Geesten, paranormaal

Ik heb een vraag,

Toen ik een jaar of 3,4 was (ben nu 14) was mijn oom overleden en ik was altijd vaak bij me oma en toen zag ik dus mijn oom door het huis lopen, en me oma had een medium erbij gehaald en die zei: als ze hier mee doorgaat blijft ze ze zien en kan ze zicht ontwikkelen. Maar dat is inmiddels alsweer 10, 11 jaar geleden. En vorig haar met handarbeid zat ik wat te praten en zag bij iemands schouder telkens een soort schim, dus ik vertelde dat toen zei ze jaa dat zei een andere vriendin ook al en ik moest omschrijven wat ik zag en de dag erna nam ze een foto mee en ik had het precies omschreven. Ook een keer was ik aan het cammen met een vriendin en die zei plotseling: wat is er nou achter jou dus ik keek achter me en zag een witte schim op de overloop staan, het LEEK alsof het zwaaide, ik was natuurlijk heel erg bang en begon te schreeuwen en deed een deken over me hoofd heen en ging weer cammen met die vriendin toen zag ik het door de deken heen komen op me schouder, ik raakte in paniek en begon te schreeuwen en toen was het weg, mijn vader en moeder geloven er helemaal niet in, en me vader kwam naar boven wat er was dus ik zei: ik zag een geest! Hij zei dat ik gek was geworden. Ik heb er spijt van dat ik ging schreeuwen want ik weet dat het geen kwade bedoelingen had, en even kwam kijken hoe het ging. Maar nu komt de vraag: als je ooit een x geesten heb gezien (ik dus toen ik 4 was) ben je dan alsnog paranormaal en kan ik hlet weer opbouwen als ik me erin verdiep? Ik wil niet bang zijn en denk hij doet geen kwaad, totdat ik dan iets hoor/zie of voel en dan raak ik weer in paniek. Gister avond lag ik in bed en ik voelde een wind. Ik d8 dat misschien mijn rooster van me raam openstond maar alles zat dicht

Ik hoop op een antwoord :wink:

Ik dacht ook dat ik geesten zag maar ik denk niet dat ze bestaan :cold_sweat:
En ja als je geesten ziet noemen ze dat paranormaal… zover ik weet maar je kan het idd opbouwen als je er in gelooft… dan zie je overal een geest in.

Hahaha, maar k vond t wel ng hoorr