geesten & vage dingen.

ik moet echt even kwijt wat er is gebeurd, en ik vraag me af of jullie ook zoiets hebben meegemaakt.

toen m’n opa was gestorven wist ik dat van te voren al, toen me vader me het kwam vertellen kwam opeens een kat op m’n schoot gesprongen, die ik niet kende en ik was de enigste die de kat kon zien. de kat ging pas weg toen ik was gestopt met huilen. m’n opa zei dat hij wel kon voelen dat er iemand was, maar de kat niet kon zien. de rest van de familie zag de kat ook niet, maar ik weet zeker dat de kat er was, ik voelde de kat ook.

Ik heb daarna m’n opa een keer gezien toen ik bang was, als een flits op de muur.

Ook ben ik een keer in een soort trance geweest vanuit mezelf en kon ik zien wat iemand anders aan het doen was. M’n beste vriendin was helemaal in paniek omdat ik niet meer reageerde.

Ook droom ik vaker over iedereen die ik ken die overleden is, ze praten dan maar ik kan nooit wat terugzeggen.

Hebben meer mensen zoiets? X

Nog nooit gehad, maar klinkt echt creepy.

Ik had laatst een keer dat ik heel erg aan het huilen was om m’n ex en voor m’n raam ging staan om te roken. Toen zag ik inene een blauwe flits voor me en m’n gevoel zei meteen dat het m’n opa was om me te ‘troosten’ zeg maar.

Ik zelf niet, maar mijn oma heeft 's nachts ooit haar overleden man (mijn opa dus) gezien.

De avond na de begrafenis van mijn opa zat ik met mijn moeder op mijn kamer, ik moest huilen, en toen begon ineens mijn lamp heel erg te flikkeren. Wel een minuut lang. Het was best creepy, maar ook geruststellend. Ik geloof dat het mijn opa was.

je hersenen kunnen rare dingen doen als je verdriet hebt.

Geloof je er niet in?

Nee.

Maar ik weet wel veel van psychologie en hoe je hersenen op sommige emoties kunnen reageren. Je kunt zelfs dingen gaan zien, omdat er bepaalde chemicals worden aangemaakt die je zicht of bepaalde delen van je hoofd kunnen beinvloeden.
En sowieso als mensen denken iets te zien of er toevallig iets gebeurd, heeft de mens de neiging om dat ergens aan te linken, wat toevallig op het voorfront van hun gedachten zit.

Kan het nog wel uitgebreider uitleggen, maar ik zit nu te eten en het typt wat lastig met één hand :wink:.

Ik geloof je wel en ik maak ook dat soort dingen mee.

Een week geleden is mijn kat overleden. Dinsdag of woensdag toen voelde ik dat ze op mijn bed lag. Ik zag de schaduw van haar rechtervoorpootje en ik zag precies de vorm van haar lichaam in mijn dekbed. Ze ging zitten en toen vormde de deken zegmaar mee.
Ik zie ook vaak een schaduw van een andere overleden kat die in ons huis rondloopt. Die zie ik in een soort flits voorbij rennen in mijn ooghoek.
Een paar jaar geleden zag ik ook een vrouw met zwart haar en een ouderwetse jurk. Ik heb het aan mn ouders verteld en die zeggen dat het een overleden vrouw is die eerst in ons huis heeft gewoond.
Ik zie het niet allemaal duidelijk, ik zie wel de aura en mijn gedachten vult in hoe het er binnen de aura uit ziet. Ik krijg de gesprekken ook via mijn gedachten binnen en ik hoor een soort stem.
Ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen.
Xxx

nee. maar ik denk ook dat wanneer je er niet in gelooft, het ook niet gebeurd zoiets.

Hey, ik weet niet of ik er in geloof of niet, maar een kennis van me werkt met mensen die last hebben van geesten. Het is gedeeltelijk blijkbaar een kwestie van je openstellen. Of je er nou niet in gelooft (hersenen, emoties) of wel (openstellen), maakt niet zo heel veel uit. Het is iets wat zeker vaker voorkomt.

Dan functioneert mijn brein al 6 jaar niet meer fatsoenlijk. Wat een onzin is deze opmerking.

