Geen zin in seks?

Hallo allemaal!
Ik heb heel lang nagedacht voordat ik dit ging posten…
Omdat ik er nogal mee zit en het een beetje genant is heb ik een nieuw profiel aangemaakt.

Het kan een lang verhaal worden, excuses daar voor! Ik hoop dat jullie de tijd willen nemen en serieus kunnen beantwoorden.
Oké, here we go:

Ik heb nu twee jaar een relatie met een hele lieve jongen. Onze relatie is zo goed als perfect! Hij is lief, zorgzaam, goodlooking en echt mijn soulmate.
We delen de zelfde interesses, kunnen “gezond” ruzie maken.

En ja, ook de seks is perfect!
Ik kan bij hem heel goed vertellen wat ik wel en niet lekker vind, we houden beiden van experimenteren en kunnen overal heel open over praten!

Maar er is een probleem: sinds…ik denk een jaartje…heb ik helemaal geen behoefte meer in seks.
Natuurlijk wordt de seks minder als je een tijdje een relatie hebt, maar bij mij is het 0,00000%
Mijn vriend heeft alles uit de kast gehaald en weet altijd precies hoe hij me moet opwinden. Hij is ook de enige jongen die mij tot mijn hoogtepunt heeft gekregen (pas na twee jaar, maar voor mij ontzettend fijn omdat ik echt dacht dat er wat mis met me was!)
Eigenlijk is onze seks nooit “standaard” en ik heb geen enkele reden om te klagen.

Geestelijk heb ik nog wel zin in seks, maar het lichamelijke gevoel komt niet. We hebben van alles geprobeerd om het voor mij spannend te houden maar NIKS!!! werkt!!

Na een lange tijd geen seks te hebben gehad dacht ik dat mijn vriend zich er bij neer had gelegd, maar uiteindelijk na een lang en goed gesprek gaf hij aan het toch wel te missen.
Op TV had ik gezien dat je jezelf een soort van moet ‘dwingen’, een vast moment moet afspreken om even de tijd voor elkaar te nemen zodat het gevoel weer een beetje terug komt, maar niets helpt!

Uiteindelijk begon het aan me te knagen, het idee dat mijn vriend wel seks wilde (ondanks dat hij er nooit over zeurt of klaagt) deed me veel pijn, en dit maakte me alleen maar meer boos en geïrriteerd.

We hebben er nog eens over gepraat en samen op internet gezocht naar duidelijkheid over mijn probleem.
Hier bleek dat stress, moeheid en de anticonceptie pil een grote rol kan spelen bij seksuele lust.
Stress had ik, moe was ik ook en inderdaad in de bijsluiter van mijn nogal zware pil stond dat het de seksuele lust kon wegnemen.
Omdat ik toch al graag een andere pil wilde (ik kreeg er migraine van) ben ik naar de dokter gegaan in de hoop dat het probleem was opgelost.

Ik was helemaal blij want dit was vást de oplossing voor mijn probleem!!!

Maar helaas, we zijn nu bijna drie maanden verder, en het gevoel is er nog steeds niet!
Als mijn vriend me alleen maar liefkozend streelt kan ik al onwijs chaggo, ongemakkelijk en soms boos reageren, net alsof ik nog nooit seks heb gehad!!!

Aan de andere kant heb ik ontzettend vaak dromen over seks met andere, random jongens. Ik schaam me dood hier voor, eerst heb ik het voor de grap wel eens verteld (we zijn altijd heel open over zulke dingen) maar nu is het zó vaak dat ik me er gewoon schuldig om voel.
Ook de gedachten aan seks met andere jongens vind ik opwindend, dan komt dat “lichamelijke” gevoel dus wel!

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen! We hebben al in tijden geen seks meer gehad, en ik mis het niet eens! Terwijl ik over een maand nog maar 20 word! Dan moet je seks leven toch juist bruissssend en spannend zijn? En daarbij was ik altijd dol op seks, we deden het soms wel vijf keer op een dag!!

Juist om mijn leeftijd wil ik niet naar de huisarts, ookal weet ik wel dat zij me kan helpen. Maar dan moeten we zeker in therapie oid? Daar zit ik echt niet op te wachten!

Dussssss zijn er meiden met het zelfde probleem? Nogmaals sorry voor het lange verhaal!

1 like

Toch maar naar de huisarts gaan. Het enige dat ik kan bedenken is overstappen van pil, maar dat heb je al gedaan…

Ja het eerste deel herken ik wel, dat van die dromen minder. Maar ik denk dat het bij mij is omdat ik de laatste keren niet meer echt kon genieten omdat ik pijn heb en daarvoor naar de kinesist moet. Ik hoop dat het dan betert want ik voel me ook schuldig tegenover mijn vriend.

Ja maar het rare is: ik heb eigenlijk niks te klagen! En áls we seks hebben is het perfect…
van die gedachte alleen al moet je toch opgewonden raken?

Kan me voorstellen dat dat echt vervelend is!

Het schijnt dat beweging hierbij helpt.
Dus iedere dag een eind wandelen met flink de pas er in of gaan joggen ofzo.

Ik doe topsport :stuck_out_tongue: dus ik beweeg genoeg…
he bah wat een rot probleem :stuck_out_tongue: ik wil gewoon weer seks hebben!
Mijn vriendin heeft net een kind gekregen en die heeft nog steeds een goed seks leven! Die heeft al 5 jaar een relatie met haar vriend!

oke, creapy. Wat je beschrijft, echt PRECIES hetzelfde. Helaas doet het bij mij ook nog vaak pijn, dus dat zal ee deel van eht probleem zijn.

