Geen zelfvertrouwen

Hoi iedereen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb namelijk echt totaal geen zelfvertrouwen.
Ik doe altijd negatief over mezelf. (M’n haar zit lelijk, ik ben dom, ik heb geen talenten…) En doordat ik zo denk word ik juist nog onzekerder!
Hebben jullie misschien tips hoe ik meer zelfvertrouwen kan krijgen?

xxx

kijk ff in het zelfvertrouwentopic! in het begin staan goede dingen over hoe je meer zelfvertrouwen krijgt.
succes :wink:

dankjewel! ik had niet goed gezocht dus dit topic mag dicht.
slotje.

Heejj,

Ik ben ook onzeker over mezelf. En als je onzeker over jezelf bent moet je jezelf vooral niet vergelijken met anderen. Schrijf een lijstje op met alle goede punten van jezelf. En als je dit leest moet je vooral niet denken “ik heb helemaal geen goede punten”. Je hebt er namelijk altijd wel een paar. Ben je goed in schrijven, met mensen omgaan, mensen helpen die verdrietig zijn, heb je een vak waar je goed in bent?
Als je eenmaal wat punten hebt opgeschreven, moet je altijd kijken naar dat lijstje als je verdrietig bent.

Ikzelf heb wel eens een lijstje gemaakt van goede voornemens, en heb dat toen opgehangen boven mijn spiegel. Doe dit nooit!!! Je ziet het dan elke dag, en wordt dan verdrietig omdat het niet lukt om ze waar te maken. Wees gewoon blij met wie je bent (ik heb er wel ook een lange tijd over gedaan om mezelf te accepteren…) Succes!!!

dankjewel! dat vind ik wel een goede tip! ik ga straks even een lijstje maken hihi.

ik kan nog geen eens zo’n lijstje maken :’)
maar ik snap wat je bedoeld, heb er ook last van.

Wij moeten bij assertiviteitstraining 10 goede eigenschappen van onszelf opschrijven. Het is heel lastig, maar probeer dat eens.
Ik heb ook hele onbenullige dingen als ‘ik ben een makkelijke eter’, maar dat vind ik wel positief aan mezelf ;3

schouders naar achteren, boobies naar voren en lachen! ik heb wel eens gehoord dat je dan een 'zelfvertrouw’moment krijg en zo zie je er niet ‘treurig’ uit. een goede houding is sowieso belangerijk. & maak eens een lijstje van dingen waarvan je gelukkig word en lees het elke dag en voeg er om de 3 dagen minstens een nieuw ding toe. en idd; kijk eens op het zelfvertrouwen topic :wink: denk natuurlijk sowieso positief!

boobies naar voren hihi
ja kinderachtig whatever :'D

laat anderen mensen op schrijfen wat ze van jou vinden en mooi vinden

kijk in de spiegen en kijk naar je en zeg gewoon ik ben mooi zoals ik ben