Geen zin in leuke kleren voor school

Het is misschien heel raar, en misschien hoort het ook niet op dit onderwerp, maar ik heb sinds ik naar school ga (brugklas) gewoon geen zin meer om leuke kleren aan te trekken naar school. Ik leg wel leuke kleren klaar maar ik denk smorgens dan gewoon altijd, Neauh, slobbertrui en spijkerbroek zit veel lekkerder. Hebben meer mensen dat? En wat doen jullie er nou tegen?

Haha, heb dat heeel vaak gehad. Waar komt bij jou de reden vandaan dan: heb je gewoon letterlijk geen zin om moeite te doen (wat niet erg is zolang 't jou niet uitmaakt) of spelen er ook andere dingen mee?

je kan het combineren toch? wel iets leuks aandoen wat ook comfi zit? tenminste zo doe ik het altijd. en met een leuke ketting is een simpele trui ook al gouw leuk :wink: succes!

Ik denk dat je best af en toe een keer iets gemakkelijks aan kan trekken, maar misschien moet je jezelf er toch maar toe aanzetten om af en toe gewoon die outfit aan te trekken die je hebt klaargelegd, want anders sta je over een paar maanden bij je klasgenoten bekend als ‘die slons’. Al moet je natuurlijk wel gewoon dragen waar jij je het beste bij voelt, als jouw stijl wat meer comfi is, gewoon dragen natuurlijk! Een aantal jaren geleden zag ik er ook best wel jongensachtig uit, ik droeg allemaal vesten en wijde broeken enzo, en nu ben ik juist best meisjesachtig. Er zit dus best nog een kans in dat je je stijl ontwikkelt en dat je in de loop van de jaren veel meer zin krijgt om de slobbertruien voor iets anders :wink:

Dat heb ik niet zo eigenlijk, het is niet zo dat ik voor school elke dag mijn leukste kleren uit de kast trek, maar ik doe meestal wel moeite om er een beetje leuk uit te zien, daar voel ik me fijner bij. Maar als dat voor jou niet geldt, maakt dat toch ook niet uit? Als je graag een slobbertrui draagt naar school, prima, waarom zou je dat willen veranderen?

Ik wil graag een keer wat leuks aantrekken omdat ik een jongen uit mijn klas eigenlijk wel heel erg leuk vind :flushed: Ik zou alleen voor een jongen nooit kleren aandoen waarin ik me niet prechtig voel.

Ik heb dat altijd als ik maar een korte schooldag is. Dan ben ik te lui om ook maar iets aan mijn uiterlijk te doen omdat mensen toch maar 5 uurtjes tegen me aan moeten kijken xD
Maar je kan je ook gewoon mooi maar ook comfortabel kleden toch?

Deed ik vroeger ook soms als ik maar 2-3 uur had ofzo dan dacht ik boeien ik ga lekker in mijn training’s broek en sportschoenen naar school :grinning_face_with_smiling_eyes: maar in het algemeen let ik altijd op wat ik draag en trendy :slightly_smiling_face:

Precies omgekeerd:
Of ik er nou zin in heb of niet, ik wil echt per se er zo leuk mogelijk uitzien als ik naar school ga! :flushed: Maar ik ben gewoon heel bang dat mensen me afkeuren/niet mooi/goed genoeg vinden anders…
Ik weet dat je je niks aan moet trekken van de mening van anderen, maar dat kan ik dus echt niet. :stuck_out_tongue:

Mijn reactie past hier misschien niet echt, maar de titel trok mijn aandacht, omdat ik dit nooit zou durven; in een slobbertrui en broek en zonder make up naar school…

Ik doe wel altijd een beetje make up op. Mascara en poeder. Maar ik heb het vandaag eens geprobeerd trendy en comfi met elkaar te combineren. Tregging geworden. Met zwarte uggs met leuke details aan de zijkant, zilveren bedelarmbandtje grijs tuniekje met Ney York erop. En zwart blazertje van Joginsstof. De uitkomst! Kan jammer genoeg geen foto maken! Ik ga zeker dat vaker proberen te doen. Dankjewel voor de tips!

Maar dit topi had ik vooral omdat het vreemd is aangezien ik in groep 8 iemand was van de rokjes jurkjes blousjes en hakjes. Maar nu is mijn style iets veranderd. Comfi kan ook gewoon Trendy zijn:D

Panty’s ,hoge hakken en altijd strak in de make up hier, dus ik kan je niet helpen :’)

Overigens was ik 2 jaar terug ook zo hoor, maar ik vind het tegenwoordig gewoon een stuk belangrijker om fatsoenlijk voor de dag te komen

Nee, dit heb ik totaal niet kleed me juist graag altijd helemaal verzorgd, heb maar 1x in de 3weken ook een broek aan dus, kan je niet echt helpen :’)

Tsja, bij mij heet dat luiheid. Ik loop er niet bij als een enorme slons en voor wie zou ik me netjes aankleden? Trek gewoon aan waar jij je fijn bij voelt! Ik heb overigens ook het idee dat dat wel met de jaren veranderd. Het verschil qua kleding tussen de onder- en de bovenbouw is enorm.

Volgens mij doet ze dat al (als ik het goed heb begrepen)!
En gewoon aantrekken waar jij je het lekkerst in voelt. Zolang je er verzorgd uitziet is het al prima toch?

Bij mij is het precies andersom. Ik wil er altijd goed en verzorgt uitzien op school. Maakt niet uit hoeveel uurtjes ik er heen moet. Voel ik me gewoon fijner bij.

Hmm bij mij verschilt het altijd! Soms heb ik zin om er leuk uit te zien, soms boeit het me echt niet en ga ik het liefste in een trainingsbroek naar school. Probleem is dat al mijn trainingsbroeken überlelijk zijn, daarom ben ik van plan een ‘draagbare’ trainingsbroek te gaan kopen!:slight_smile:

Ik heb dat ook altijd, haha. Ik heb best veel leuke kleren maar trek toch altijd weer die simpele jeans met gympen en een effen hemdje aan. Ik doe ook niet aan make-up ofzo. Vaak als ik iets leuks aan heb getrokken en ik zie mezelf in de spiegel wil ik het weer uittrekken en voor iets simpels en saais gaan. :9

Ik vind het zelf niet heel erg, als jij het fijner vindt om in comfortabele kleding rond te lopen, dan moet je dat gewoon doen. Als je er wel graag leuk uit wil zien kan je jezelf altijd vertellen dat je vandaag gewoon je leuke kleren aandoet die je hebt klaargelegd.

Haha ik vond het echt verschrikkelijk om mensen in een training’s broek te zien lopen, zag er zo slonzig uit!

tot dat me moeder een super mooie training’s broek voor me gekocht heeft!
Nu denk k zo van zal ik hem weer aan doen het zit ontzettend lekker maar goed ik ga toch liever voor de nette look, ik sta nog al bekend om mijn verzorgdheid op school (: