Hey allemaal!
Ik ben 2 weken geleden verhuisd naar het midden van het land, omdat ik in Utrecht ben gaan studeren. Dat bevalt mij ontzettend goed!
Vandaag kwam een goede vriend van me langs, en ik had het er met hem over dat ik het eigenlijk helemaal niet zo zie zitten om nieuwe vrienden te maken. Ik heb in mijn ouderlijke woonplaats namelijk een ontzettend leuke, grote, gekke, gezellige vriendengroep. We studeren allemaal (1e/2e/3e jaars), en we zien elkaar toch nog regelmatig. Iedereen woont verspreid over het hele land. Toch zijn er altijd gelegenheden als verjaardagen, avondjes uit in de studentenstad waar iemand woont, spontaan in onze (gezamenlijke) ouderlijke woonplaats, waar we elkaar regelmatig zien.
Deze groep in zijn geheel bestaat sinds we 15/16 jaar waren. Ik ben nu zelf 19. Sindsdien heb ik geen nieuwe vrienden meer gemaakt, en ik heb daar ook nooit behoefte aan gehad. Nu ik ben verhuisd denk ik toch wel: moet dat eigenlijk? Ik heb natuurlijk mijn huisgenoten hier en mensen van mijn studie, maar ik vind het zo lastig. Ik ga goed met ze om, we hebben het leuk met elkaar, maar ik zie het nog niet gebeuren dat ik het ooit zó leuk met ze ga hebben als met de vrienden die ik nu heb.
Denken jullie dat dit nodig is? Hoe hebben jullie dit zelf gedaan?
Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet.
Alvast bedankt