Geen zin in Rijlessen..

Op mijn 18e verjaardag kreeg ik van mn ouders rijlessen kado, en ze hadden dus ook alles al geregeld voor me. Heel lief van ze natuurlijk, maar ik had er eigenlijk niet echt zin in…
Ik heb nou 4 rijlessen gehad, ben zelfs al overgestapt naar een andere rij-instructrice. Maar ik wil het maar niet leuk vinden!
Ik ben altijd zenuwachtig vantevoren en heb er totaal geen zin in.
Ik heb al overwogen om te stoppen met rijlessen toen het me even heel erg tegen zat, maar ik heb besloten om toch door te gaan. Ik wil dat rijbewijs toch wel graag hebben, maar hoe ga ik auto rijden nou leuk vinden? Ik vraag me af of er meer mensen zijn die hier last van hebben?
of heeft iemand tips om minder gestresst te zijn en er meer van te genieten?

Niet meer denken dat je het stom vind doet altijd een wonder. Bijven denken aan het eindresultaat en de verre steden die je ermee kan bezoeken(:

Nja, als je het echt niet leuk vind, zou ik er toch mee stoppen. Op je 18e heb je toch niets aan een rijbewijs (vind ik dan).

Maar aan de andere kant kan je ook gewoon doorzetten en er voor zorgen dat je er zo snel mogelijk vanaf bent :slightly_smiling_face: Dan heb heb je je papiertje en ben je er vanaf. Misschien is dat wel beter.

Als je een auto kan fixen :’)
En anders zijn er genoeg mogelijkheden om met het openbaar vervoer stedentrips te maken :stuck_out_tongue:

Ik heb de laatste tijd ook helemaal geen zin meer, komt vooral doordat ik 2x ruzie heb gehad met de rijschool en ze me mijn examen niet eerder willen aanvragen.
En ik moet je instructeur ook niet, hij vergeet gewoon wat we de vorige keer hadden gedaan, heeft me 10 lessen gevraagd of ik mijn theorie al had en toen had ik nog 3x in de week les en hij was gewoon vergeten dat ik volgende week ttt heb.

@CinnamonCream Hoezo heb je dan toch niks aan je rijbewijs? Het is altijd handig om te hebben :wink: In principe leer je nu nog het makkelijkst en kan je het nu gewoon halen…

Btw, wees sowieso gewoon blij dat je ze cadeau hebt gekregen en niet zelf hoeft te betalen. Gewoon even doorzetten en dan ben je er zo vanaf! :slightly_smiling_face: En dan zal je blij zijn dat je het iig niet meer hoeft te doen :wink:

ja weetje ik kan wel stoppen maar dan moet ik weer helemaal overnieuw beginnen als ik besluit om weer rijlessen te gaan volgen,
en trouwens, ik ben bang dat mn ouders het dan niet meer betalen haha

Maar om er zelf heen te rijden is wel leuker dan in zo’n slome bus of overvolle trein te zitten:P

Ik denk trouwens dat als je nu stopt het heel lastig word jezelf ertoe te zetten om weer te beginnen.

Aahh, ik snap je helemaal (:
Ik ben ondertussen al 19 en nog niet begonnen met autorijlessen, tot ergernis van mijn familie. Ben ondertussen wel begonnen met oefenen, samen met mijn vader. Maar ik denk dat het niet leuk is omdat het moet zegmaar, je moet een heel uur rijden(of twee), en je moet het eigenlijk goed doen. Tenminste, dat heb ik heel vaak. En ik ben ook bang om veel fout te doen, maargoed, daarvoor zit je op les natuurlijk.
Wat mij wel helpt is denken aan wat voor voordelen je er van gaat krijgen (:
En misschien gewoon even doorbijten, tegen jezelf zeggen: het is gewoon leuk, klaar.
En weet je ook waarom je precies zenuwachtig bent? Ben je ergens bang voor ofzo?

ja het lijkt me veel fijner om met de auto op vakantie te kunnen gaan met vriendinnen of vriend, dan kan je tenminste ook zelf bepalen waar je heen gaat en hoelang je blijft

ik blijf daar ook maar aan denken, ik zit mezelf ook altijd te vertellen dat het helemaal niet zo erg is enzo maar toch ging het niet zo relaxt vandaag.

Nja, als ik het van mijn ouders krijg, zou ik het wel aannemen natuurlijk :’) Maar je hebt geen auto, benzine is ontzettend duur en als je student bent, kan je met je OV overal komen. Ik vind het op je 18e vrij nutteloos. Als je later werk hebt, is het natuurlijk wel hartstikke handig/essentieel.
Ik ga nog lang geen lessen nemen.

ik denk dat het ook een beetje komt door mn eerste rij-instructrice, daar had ik gewoon niet echt een klik mee, en ik heb toen een keer s’avonds gereden en dat ging niet bepaald goed… volgensmij was ze ook chaggreinig die avond want ze zat vanalles op te noemen van dit doe je fout en dat doe je fout en dan kon ik het gewoon niet bijhouden!

Ja dat is waar, maar stel dat je uitgaat ofzo, dan kan je een keer de bob zijn in iemand anders auto…of een keer je ouders auto lenen :stuck_out_tongue: Ja als je ervoor moet sparen zou ik het niet doen, dan zou ik wachten tot je het geld makkelijk verdient…maar als ik het van m’n ouders zou krijgen zou ik het idd aannemen xD

ik ben al bijna klaar met m’n rijlessen en 90% van de keren vind ik het niet leuk…
Maar ik weet hoe handig het is om een rijbewijs te hebben, ik heb er nou de tijd voor… wat ik zometeen niet meer heb, en heb er op moment het geld voor.

Maar als je later werk hebt begin je meestal ook om op jezelf te gaan wonen en heb je er het geld en de tijd niet meer voor. op je 18e wel.
ik rij ook gratis met ov, maar veel dingen zijn gewoon niet te doen met het openbaar vervoer.

ik vind er ook niks aan.
echt
ik ga donderdag afrijden maar ik vind het echt stom. Autorijden. bleh.

pff ben ik toch niet de enige met dit probleem gelukkig :stuck_out_tongue:

ik begin maandag met rijlessen! leuk vooruitzicht!
haha ik kijk er ook best tegen op omdat ik het gevoel heb dat ik er niks van ga bakken.

haha het rijden zelf vind ik niet vervelend, puur gewoon dat m’n instructeur er naast zit en op van die afgesproken tijden etc.