Op dit moment zit ik in het eerste jaar HBO Toegepaste Psychologie, ik heb net bepaalde tentamen cijfers terug gehad waar ik aardig depri van ben.
Ik heb besloten om ermee te stoppen, ik volg extra huiswerk lessen, schrijf een samenvatting, typ de samenvatting, leer 3 weken van te voren, volgt elke hoor -en werkcollege en bereid deze college’s ook voor.
Het is dus erg deprimerend om te zien dat ik tijdens elke toets maar een 4 haal.
Ik heb het idee dat het niet in me zit, want ik heb letterlijk alles eraan gedaan (leraren gesproken / mentor gesprekken) en ook deze weten niet waar het kan zitten. Ik ben zelf van heb MBO niv 4 dierenartsassistente afgekomen.
Hieruit bleek dat ik geen werk zou hebben en hadden ze me aangeraden om door te gaan, dus vandaar. Nu ik met deze wil stoppen (ik maak mijn laatste periode gewoon af) ben ik opzoek naar een nieuwe HBO opleiding.
Ik weet heel erg goed wat ik wel of niet wil: Ik wil bijvoorbeeld niets met kinderen, horeca (koken) lijkt me leuk maar ik wil liever niet op feestdagen werken. In de dierenbranche (waar ik het liefste inzit) kan ik niet aan werk komen, en dierenarts moet je Nask/Wi/Bio hebben, en ik heb wiskunde laten vallen, wat echt niet mijn vak is en het zelfde geld voor Wiskunde.
Wat ik wel leuk vind is mensen helpen, natuur fenomenen vind ik interessant en mensen coachen en begeleiden. Dus heeft iemand hier voor mij totaal nieuwe inzichten? Of bepaalde opleidingen waar ik zelf nog niet aan gedacht had?
Je zou me er erg mee helpen, bedankt alvast.