Geen zin meer in school of studie

Hoi hebben meer meiden hier last van?

Ik weet gewoon niet meer wat ik leuk vind. Me gedachtes veranderen continu

Het ene moment vind ik me studie leuk en wil ik aan school werken dan later wil ik iets anders doen

Ik heb het een beetje gehad hiermee omdat ik nu niet weet of ik door moet blijven studeren of niet. Ik schommel de heletijd van wat ik nou wil. Eigenlijk was dit eerste semester best rot

Welke studie doe je momenteel? Het kan ook zijn dat je niet zo lekker in je vel zit, dan is het niet gek dat je dan ook motivatie verliest voor school. Wat vind je wel leuk aan je studie en wat niet?

Ik had dit ook en ik ben gaan werken, nog geen spijt van gehad.

Ik heb hetzelfde terwijl ik mijn studie wel super leuk vind. Ik kan het om de een of andere reden soms echt niet opbrengen. Soms denk ik dat het gewoon aan het seizoen ligt.

Ik heb precies hetzelfde en ik heb tegen mezelf gezegd ik ga verder tot december… maar nu is het december en ga ik op kamers omdat ik 4 uur heen en terug met het ov moest elke dag. Dus ik hoop dat dat meer motivatie geeft. Maar ik weet het ook niet allemaal hoor.

Ik zou in ieder geval even doorzetten en zorgen dat je je propedeuse haalt… Dat staat toch iets beter op je cv dan zo maar stoppen. Aan het einde van het schooljaar dan kijken of je iets anders wil gaan studeren, of dat je een jaar wil nemen om te werken of te reizen en er achter te komen wat je echt wil gaan doen. En mocht je een hbo studie doen, dan kan je propedeuse je ook helpen als je naar de universiteit wil. Als je een taal studeert is het vaak ook mogelijk om wel bepaalde diploma’s te halen voor taalvaardigheid.

Verder herken ik het zelf wel heel erg, ik ben nu aan het afstuderen en heb tijdens mijn opleiding heel vaak het gevoel gehad dat ik wilde stoppen. En dat terwijl ik een hele leuke studie doe (kunstacademie). Ik heb soms heeel erg moeite met de HBO mentaliteit, het eeuwige in groepjes moeten werken en omslachtige vakken. Maar uiteindelijk ben ik wel blij dat ik heb doorgezet en ik denk dat gebrek aan motivatie ook iets is wat gewoon bij studeren hoort en waar je jezelf doorheen moet zien te slepen. Zie het gewoon als iets dat gewoon even gedaan moet worden en zorg dat je bij blijft lopen.
En het hoort ook wel een beetje bij deze tijd/generatie denk ik. Er is heel weinig vooruitzicht op werk, en veel studies zijn heel vaag. In plaats van ‘ik wil dit worden dus ik ga dat studeren’ is het nu meer ‘ik ga dat studeren, maar wat kan ik er eigenlijk mee worden?’

Alleen al vanwege geld terugbetalen als je stopt zou ik doorzetten, schommelen erin is normaal want ik vind het vak in de zorgsector heel leuk maar de opleiding zelf en de vakken tegenvallen en ga ook degemotiveerd naar school… Denk vooral aan je werk daarna of je dat echt leuk lijkt want daar doe je het voor

Same

Soms heb ik echt zin om op te geven maar dan gooi ik gwn alles waar ik hard voor gewerkt heb weg. En ik moet wel ik ben high maintenance en heb grote dromen dusja dan maar hard werken. Of ik nu dan gelukkig ben? Nope maar hopelijk wordt het beter :3

Ik denk dat iedereen daar wel eens last van heeft. Soms vraag ik me ook echt af waar ik het nou allemaal voor doe, aangezien mijn vooruitzicht op werk niet heel positief is. Maar ik zet maar gewoon door. Beter een papiertje, dan helemaal geen, toch?