Geen zin om naar ex-BFF te gaan

Hoi iedereen!

Ik moet morgen naar mijn ex-BFF haar nieuwe huis kijken, ze zijn namelijk net verhuist. Ik vind dit eigenlijk geen probleem maar we zijn sinds we op de middelbare zitten echt zo verschillend geworden (Het begon al in groep 7 maar toen merkte ik het nog niet zo veel) , zoals zwart en wit of dag en nacht. de vorige keer was het heel ongemakkelijk en zaten we allebei een beetje op onze telefoon, terwijl onze ouders beneden aan het kletsen waren. Ik ben bang dat dat morgen ook weer gaat gebeuren en dus heb ik eigenlijk helemaal geen zin om te gaan, maar dat vind ik zo lullig om te zeggen. Iemand tips wat ik kan/moet doen?

Gooi jezelf van de trap zodat je je been breekt
Eerlijk toegeven aan je ouders
Gewoon gaan
Weglopen

Dat doet pijn en dan loop ik 6 weken met gips. :frowning_face:

die weten het al, die zeiden dat als er ruzie ofzo komt we naar huis gaan.

Daar heb ik dus eigenlijk niet veel zin in… :cold_sweat:

Zo erg is het ook niet!

Ik vind dat als je zo’n afspraak maakt, je 'm ook wel moet nakomen - anders had je dat moeten zeggen bij het afspreken zelf. Ik weet natuurlijk niet op wat voor manier jullie verschillen, maar dat hoeft echt niet per se een probleem te zijn zolang je daar maar voor openstaat.

Ik heb de afspraak zelf niet gemaakt, dat hebben de ouders gemaakt en dat heb ik dus een half uur geleden te horen gekregen toen ik vroeg wat we morgen gingen doen.

verder verschillen we in alles,

kleding:
zij draagt heel korte rokjes en topjes en ik vooral sweaters en spijkerbroek (stoor ik me niet heel erg aan maar het is gewoon heel ongemakkelijk als ik haar dan aankijk)

taalgebruik:
zij scheld heel veel en ik vrijwel niet (heb ik wel wat moeite mee, ze scheld ook met kanker enzo)

gedrag:
zij heeft eigenlijk wel een heel grote mond, tegen alles en iedereen die het niet met haar eens is krijgt gelijk een rotblik en word afgesnauwd.

zo is het eigenlijk altijd als ik haar zie. Niet dat ik haar vaak zie maar elke keer doet ze ongelofelijk chagrijnig als ik iets verkeerd doe (in haar ogen)

Ik zou je er bij neerleggen dat je er het beste van zal moeten maken. Ik en mijn beste vriendin zijn ook erg veranderd (we kennen elkaar al sinds de geboorte) maar we zijn nog altijd vriendinnen gebleven, ook al zijn er een hoop dingen heel verschillend. Probeer gewoon iets te zoeken waar jullie allebei plezier mee kunnen hebben?

Als ze een wii of xbox heeft ofzo is just dance altijd hilarisch om te spelen? Zorg ervoor dat jullie met iets bezig zijn en ga niet asociaal op je telefoon zitten.

Dan doe ik dat wel. Ik zorg er toch wel dat mijn telefoon vol is voor als ze haar laptop pakt en ze me niet aankijkt.

Moet je per se mee dan? Kan je niet gewoon zeggen dat je niet meegaat? En tja als je echt mee moet zou ik gewoon bij je ouders blijven en doen alsof er niks aan de hand is. Je hoeft niet met haar te praten probeer haar gewoon zoveel mogelijk te negeren.

Ik moet wel mee maar als ik bij de ouders zit hoor ik allemaal gepraat over zaken. Ik zorg gewoon dat mijn telefoon vol is denk ik…

Waarom moet je mee dan? Je ouders weten dat jullie geen vriendinnen meer zijn, dan kun je toch thuisblijven?
En anders doen alsof je ziek bent? :stuck_out_tongue:

Ja dit. Hoezo bepalen jouw ouders dat jij per se mee moet?

dat vinden ze netjes.

Ik zou zeggen dat ik echt moet leren voor school en dus echt niet mee kan

Of probeer samen een film te kijken.