Geëpileerde benen.

Heey heey,

Eergisteren heb ik mijn benen geschoren en geëpileerd. Met een Braun silk-épil X’elle 5280, op standje 1 omdat het nog mijn eerste keer was dat ik epileerde.
Het lukte wel aardig maar als ik tegen de haar richting in ga voel ik nog wel kleine stoppeltjes. Mijn vriendin heeft hetzelfde apparaat maar bij haar zijn haar benen helemaal glad en haarloos.

Doe ik iets fout?

xx

Misschien heb je niet alle haartjes weggehaald? Met epileren ben je nou eenmaal heel lang bezig. Als ik epileer heb ik geen stoppels meer.

Ja ik doe het nog op standje 1 misschien moet ik het maar op standje 2 proberen dat het dan sneller gaat? Het doet wel pijn!

Je kan ook gewoon even rust nemen tussendoor, dat doet minder pijn vind ik zelf.
Ik epileer ook, ik voel ook nog wel kleine haartjes als ik tegen de richting in strijk, maar die zie je nauwelijks en ik doe er ook geen moeite voor om die weg te halen…

En inderdaad, het duurt wel veeeeel langer dan scheren.

Maar ze blijven wel langer weg :slightly_smiling_face:

wat ik me dan altijd af vraag, zijn die haren dan ook echt langer weg ?

Ja bij mij zie je die haartjes ook niet, maar als je voelt voel je nog wel stoppeltjes. Ik ga zaterdag naar het strand dus ik wil niet voor schut lopen

Bij mij wel!

heb je eerst geschoren en toen geëpileerd? want het is handig als de haartjes een bepaalde lengte hebben, zodat het epileerapparaat erbij kan zegmaar… :slightly_smiling_face:

edit, dat was dus niet slim, als je dat hebt gedaan.

Ja ik heb eerst geschoren, en daarna geëpileerd.

^Dat heb je dan dus fout gedaan lijkt mij.

Het duurt lang? Ik doe het echt super snel, ben per been maar een paar minuten bezig. Dat apparaat van mij gaat als een tierelier.

Ja op het doosje stond dat de haartjes vanaf 3mm verwijderd kunnen worden.

Je moet voor epileren lange haartjes hebben…zodat het apparaat ze eruit kan trekken en grip heeft…

Dus waarschijnlijk zijn ze te kort geweest

hoe bedoel je geschoren en geepileerd? dan heb je toch geen haartjes meer om eruit te trekken?

je moet het iid niet eerst scheren…je moet gewoon even beetje laten groeien en dan epileren wel ideaal heb het een paar keer gedaan en heb veel minder haar op me benen gewoon delen waar het niet meer terug komt:)

Je haartjes moeten idd wel een beetje lengte hebben, zodat de pincetten van het epileerapparaat er bij kan. De eerste paar keer doet inderdaad flink pijn, maar daar moet je je even door heen zetten. Daarna (vierde keer ofzo) voel je er haast niks meer van en gaat het ook veel sneller.

Met epileren blijven je haartjes als maar langer weg. Ik moest in het begin ongeveer iedere drie dagen opnieuw epileren, maar nu eens in de drie weken ongeveer.
De haartjes zijn ook veel lichter en dunner, dus ze vallen toch niet zo op. En je krijgt geen stoppels, omdat er nieuwe haartjes groeien (ipv een afgeschoren haartje), dus als je met je hand er over heen gaat voel je ze niet eens.

Je moet het andersom doen, eerst epileren en dan wat over blijft scheren. Anders kan je apparaat toch nooit de haartjes pakken? Een beetje logisch nadenken! :wink:

Je moet je haren van te voren niet scheren maar trimmen. Dan zijn je haren korter, maar nog wel lang genoeg om geëpileerd te worden. Lange haren kan ook, maar dat doet meer pijn.

Edit: Je hoeft natuurlijk niet altijd te trimmen.

even een vraagje,
is deze heel erg pijnlijk of niet
ik vind een epilady snel pijnlijk en krijg dan bultjes.