Geen zin in het nieuwe jaar

Heyhey,
Je kent het vast wel: die periode waarin je weet dat je weer naar school moet, je ‘nieuwe’ klas ziet, etc. Afgelopen jaar heb ik echt een rotklas gehad, en heb er dan ook alles aan gedaan om dit jaar niet bij ze te zitten. Helaas is dit wegens roostertechnische redenen niet gelukt, en zit ik bij een groot deel van mijn oude klas + een beetje toevoeging. Dat is dus al een van de redenen dat ik geen zin heb.

De 2e reden is dat ik, naar mijn idee, niet echt geliefd ben. Toen de nieuwe indeling bekend was, werd ik meteen al geappt met: “kom je alweer bij ons?” En al dat soort dingen.

De 3e reden is dat we komend jaar net een oneven aantal meiden zijn, en dat dus betekend dat er een van de meisjes alleen zit. Ieder jaar ben ik dat, en je merkt toch wel dat je daarop aangekeken word.

Mijn vraag is eigenlijk: hoe kan ik dit het beste doorkomen, nadat ik gezworen had om bij mijn vriendinnen te willen komen?
Het is ook niet echt zo van, houd het nog vol tot je examen. Want ik ga nu pas naar 3 vwo, houd dus in dat ik nog zeker 4 jaar moet.

Er komen nieuwe mensen bij je klas en in de bovenbouw is de hele interactie sowieso totaal anders tussen jou en je jaargenoten. Focus op wat je hier uiteindelijk zal halen, namelijk je diploma.

Girlll, ik snap je totaal!! Ik wilde ook graag van mijn klas af want het was z’n kutklas waar ik werd buitengesloten, raar werd aangekeken en een loner was…
Eigenlijk nu nog steeds dusss ik looop met soort van hetzelfde probleem aan :cold_sweat: .
Heb je al aan je mentor aangegeven hoe je je voelt in die klas? het is altijd mogelijk om in de eerste weken van klas te wisselen, dat proberen mensen in mijn klas ook.
Je kunt je ook richten op de nieuwe kinderen, ik heb dit ook gedaan en er is een meisje in mijn klas waarmee het klikt. Voor de rest zijn er geen andere opties (denk ik) je kunt nog altijd een band opbouwen met deze klas…

Ugh ik snap je. Ik vindt het ook echt kut dat je soms moet samenwerken. Misschien moet je proberen bij de nieuwe mensen vrienden te worden/maken. Of in elk geval mensen waarmee je kan opschieten. Die opmerkingen moet je trouwens echt negeren want, dat is eigenlijk gewoon zielig wat ze doen. Kan je wel met de jongens opschieten?

De eerste dag begint zegmaar morgen pas, dus ik heb mijn mentor nog niet echt gesproken. Overplaatsing naar een andere klas is helaas niet mogelijk, dat heb ik al geprobeerd.
Het nieuwe gedeelte van de klas zegmaar is voornamelijk jongens, waar 2 meiden bij zitten die enorm aan elkaar gehecht zijn. Ik heb er zelf eigenlijk nooit problemen mee gehad om met jongens bevriend te raken, maar ook daar word je raar op aangekeken, alsof ze denken dat je meteen een relatie hebt. Echt van dat pubergedoe dus.

Boeien wat de anderen denken als je bevriend bent met jongens! Het zijn jou vrienden en de rest kan lekker de pot op!