Ik heb wel eens zoiets raars meegemaakt, alleen ik twijfel nog steeds of het niet gewoon een droom was. Die heel toevallig toen in mijn gedachten was ofzo :")

Opzich maakt het niet zo heel erg uit wat het is toch? Je maakt het mee. Droom, geest, het is maar een naam. Kan belangrijk zijn, maar hoeft niet.

heb je gelijk in.
Het was iig wel raar.
Even kort samengevat, mijn oom was langdurig ziek en ik droomde een nacht over dat ie als geest naar mijn bed kwam om zeg maar afscheid te nemen, en de volgende ochtend hoorde ik dat hij snachts overleden was.
Ik kan het nog steeds niet begrijpen, echt freaky

Dat heb ik ook gehad met mijn oma. Ik wist al dat ze overleden was (toen ik thuis was), voordat ze ons belden vanaf oma’s huis (dat ze dus overleden was), want ze kwam afscheid nemen, voor mijn gevoel althans. Ik vind het als ik het zo typ een heel stuk enger klinken dan ik het toen vond P:.

(Ik was dan ook nog maar 11)

Bij mij gebeuren er al 6 jaar aparte dingen.

• Knoppen van gasfornuis die er op zijn kop op zitten.
  • Schoenen die beneden uitgetrokken zijn en boven terug gevonden worden.
  • Televisie die ineens aan springt, en als je die dan weer uit zet springt ie weer opnieuw aan.
  • Radio die ineens aan springt.
  • Wekker die alleen op batterijen werkt (en dus niet met een stekker), maar er zitten geen batterijen in, en toch 2 nachten op een rij om klokslag 00:00 af gaat.
  • Je bed opmaken en 2 seconden later zit er een deuk in alsof er iemand zit.
  • Lichten die ineens aan en uit gaan.
  • Magnetron die niet gebruikt is maar wel zomaar uit het niets gloeiend heet is, en 2 minuten later weer ijskoud.

Ik weet sinds 4 jaar dat het mijn overleden overgrootvader is. Ik ben samen met mijn moeder naar een groep-reading geweest. We waren met nog 5 anderen en iedereen moest iets persoonlijks meenemen om de overledenen in kwestie op te roepen. Wij hadden het bidprentje van opa meegenomen. Toen we de afspraak met de paragnost maakten, vertelde hij dat als er mensen waren die foto’s bij zich hadden, dat ze die op zijn kop op tafel moesten leggen zodat hij niet kon zien wie er op stond.

Toen wij aan de beurt waren, pakte de paragnost het bidprentje (lag nog steeds op zijn kop, en heeft de hele reading ook zo gelegen), en zei “deze man wil laten weten dat het goed met hem gaat. Hij is bij Bertus en ze hebben het goed.” (Bertus is mijn overleden oom, en hoe kon die paragnost weten dat het om een man ging?)

Verder noemde de paragnost 2 data die voor “deze man belangrijk waren”. En het bleek te gaan om zijn verjaardag en trouwdag. Dat kon de paragnost ook niet weten.

Maar het gene waardoor ik écht niet meer twijfelde of dit wel echt was, was het moment dat de paragnost begon over iets aan de linker kant dat weg was, en dat moesten we niet vervangen want daar kwamen 2 witte bloemen. – Bij de kist van opa stonden aan de LINKERkant van de kist, 2 witte bloemen. En bij ons was door een storm de schutting aan de LINKERkant half weggewaaid en we hadden nog geen nieuwe. De dag van de reading stond er helemaal niets, en een dag later stonden er echt 2 grote witte bloemen.

Toen wisten we dat het opa was. Verder heeft hij zijn laatste adem uitgeblazen toen het liedje Angels van Robbie Williams speelde. En nu horen we dus steeds om ons heen dat liedje. Met die tv die ineens aan springt (op dat liedje), radio die ineens aan springt (op dat liedje) enz. Iedere keer als we het horen weten we dat het opa is die over ons waakt en ons iets duidelijk probeert te maken. Soms horen we het heel lang niet. En soms ineens 4 keer op een dag en dat iedere dag. En het is echt zo dat steeds als dat weer gebeurt, er ook iets ingrijpends in ons leven gebeurt. Ik en mijn moeder staan daar ook allebei voor open, en geloven ook dat er meer is dan mensen kunnen beseffen.

In april vorig jaar is een tante van mij overleden aan kanker en in haar laatste dagen viel ze op een gegeven moment weg, en toen ze bij kwam had ze het over de poort die ze gezien zou hebben en haar man (Bertus, mijn overleden oom die ook bij opa zou zijn).

Dus ja, ik geloof zeer zeker in spiritualiteit en geesten.

ik was toen ook 11 ofzo
en ik kan het maar niet vergeten, ik vond het zo creepy

waarom vond je het zo creepy?