Gehandicapten zorg

Ik begin a.s maandag met mijn stage bij de gehandicapten.
Ik heb afgelopen jaar stage gelopen bij dementerenden in een verzorgingstehuis.
Ik wil graag in het ziekenhuis werken als verpleegkundige maar dit kan pas in jaar 3.
Heeft iemand ervaringen met gehandicapten en tips voor mijn eerste dagen haha:)?
Ik ben zo zenuwachtig en ben altijd bang voor iets nieuws…

Ze gooien je heus niet in het diepe… en volgens mij zijn het altijd spontane lieve mensen die dat werk doen en dus krijg jij spontane lieve collega’s

Don’t worry, het komt wel goed!

Ik werk in de gehandicaptenzorg (doe een BBL opleiding, 2e jaars). De 1e dag was ik ook ernorm zenuwachtig en wist ook niet wat ik kon verwachten. Ik ga nogsteeds met veel plezier naar m’n werk, ik vind het echt geweldig!
Weet je toevallig al wat voor groep het is? Is er veel verzorging of zijn ze zelfstandig? Misschien kun je op internet wat informatie zoeken over de syndromen/stoornisen die de mensen hebben, als je tenminste weet wat voor een soort groep het is. Maar ze zullen je echt niet in het diepe gooien! Zenuwen horen bij iets nieuws, maar het zal vast wel goedkomen :slightly_smiling_face: !

Ik heb ook stage gelopen in de gehandicaptenzorg, het leek me in eerste instantie niet echt leuk, maar uiteindelijk vond ik het er erg leuk en werk ik er nu. Je moet het gewoon op je af laten komen en vragen stellen als je iets niet snapt of niet zo goed weet wat je moet doen, dan komt het vast wel goed :wink:

Ik heb vorig jaar ( als 1e jaars, ik doe dezelfde opleiding) ook bij gehandicapten gezeten, wel licht verstandelijke die alleen maar begeleiding nodig hebben; Je maakt elke dag wel wat mee!

En ik kan je vertellen dat lichtverstandelijke gehandicapten heel anders zijn dan pg. (Loop nu stage op PG) Benaderingswijze is ongeveer hetzelfde maar ze zijn heel erg in het ‘nu’ terwijl PG heel veel meer in het verleden leven ( wat normaal is bij PG); en ze zijn echt slim op hun eigen manier!

Het is heel erg wennen maar vooral ook erg leuk; de eerste weken zullen de cliënten schuw zijn Maar daarna is het echt heel leuk!

(merendeel van dit geld voor licht verstandelijke handicapten zonder een lichamelijke beperking;)

voor verstandelijk beperkten hoef je je niet druk te maken. die kunnen vaak heel lief zijn en als je iets verkeerd doet zullen ze je het ook niet heel kwalijk afnemen… komt wel goed hoor meid! maak jezelf niet gek :slightly_smiling_face:

Ligt er ook heel erg aan wat van gehandicapten…
motorisch lichamelijk verstandelijk…
Sowieso moet je je niet te druk maken, het komt allemaal goed! Als je plezier hebt in dat werk en dat dan ook uitstraalt is er niks aan de hand. Succes!

aaaah wat een lieve reacties allemaal :smiling_face_with_three_hearts:
ik heb verstandelijk+lichamelijk gehandicapten, ze liggen bijna allemaal op bed en moeten geheel geholpen worden met de ADL.
Ik heb juist afgelopen jaar op PG stage gelopen en daar werk ik nu ook nog als bijbaantje, Mijn collega’s vertelde me dat gehandicapten mensen heel veel liefde geven en ze ontzettend lief tegen je zijn.
ik ben heel benieuwd! dankjewel meiden:)

Er bestaat geen leukere doelgroep dan mensen met een verstandelijke beperking. Ze zijn puur en super leuk! Ik werk met mensen met een licht verstandelijke beperking en zou ze voor geen goud kunnen missen!
Ben heel benieuwd hoe jij het vind! Succes maandag!!