Gegevens DUO~ bank

Hallo,

Ik heb morgen een afspraak bij de bank omdat ik 18 geworden ben en mijn rekening dan omgezet wordt.

Ik heb een mail gekregen waarin staat dat ik mijn gegevens van DUO mee moet nemen,
Mail:
[i]Om u van een goed en compleet advies te kunnen voorzien, vragen wij u de volgende zaken mee te nemen:

• Legitimatiebewijs
  • Burger Service Nummer (indien deze niet op het legitimatiebewijs vermeldt staat)
  • Gegevens Dienst Uitvoering Onderwijs[/i]
    Ik snap niet wat ik nu mee moet nemen, ik heb geen verstand van DUO. Ik heb toch helemaal geen gegevens van DUO? en met DUO regel je toch stufi enzo dus ik snap niet wat dat met de bank te maken heeft.
    Mijn vraag is dus wat ik nou van DUO mee moet nemen?

liefs

Als je studiefinanciering krijgt dan wordt je rekening omgezet in een studentenrekening, daarom vragen ze dus om je gegeven van DUO. Als je geen studiefinanciering krijgt dan krijg je een andere rekening.

Ik wou nu net stufi aan gaan vragen moet ik daarvan dan gegevens mee nemen ofzo :open_mouth:

Klopt inderdaad een studentenrekening is nog gratis. Voor een gewone rekening moet je een bepaald bedrag per jaar betalen. Vandaar dat je ‘bewijs’ mee moet nemen als je een studentenrekening aan wilt vragen.

@bananamonk Stufie vraag je aan bij DUO dan kan gewoon via het internet. Dat staat verder los van de bank.

Ja maar ik snap niet wat voor een gegeven ik zegmaar mee moet nemen is dat een of andere code ofzo

Welke gegevens en waar naar toe? Je wilt je studiefinanciering aanvragen ?
Dat kun je gewoon via deze website doen: http://duo.nl/particulier…inanciering_aanvragen.asp
Of bedoel je dat je een studentenrekening wilt openen?
Ik begrijp je niet helemaal :pensive:

Wat voor een gegeven ik mee moet nemen naar de bank, want in de bevestigings mail stond dat ik gegevens van DUO mee moest nemen

ja voor de studentenrekening :stuck_out_tongue:

Oh ik begrijp het denk ik al. Op het moment dat je studiefinanciering wordt toegekend dan krijg je hiervan bericht van DUO (via de post). Hierop staat wat je studiefinanciering zal gaan bedragen etc. Deze brief kun je aan ‘bewijs’ meenemen naar de bank. Je kunt dus het beste je afspraak met de bank even verzetten naar het moment dat je de brief ontvangen hebt. Vaak doen ze daar niet moeilijk over, als je gewoon even belt en het uitlegd (naar de bank dus). Haha sorry dat ik het niet gelijk begreep!

Ooh oke heel erg bedankt nu snap ik het :grinning:!! Dan bel ik morgenvroeg even op, want ik heb sufi pas net een minuut geleden pas aangevraagd ja. Sorry ik ben ook niet heel goed in het verwoorden van mijn probleem haha. dankjewell