Geert Wilders/PVV: KAN NIET REGEREN.

Wisten jullie dat Geert Wilders niet aan de macht kan komen?
Zelfs al krijgt hij een grote meerderheid in de tweede kamer, is er altijd nog de eerste kamer die alles moet bevestigen/er mee eens moet zijn. En de PVV heeft geen enkele zetel in de eerste kamer, dus zo snel zullen zijn wetten en regels niet worden ingewilligd.

Waar maakt Nederland zich druk om?

Dit wist iedereen toch al?

Haha, laten we zeggen dat dit even ter bevesteging is X]

Dat wist iedereen nog niet :grin:
Aangezien ik overal on the interwebzzz lees dat mensen bang zijn dat PVV de grootste wordt, etc.

ok

Volgens mij is er nog wel een kleine kans want heel misschien stemt de 1e kamer wel voor. Maar dat zal wel niet. En toch denk ik dat hij niet zoveel stemmen krijgt, omdat het grootste gedeelte van de mensen wel roept dat ze op Geert Wilders gaan stemmen maar het toch niet doen.

:smirk:

Bij de gemeenteraadsverkiezingen zag je toch ook dat hij heel veel stemmen had? En dat ligt op zich niet aan de plaats. In elke plaats zijn wel mensen die Pvv stemmen. Ik ben benieuwd, we zullen het in de zomer wel zien :slightly_smiling_face:

geen hoofdletters in topic titel

en ik maakte me er al niet druk om. Alsof er ook maar 1 partij met hun wil regeren…

Let’s hope not :hammer:

en daarbij moet er ook een coalitie vormen, Nederland is tenslotte een democratisch land.

Maar bij het vormen van een coalitie kan het best zijn dat één partij meerderheid heeft van de zetels.
Bij een colaitie(regering heeft dan dus meerdere partijen) kan het best zijn dat partij A 70 procent van de zetels heeft, en partij b en c beide 15 ofzo :'D

Tja, niemand wil toch een coalitie met hem vormen en 76 zetels in zijn eentje halen is onmogelijk.
Dus ik zie het probleem niet.

Joepiedepoepie
nee, dat is niet sarcastisch (:

Hee ik moet daar toevallig een stuk overschrijven, van school ='D
De PVV kan niet aan de macht komen, maar er wordt in de media wel veel gespeculeerd over een combinatie van CDA+VVD+PVV, want het CDA heeft het zoiezo niet uitgesloten, het CDA heeft zelfs in de tijd van Pim Fortuyn een nietaanvalscontract met hem gesloten. De leider van D66 vraagt asiel aan als hij met Wilders moet regeren, dus dat word 'm ook niet =D Ook hebben de Christen Unie en de PvdA gezegt dat ze niet met de PVV een coalitie willen vormen, en de links en rechts bij elkaar word ook 1 grote zooi dus dat word 'm ook niet.
Daarom het CDA+VVD, maar aangezien die aleens samen in de coalitie hebben gezeten, en dat alleen maar ellende opleverde waar we steeds maar minder en minder wijs van worden, is het nog maar de vraag of 't wel gaat lukken.

Maarjaaa. Het zal toch wel niet gebeuren xd

Ja maar het is wel een beetje raar, ze willen toch aan het volk denken? Als nou de meeste stemmen naar de Pvv gaan kunnen ze dat moeilijk negeren, want dan zijn ze eigenlijk niet voor wat de mensen willen. Dus als ze niet samenwerken komt er alleen maar gedoe van.

Zeker DWDD gekeken gisteren … aangezien dit precies de woorden van Femke Halsema zijn maar goed.

Ik maak me er niet druk om in ieder geval, wel om de politiek en maatschappij van tegenwoordig in het algemeen.

Ik ben best wel benieuwd wat er zou gebeuren als hij aan de macht zou komen. Zou weer eens wat verandering in ons saaie landje brengen.

partijen doen gekke dingen als ze de kans hebben te regeren… het zou me niet verbazen als partijen ineens toch wel willen nadenken over een coalitie met PVV…

Ahah nee, ik had het erover met een vriend aantal dagen geleden, en vervolgens zag ik het gister in Pauw en Witteman.