Geesten

Ik kan ze niet zien, en ook niet voelen, eigenlijk heb ik er helemaal niks mee te maken. Maar ik ben bang dat ze me iets doen, als ik slaap. Elke avond ben ik bang, lig ik in mijn bed er aan te denken. Weet iemand hóe ik hier af kan komen? Ik word er gek van, ik wil het wissen uit mijn hoofd. Please help?

Ohja ik lees ook heel vaak een sprookjesboek, ofzo. Om aan iets anders te denken, maar als ik mijn licht uit doe, word ik weer bang.

dat heb ik ook:$ dan denk ik s’avonds dat er iemand achter me staat en wil vermoorden:$

ik heb 1 x een geest gezien0_0 ik rende direct naar me huis
was SUPER ENGGGG:’(

Ja, dat heb ik ook, dat gevoel. Maar omg, een geest gezien… pfff dan stel ik me nog aan… Ik heb een keer gelezen dat een meisje dat ook had, en dat ze zo was geschrokken dat ze er heel lang geen last meer van had. Later, toen ze ouder werd, ging ze weer geesten zien, en ze was er aan gewent… Maar ik ben echt als de doods om een geest te zien ofzo…

Echt lastig, toch proberen er niet aan te denken! Je bedenken dat je toch nog nooit zo iets hebt meegemaakt. Waarom zou dat nu ineens wel zo zijn =) Je kan ook aan God vragen of hij die gedachtes weg wil doen of hij je wil beschermen. Weet niet of je gelooft in God maar het geeft misschien wel een veiliger gevoel want als er geesten zouden zijn dan is hij toch wel sterker dan hen :stuck_out_tongue:

Ik heb dit niet gehad met geesten, maar ik keek toen ik jong was teveel NCIS achtige programmas, en dan lijkt het net alsof je wat je ook doet toch wel wordt vermoord. Maargoed, het klinkt misschien standaard, maar gewoon niet meer aan denken, ik droom altijd heel veel, dus ik verzin vast mijn eigen dromen, lekker onder een warm dekbedje, gebeurd mij nu niks meer :slightly_smiling_face:

Ik probeer ook echt elke avond aan iets anders te denken, maar het is gewoon zó moeilijk! Ik kijk wel hoe het vanavond gaat… Maar gisteravond lag ik zo in spanning, dat ik bij mijn moeder in bed kroop :blush:

ik heb mijn bed nu tegen de muur en lig met me rug naar de muur zodat ik me kamer in kan kijken
als ik denk dat er iemand in me kamer staat denk ik altijd dat het een goed iemand is
als ik heel bang word doe ik het licht aan en kijk nog goed om me heen
ik ga wat leuks doen :stuck_out_tongue: en doe licht uit en ga door met dat leuke en ik ben moe en val in slaap:)

Msschien kinderachtig: Maar misschien kun je een heel klein lampje kopen en dan aanzetten?

Ohja, en ontspannende muziek luisteren?

denk maar, geesten waren eerst ook mensen, en je bent niet bang voor mensen, dus waarom zou je bang zijn voor geesten.

ze zijn net zoals de mensen die je tegen komt op straat, en dan ga je toch ook niet gillen.

oh dankjulliewel voor de tips!

als ik vroeger bang was deed ik ook altijd een lampje aan, dan was ik niet meer bang :slightly_smiling_face:

nu ga ik slapen, ik hoop dat ik niet te bang ben!..

Denk. Realistisch. Na.

Ah ik heb ook jarenlang met mn rug naar de muur geslapen. Ik had namelijk wel eens gedroomd over iets engs… En dat maakte dus dat ik nevernooit met mn hoofd richting de muur wilde slapen :’) Was echt heel bang dan. Maar dat gevoel gaat ooit wel eens over bij iedereen denk ik :stuck_out_tongue:

waarom denk je eigenlijk dat ze je iets willen aan doen?

Als ik bang ben, denk ik aan mijn crush die me omhelst en me gerust stelt. En het werkt nog ook. :grinning_face_with_smiling_eyes:

heey dat ga ik proberen(A)
met me vriendje dan:)

trusteennnn

Ehh, als er random iemand in m’n kamer zou staan, zou ik echt wel bang zijn haha.

However, je bent bang voor de angst zelf. Nothing is gonna happen.

Ik heb dat soms ook wel eens, vooral als ik iets op tv heb gezien over geesten.