Geen zin meer

Hoi,
ik heb de laatste tijd echt geen zin meer in het leven.
Slikangst beinvloed mijn leven heel erg, maar ook de mensen en dingen om me heen. Het is altijd hetzelfde liedje. Mijn moeder die tegen me loopt te zeuren 24/7…mijn zusje die als een gek rond rent en gilt en schreeuwt, mij de hele tijd slaat en gewoon niet luistert. School gaat ook veel slechter omdat ik niet naar school durf vanwege mijn slikangst, dus ik ga maar een paar uurtjes naar school en als ik dan op school ben word ik hartstikke gepest vanwege mijn slikangst, maar ook vanwege mijn uiterlijk. Ik focus de hele dag op mijn keel, en word daar de hele tijd angstig van. dan durf ik weer niet te eten, en hoest ik me kapot.
Mijn vader en stiefmoeder willen me niet meer zien, omdat ik ‘‘onhandelbaar’’ ben…en omdat ik niet bij hun langs wil komen. Mijn therapie voor slikangst werkt ook niet en het word steeds erger. Alles gaat achteruit…ook krijg ik steeds flashbacks van dingen die er gebeurd zijn en dat doet me nog steeds heel erg pijn. Ik leef de hele dag in angst, en als ik dan savonds naar bed ga denk ik: Morgen weer hetzelfde liedje. en dan begint alles weer opnieuw…ik zie er heel erg tegenop verder te leven en weet nou niet wat ik moet doen. Ik weet niet wat ik moet veranderen en hoe, want praten en andere dingen helpen toch niet…

Heey ik wil je helpen maar misschien kan je uitleggen wat slikangst is? Ik denk nu aan een angst voor slikken? Ik weet niet of dit klopt!?

Heb je wel eens aan hypnose gedacht? Want ik snap dat enkel praten erover weinig zin heeft, het is toch een angst die ergens veel dieper zit.

Ik denk dat een psycholoog heel goed kan helpen hoor, als je je daar goed inzet en echt van je angsten af wilt komen, moet dat wel lukken. Het lukt misschien niet direct en zo snel als je wilt, maar je moet doorzetten, anders blijf je je zo rot voelen.

Ik heb vroeger trouwens slikangst gehad, of nouja ik weet niet of het echt slikangst was, maar ik kan niet goed slikken en concerteerde me daardoor te veel op het slikken waardoor ik het eng vond om te doen. Ik weet niet precies hoe ik er van af ben gekomen, maar ik weet alleen dat ik elastiekjes kreeg van de tandarts waarmee ik dan moest oefenen (zonder ze door te slikken), en daar was ik nog banger voor (voor het door slikken van de elastiekjes) en toen ben ik vanzelf beter gaan slikken. Ik weet niet of je dat al hebt geprobeert? (Denk het wel…)

Nouja, ik heb moeite met slikken en ben bang me te verslikken of te stikken…ik voel alles in me keel en raak daar heel angstig door :\

Nouja, ik heb moeite met slikken en ben bang me te verslikken of te stikken…ik voel alles in me keel en raak daar heel angstig door :\

oeps 2x…

Oh oké, ben je al naar je huisarts geweest en je veder laten onderzoeken?
Ook op school heb je vertrouwenspersonen die je kunnen helpen dat je gepest wordt. Geen zin meer in het leven is een groot woord. Puberteit is moeilijk maar met de tijd wordt het beter. Het vraagt tijd om met je angst om te kunnen gaan maar je moet het wel.laten onderzoeken/doen anders kom je er niet vanaf. Wat er speelt met je ouders/stief misschien is het handig een brief te schrijven waarbij je uitlegd wat je dwars zit en dat dit een goede manier is om je zelf te uiten. Ik hoop dat het beter wordt succes!

ga wel hulp zoeken en accepteer je zelf
ga niet op je angsten leven maar kijk voor uit naar de goeie momenten
laat je niet gek maken door anderen