Geen zin

x

het klinkt echt als een kampjoekel familie sorry dat ik het zeg
weet ook niet of het zo is, daar hou ik me buiten
maar uit je verhaal krijg ik dat idee

ik zou het eens tegen je vriend zeggen op een nette manier!
misschien dat hij eens met z’n moeder [om te beginnen] kan gaan praten?

x

Wat associaal van die familie zeg! Ik had er bij de eerste keer wat van gezegt, dat kan toch niet, of in iedergeval niet waar jij bent! Echt hoor.
Dus ik zal er wat van zeggen als ik jou was, en als ze niet stoppen dan zal ik als ik jou was weggaan, en tegen je vriend zeggen dat jullie er eens over moeten praten.
(Overigens vind ik dat die opa en oma wel gelijk hebben, ik vind dat je iedereen moet feliciteren en niet alleen de jarige)

hmm, ik weet eigenlijk niet wat je kan doen!
ben zelf heel slecht in het oplossen van zulke dingen haha ;$

als me iets invalt zal ik het je laten weten!

x

Ja wie dat bedacht heeft, de hele familie gaan feliciteren…ik wil het liever ook altijd houden bij de jarige.

x

haha wij doen dat ook nooit!

ook alleen de jarige haha

ja ik snap wel wat je bedoelt
ik heb dat andersom

ik ben zegmaar gewoon, absoluut geen sjab ofzo maar m’n moeder is niet rijk [gescheiden en vader betaalt geen allimentatie, en zij kan niet werken vanwege hart en rug]
maar heb gewoon leuke kleren enzoiets

wat bij ons dus in de familie zit
is als je iets denkt, dat je dat eruit floept zegmaar haha

nou heb ik dus een vriend
en die heeft dus een heeeeele nette en best wel rijke familie
en daar voel ik me ook absoluut niet thuis
dus begrijp je gevoel wel

maar heb geen idee wat je ertegen kan doen!

Haha, nu heb ik het idee dat ik de enige ben. :’)

Maar goed, je kan toch iets zeggen in de trant van(als ze het weer over de sex hebben) : “Vind u het normaal om zo over andermans sexleven te praten? Dat is iets tussen mij en mijn vriend, en daar bent u niet bij betrokken.”

Ja gewoon zeggen, die mensen kunnen niet aanvoelen dat jij het niet leuk vind.

x

en als hij danvoor het familieweekend komt?
weet niet hoelaat jullie vertrekken maar dan kunnen jullie ff praten

x

oooh ik herken het, dat is zo kut als je niet goed kan opschieten met zijn familie. dan heb je het echt het idee dat je er maar een beetje bij hangt. :stuck_out_tongue:
maarja doe gewoon je best, probeer af en toe een praatje te maken, en bedenk dat die avond toch wel weer voorbij gaat en dat je dit de komende tijd niet meer hoeft te doen haha.
als ze vanavond nou weer zoiets raars zeggen, dan moet je er wat van zeggen! dat je dat niet leuk vind en dat ze er lekker mee moeten kappen! en als ze dan nog blijven zou ik gewoon niet meer naar die verjaardagen gaan. zegt je vriend daar niks van? en ben je de rest van het weekend niet bij hem? alleen?

Zeg gewoon heel droog, maar wel serieus, dat je het raar en niet fijn vindt dat ze zo over je/jullie praten. Wat kunnen ze daar tegenin brengen?
Okee, het is heel raar dat ze dat uberhaupt doen, maar ik denk niet dat ze er anders mee gaan stoppen. Succes!

Probeer creatief weg te komen :wink:
Of ga met hem de keuken in om ‘hapjes te halen’ en zeg dan alvast dat je wilt praten. Dan kan je tenminste even naar buiten, ommetje maken en praten, want zo te horen is dat tussen jullie echt nodig! Dan is dat even belangrijker dan die verjaardag. Okee, het is misschien niet zo netjes om weg te sneaken, maar schijt aan die familie…

Idd
@ de ts je leesstukje was heeeel onduidelijk, ivm zonder hoofdletters…

Seks grapjes worden bij mij thuis het meest gemaakt door mijn opa en oma XD
Maar niet op een ongemakkelijke sjonniemanier, gewoon leuk. Als iemand jarig is word ook iedereen gefeliciteerd, wat ik ook onnodig vind soms. Ik doe gewoon: Hoi, gefeliciteerd iedereen.
Ik kan het ook niet vinden met mijn stief-familie, het is geen kamp maar gewoon niet zo snugger. Maar dan wel verhitte discussies gaan voeren over negatieve dingen.

Tja dat jij je niet prettig voelt, heeft weerslag op je relatie. Probeer positieve dingen te zien, trek meer met het zusje op. En anders ga je gewoon niet?
Daarna met je vriend erover praten, dat moet je denk ik wel doen want je klinkt niet echt gelukkig :slightly_smiling_face: