Geen zin om te leren ;(

Heeei jongens.
heb dinsdag proefwerk wiskunde en het is heel belangrijk.
als ik havo wil gaan halen moet ik echt eraan werken.
maar ik heb er dus zoooo geen zin in.
telkens als ik me boek open doe. word ik door iets afgeleid (steeds weer wat anders). voor vakken zoals ak, gs, enz vind ik het makkelijker om te leren. want dan lees ik een stukje tekst en de rest gaat vanzelf. maar bij wiskunde lukt het gewoon niet dat ik er 100% bij ben. heeft iemand misschien wat tips voor mij? of herkent iemand dit een beetje?

Zet je computer uit, zet je mobiel uit, pak een glas water en ga aan een lege tafel zitten en ga werken.

pfff, heb ik ook last van, heb morgen het eerste uur gs pw, oopss

Zoals Vlinder al zegt, er gewoon voor gaan zitten en het leren. Het is heel belangrijk, dat zeg je zelf al, dus je moet jezelf echt even aan het leren zetten.

Zet de tv uit, evenals de computer. Probeer in een rustige ruimte te gaan werken, waarbij je ook geen mobiel bij de hand hebt. Gewoon doen, anders heb je jezelf er straks heel erg mee.

bedankt voor de tip ik ga nu effe mijn rommelige tafeltje wat opruimen c;
dan word ik niet afgeleid met wat er omheen zit ^^

hahaha ^^
dus jij kan deze tips ook goed gebruiken <;

Jaa, vooral als ik havo wil redden dit jaar moet ik goed leren voor wiskunde. en daar zit nou het probleem in ** ;c
maar toch bedankt voor jullie tips. er zitten echt hele goeie bij ;3

Jaa, inderdaad ik ga om 3 uur leren!

hahahaa.
omygodd mijn kamer is zoo vet rommelig. hoe moet ik hier ooit leren. ;o
heb effe mn bureau geleegd maar mijn kamer is ook niet al te schoon. en mijn broertjes maken ook zoveel kabaal. enige rustige plek hier in huis is denk ik de zolder… >.>

ja op de zolder leren dan? whaha
of sluit jezelf op in een kamer, :stuck_out_tongue:

ik heb hetzelfde probleem …
maar dan met ALLE vakken ;p

heb ik een dokter nodig?

Of ga op de wc leren ;p

jaa de wc, dat is een goede

Een vriendin van mij leert ook altijd in de badkamer, haha.

Als ik me echt moet concentreren gooi ik ALLES van m’n bureau af, echt alles! Want zelfs door een snoeppapiertje of een nagelvijl word ik al afgeleid!(: en vervolgens leg ik er een pen, gum, potlood glas drinken iets te eten en een boek op en that’s it! je kan ook een wekker zetten dat je bijvoorbeeld met je zelf afspreekt van nu leer ik een uur en dan mag ik een half uur dit doen!
succes!

De wc haha zo leuk, want ik kan ook niet leren in mijn kamer. en ik ben heel erg bang in de zolder ;[

hebben jullie dat ook dat jullie in slaap vallen tijdens het leren?

zorg dat je in een concentratietrance/leerflow komt, dan gaat het vanzelf.
succes.

Precies. Alleen is dat helaas voor mij heel moeilijk.