argument gebruiken.

ik ben 16 trouwens :slightly_smiling_face:

wat heb je hiervan geleerd?
Geen dingen meer opschrijven in je dagboek dus, want die controleren je ouders, je mobiel is ook niet veilig. Dus wat ik in dat geval zou doen ik een pre paid telefoon kopen. en die verstoppen. En elke keer dingen verwijderen. en als ze die vinden, gewoon n nieuwe prepaid telefoon kopen, kosten niet zoveel en tis in ieder geval IETS.

Politiek correct antwoord hier is natuurlijk dat je met je ouders moet gaan praten enzo, maar dat bedenk je vast zelf ook.

Hier heb ik niet echt tips voor. Je kunt eventueel heel open en eerlijk naar je ouders zijn dat jullie al bijna een jaar samen zijn. Hij respecteert jouw kerk-keuze en dat hij je steunt. Overtuig je ouders dat jullie verder niets doen dan samen zijn en dat ze je kunnen vertrouwen.

Ga gewoon verder met je relatie. Laat je niet doen door zoiets.

praten met mijn ouders helpt in dit geval niet. (vaak geprobeerd)
als kind hoor ik te luisteren naar hun en hun mening.
ik ben het thuis zo zat. maar als ik weg ga krijg ik alleen maar meer problemen :frowning_face: