Geen zin om te eten

Ja ja, mijn probleem is ongeveer het tegenovergestelde van dat van veel meisje hier :tipping_hand_man:
Maar ik heb de laatste tijd dus gewoon nooit zin om te eten.
Ik voel soms wel honger maar dan heb ik echt geen zin om eten te maken.
Ik ben ondertussen al een aantal kilo afgevallen en dat vind ik echt niet chill (volgens voedingscentrum heb ik nu ondergewicht en mijn tieten zijn ook nog eens gekrompen van 75D naar 70C)
Dus mijn vraag is: Hoe krijg ik mijn eetlust terug?
Want ik wil echt niet nog meer afvallen :expressionless:

ja dat ken ik
ik heb ook wel dan weet niet meer wat op brood
eet wat je lekker vind

ik heb dat nu ook door de examenstress… maar toch eet ik meer als genoeg, gewoon omdat ik weet dat ik het nodig heb :slightly_smiling_face: ik eet ook gewoon de dingen die ik lekker vind, en ga mezelf nu echt niet dwingen om gezond te eten ofzo, maar gewoon lekkere dingen. dat gaat er allesinds al beter in als dingen die je niet graag lust :slightly_smiling_face:

Een feest maken van je maaltijden. Als je in de ochtend gaat eten, dwing jezelf dan tot bijvoorbeeld een schaaltje yoghurt, zoek al het fruit dat je in huis hebt, ga het schillen wassen enzovoort gooi het er doorheen. Maak in de middag een lekkere sandwich, kaas met komkommer en sla bijvoorbeeld. Zoek wat leuke receptjes op op internet. Verder misschien aan je ouders vragen of ze je kunnen dwingen om in ieder geval 3 maaltijden te eten…

(Dit moet trouwens bij food&sport haha)

Ik ben een poos mn eetlust helemaal kwijt geweest, 5 kilo afgevallen in een aantal weken. Maar dat kwam omdat ik nogal een rotperiode had, ik voelde me kut, school kwam me mn neus uit en het liep ook niet lekker met mn vriend. En daarnaast werd ik nog strontchagarijnig omdat al mn broeken de hele tijd afzakten. Gelukkig ben ik nu weer op normaal gewicht, maar bij mij waren het dus vooral psychologische problemen. Misschien moet jij het ook wat verder zoeken dan ‘gewoon geen eetlust’.

^ same problems.

Ik heb dat ook weleens, maar als ik eenmaal honger krijg is dat geen pretje. Dus ik eet gewoon rond vaste tijden. Ook al heb ik er niet zo’n zin, dan heb ik in ieder geval wat in mn maag.

Ik vind Tubthumper’s idee wel goed. Krijg er honger van :stuck_out_tongue:

Ik heb trouwens ook een schijthekel aan brood, al helemaal aan brood smeren de avond van tevoren want dan heb ik nooit honger. Maar idd zoals Tubthumper zei, maak t zo lekker mogelijk. Ik bak mn eigen brood en gooi er zo veel mogelijk op, dus alleen de dingen die je lekker vindt want van iets waar je sowieso geen zin in hebt krijg je nou niet bepaald trek.

Gewoon iets naar binnen proppen en zin maken?
Misschien moet je iets klaarmaken dat je lekker vind dan heb je er misschien al meer ‘zin’ in?

Je moet Nigella Bites kijken, zo’n programma ergens op rtl (: Of je kan ook naar haar site, www.nigella.com . Ik zou vooral de sticky, spare ribs eens proberen OMG ILOVEIT! Ik heb t nu al 2x gemaakt muahha :stuck_out_tongue: Maar seriously, zij maakt zoooo lekker eten hea, en zo makkelijk niet normaal meer gewoon. nja, k hoop dat je je eetlust weer een beetje terugkrijgt!

ps; trouwens, dit heb ik ook. Ik heb ook honger maar geen zin in eten ofzo, heel raar. (Alleen vind ik zo’n jongen leuk, en hij mij ook, en ik denk echt de hele tijd aan hem ;$ maar t komt nog niet echt van de grond fso. mr binnenkort is t valentijnsdag! dus wie weet (: P:) maar dusss, ik ehb best wel al 3 avonden gewoon niet gegeten. En ik heb ook nog niet normaal honger laatste dagen! pfff haha dus lastig.
x!

Bedankt voor de reacties :slightly_smiling_face:
Ik vind een boterham vaak al te veel werk om te maken dus een uitgebreide lekkere maaltijd gaat het waarschijnlijk niet worden.
Maar yoghurt met fruit klinkt wel goed, is niet zoveel werk, klinkt wel lekker, is makkelijk weg te krijgen en het is tenminste wat anders dan brood (8

daar heb ik nou nooit last van :stuck_out_tongue:

maar makkelijk eten wat leuk is om te maken, pannekoeken ofzo
of je pakt snel een broodje. ga na wat je echt lekker vind en haal dat in huis
of ga als je achter de computer/tv gaat zitten van te voren een ‘‘lunchpakket’’ klaarmaken wat je dus makkelijk kan eten zonder dat je er dan nog moeite voor moet doen.

Een vast etenspatroon aanhouden.
Dus voor nu jezelf dwingen om te eten.
Zal in het begin moeilijk zijn, maar later raak je er aan gewend.

dit heb ik ook … maar ik vergeet gewoon te eten …ik heb tijden waar ik echt heeeel veel eet, en zo als nu bijna niets . nu is dat bij mij niet erg … ik heb wel wat reserve … ik probeer me wel aan de maaltijden te houden en voedings suplementnen bij te slikken . want een tijdelijk groot tekort aan vitaminen is erger dan een tijdelijk te kort aan calorieen , zo lang je maar niet stopt met eten natuurlijk , en een patroon weet te vinden in wat je wanneer eet

Welk eten vind je heel lekker? Begin gewoon met het eten van je lievelingseten en dan proberen rustig op te bouwen tot 3 maaltijden per dag en met tussendoortjes.

Ik heb het ook. Maar bij mij is het vooral omdat ik maar voor 1 persoon moet koken ik heb ook het meeste moeite met avondeten, als er iemand bij me blijft eten vind ik het heerlijk om me uittesloven in de keuken, maar om even een simpel iets voor alleen mezelf op tafel te zette lukt me dan weer niet…

Dat heb ik ook moet mezelf echt dwingen soms, en soms heb ik echt van die vreetbuien pff.

boh, dat heb ik ook delaatste tijd ;o
Vooral op school, ik krijg altijd 3 boterhammen mee, maar nooit eet ik ze allemaal op omdat ik dus gewoon geen zin heb om te eten. Ik weet dat ik het nodig heb maarja,

Ja, dat heb ik ook neem ik ook 3 boterhammen mee, maar eet ik ze ook nooit op school… en dan kom ik thuis gooi ik ze weg in de prullenbak =S.

[i] Ik denk… dat ik gwn de beleg van mijn boterhammen niet lust ;S.
Maar als er bv . tonijnsalade op mijn boterham zit dan wil ik 't wel opeten ;x.
Ik ben ook best dun , en kan niet altijd tonijnsalade nemen :S.

[/i]