Helaas dus ook geen oplossing.

ik herken t, (ben echt benieuwd wie jij op gs nog meer bent)
Maar ik heb ook niet echt een oplossing. Misschien moet je een keer een rolspel doen?
en echt naar de dokter gaan.

Wat ook is: je hebt heel lang die zware pil geslikt. Je lichaam heeft echt tijd nodig alles weer op een rit te krijgen.
Geef jezelf dus ook die tijd :slightly_smiling_face:

En misschien je vriend op andere manieren verwennen?

Haha nou zo bekend ben ik vast niet! Maar ik gebruik wel altijd eigen foto’s op mijn andere profiel. Je zou maar net een bekende tegen komen die het leuk vind om zo’n verhaal de wereld in te brengen!

OT: Ja, misschien heb je indd wel gelijk dat mijn lichaam eraan moet wennen. Ik wacht het sowieso nog even één stopweek en één volle strip af.

Ik heb dus ook geen zin meer om hém te verwennen. Veel vrouwen willen dan nog wel hun man bevredigen…maar ik moet er gewoon niet aan denken…
ik walg er bijna van!
Kan me nu bijna niet voorstellen dat ik seks óóit lekker heb gevonden!

en op de momenten dat je dan toch seks hebt, geniet je er dan niet van?

Ik had net hetzelfde voor, alleen had ik nog geen 2 jaar met die jongen, maar slechts enkele maanden.
en hoezeer ik ook zei dat het niet aan hem lag, hij geloofde dit niet en ik kwetste hem en ik voelde me er ook zo slecht over.
M’n relatie heeft het niet overleeft, want daardoor kwamen er allerlei spanningen, en nog andere factoren waardoor onze relatie niet meer was wat het geweest is.
Ik begrijp perfect hoe je je voelt. ik dacht altijd van wow wie heeft er nu geen zin in seks, en nu heb ik het zelf! echt heel lastig.
Ik wou dat ik iets kon zeggen om je te helpen, maar ik weet het zelf niet.

weet gewoon dat je zeker niet de enige bent met dit probleem :slightly_smiling_face:
veel sterkte! xx

(misschien helpt het om gewoon een tijdje afstand te nemen van elkaar?)

-

Misschien ben je onbewust niet meer aangetrokken/verliefd genoeg op hem?
Best wel stom probleem en ik hoop dat er iets is wat je kan helpen.
Misschien even rust nemen in een spa of hem een weekje niet zien en dan kijken of je er weer ‘bovenop springt’? (Ik hoop het wel iig)

@fishbowlx jawel, ik vind het fijn als we eenmaal bezig zijn, maar die stap zetten is heel moeilijk

@mellanieeee precies!! fijn dat iemand het zelfde heeft! Helaas wonen we samen, dus dan is afstand nemen een stuk lastiger…

@CiCiM ja, dat heb ik ook wel! Op school ofzo denk ik opeens: oh nu zou ik wel zin hebben (met mijn vriend) maar als we 's avonds samen zijn is dat gevoel allang weg!

@Chickyconcarne ja, dat werkt wel! Hij werkte eerst nog wel eens op texel en dan miste ik hem gigantisch, als hij dan thuis kwam hadden we meteen vaak seks!
Misschien is dat inderdaad het probleem wel. Ik wilde namelijk snel op mezelf en heb daarom een huisje aangenomen in een compleet vreemd dorp, waar we niemand kennen en wat 1,5 uur reizen is van onze vrienden/school/werk. Dus we gaan savonds ook vaak niet apart van elkaar weg, maar zijn altijd samen…

wat ook is he, naarmate je langer verkering heb, word het ook minder. Ik merk dat ook. Misschien heb je minder zin, omdat je het tegen je zin doet, en je perceptie van seks dus negatief word? en omdat je al minder zin hebt, wordt het nog erger?

Ik herken het wel, ook het niet willen doen voor mijn vriend. Ik doe het wel, en soms heb ik er echt gewoon wel zin in.
Maar vaak dan heb ik echt zo iets ooooh nee, of dat ik erna denk van: nou, daar ben ik weer even van af.

zelfde probleem hier , ik lees mee!

Ik las pas dat je elke dag gewoon seks moet hebben, dus elke avond met elkaar naar bed. Het is in het begin een echte verplichting, maar na een aantal weken moet dit werken. Je zal meer naar elkaar toegroeien en ook de liefde wordt sterker.

Ik heb ook vaak geen zin, het is zo’n gedoe (woon bij mijn ouders) en dat maakt het onaantrekkelijk, maar zodra je bezig bent is het hartstikke leuk!
Begin gewoon eens spontaan bij je vriend, hij zal verrast zijn en die vreugde van hem zal jou vast ook blij maken. Je moet het zo nu en dan gewoon zelf beginnen.

Ik herken het. Mijn vriend en ik hebben al ruim een jaar geen seks meer gehad.
Maar ik kan je helaas geen tips geven, want zit in hetzelfde schuitje…

“Fijn” te lezen dat meerdere meiden dit probleem hebben…
Maar elke dag seks hebben gaat hem echt niet worden haha!

Maar ik denk dat het makkelijker te zeggen hebt dat je het gewoon maar moet doen, als je dit gevoel niet deelt.
Want als je lichaam nee schreeuwt, kan je mij echt niet dwingen hoor!!