Geert wilders

Voor school moet ik binnenkort debatteren, het gaat over de stelling:
Geert Wilders moet vervolgd (/veroordeeld) worden

Aangezien ik best nieuwsgierig ben naar jullie mening:
zijn jullie het hiermee eens of niet? Duidelijke argumenten graag!

Hmm duidelijke argumenten. zodat jij ze kunt gebruiken of…?

Ik ga hem waarschijnlijk zien, binnenkort zit ik in de 2e kamer :’]

Sommige dingen die hij zegt heeft hij wel gelijk in, maar hij moet dingen niet overdrijven en mensen gewoon in hun waarden laten… Ik denk niet dat hij echt vervolgd moet worden maar ze moeten hem niet teveel macht geven. Ik weet niet best moeilijke stelling :stuck_out_tongue:

Haha als het sterke tegen-argumenten zijn die ik nog niet heb wel ja, dan voeg ik die er evt bij toe. Ik moet voor tegen spelen, terwijl ik eigenlijk voor ben, ik kan me niet erg goed inleven in mensen die vóór hem zijn. tot nu toe heb ik alleen argumenten gebaseerd op cijfers over criminaliteit bijv.

Ik raad je aan als je zo een topic aan maakt ook even je eigen argumenten erbij te zetten. Aangezien het nu net lijkt dat wij je huiswerk moeten doen. ik verplaats je topic ook even naar school.

Ik vind van wel. Hij doet echt uitspraken die niet door de beugel kunnen. Hij wijst een groep in de samenleving aan en probeert deze vervolgens in kwaad daglicht te zetten.

Nee, vrijheid van meningsuiting.

Je moet je huiswerk zelf maken :’)

Kijk in het geert wilders topic.

Van onze Nederlands leraar mogen wij gewoon op fora of op websites van kranten kijken wat de verschillende standpunten en argumenten zijn. Is niks mis mee toch?

Dikke haat zaaing wat mij betreft. als hij de waarheid sprak had ik niks tegen hem, maar hij zit onzin rond te bazuinen.

Als hij het allemaal goed heeft gebracht; ik vind, dan blijft het toch een mening?

Vrijheid van meningsuiting heeft op zich niets met de waarheid te maken; het is méningsuiting. Ik ben niet ‘voor’ Geert Wilders, maar wel tegen een eventuele vervolging.
Dat ze hem schorsen ofzo, oké, maar een strafrechtelijke vervolging lijkt me niet op z’n plaats, ook vanwege die vrijheid van meningsuiting.
Vind ik dat hij te ver gaat? Ja. Maar vind ik dat hij zó ver gaat dat hij vervolgd zou moeten worden? Nope.

Nee ik zeg ook niet dat er iets mis mee is, dat bedoel ik niet zo hoor! maar ik vind het dan altijd raar dat ze niet eerst hun eigen mening plus argumenten plaatsen. Bovendien is dat makkelijker want dan kunnen wij daar eventueel tegenargumenten op plaatsten, nu vind ik het gewoon lijken dat wij haar huiswerk aan het doen zijn.

Ik vind dat wilders dat recht op een mening uiten al meerdere keren door de wc heeft door gespoeld. Hij discrimineert en kraait onzin uit, en als iemand ook maar een ‘mening’ over israel of joden of wat dan ook durft te hebben dan is dat erg, terwijl hij toch echt het zelfde bij moslims doet.
Opsluiten die gek, hij is gevaarlijk.

Dat klopt, maar hij is een politicus en heeft veel invloed op de nederlandse bevolking. Veel mensen vertrouwen op hem omdat ze denken dat hij ‘er vast wel wat van af weet’. Zo groeit de haat tegenover moslims en allochtonen.

Hmm daar zit wat in :stuck_out_tongue:

nee. het is zijn mening en hij heeft argumenten.