Geen zelfvertrouwen :(

[i]Haaaii
Ik ben super onzeker en ik heb ook al faalangs trainingen gehad maar niks helpt :frowning_face:.
En als ik iets wil doen wil ik altyd een vriiendin mee hebben anders durf ik niiet. En als ik het probeer gaat me stem heel vaag doen of ik sla helemaal digt.
Ik weet het klinkt echt vaag

Maar ik zit dus met een probleem :blush:
Ik wil graag werken maar ik ben dus echt zo bang Dat ik bijvoorbeeld dig sla ofzo hebben jullie misschien tips?:blush:

Alsjebliieft geen onzinige berichten :blush:[/i]

Meid, ik kan nu wel een heel verhaal voor je typen, maar ik denk dat ik je beter kan verwijzen naar het “Meer zelfvertrouwen” topic in Beauty.

Zelfvertrouwen maken :slightly_smiling_face:

Heb ik al gezocht maar daar krijg je aleen ‘ik durf geen kleding aan die anderre lelijk vinden’ Enso :blush:

Dat wil ik :Omaar hoee

Wees vooral jezelf, draag kleren waar je je lekker in voelt, dwing jezelf niet om contact te maken met anderen (laat ze maar naar jouw toekomen!) en het belangrijkste: heb schijt aan anderen!

Zelfvertrouwen maken begint bij het accepteren van jezelf.

Hallo! Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik ben pas op een nieuwe school begonnen en ik twijfel de hele tijd of mensen me wel aardig vinden, terwijl ik een hoop leuke vriendinnen heb. Toch blijf ik me het de hele tijd afvragen. En ik heb ook moeite met nieuwe dingen opbouwen.
Tip- Bedenk elke avond een paar dingen waar je trots op bent of de positieve dingen van die dag. En als je aan iets nieuws begint bedenk dan het ergste wat er kan gebeuren. Ze zouden bijvoorbeeld heel vervelend kunnen doen. Noudan, dan ga je er de volgende keer niet heen. Het klinkt heel raar maar als je je daar aan houdt heb je de volgende keer meer vertrouwen in jezelf als je ergens aan begint en hoeft je vriendin ook niet meer mee. Het is misschien wel gezellig samen, maar als je met haar bent en de hele tijd met haar lacht, heb je bijna geen tijd om andere leuke meiden op die cursus/ sport te ontmoeten. Succes!

Niet te veel schijt xd. Dat heb ik namelijk ook. ^^

Als het echt een supergroot probleem is, zal therapie zeker werken. Als je niet veel geld wil uitgeven, kun je dat beter niet doen:). Maar dus, ik snap je gevoel helemaal. Ik ben ook heel onzeker. Als er een vriendin bij is of mensen die ik ken totaal niet, maar in m’n uppie dus wel. Ik moest bijvoorbeeld een stage gaan doen voor school en toen ik daar was (twee maanden aan een stuk, elke dag:(!) klapte ik echt altijd toe. Die collega’s waren zo anders als mij, zoveel jaar ouder. Ik kreeg zoveel ogen op mij gericht en wrs roddelde iedereen ook. Gevolg: oerslechte stage omdat ik me gewoon niet op mijn gemak voelde.

Maar nu gaat het al iets beter met me:) hoewel ik nog steeds weinig zelfvertrouwen heb in sommige dingen. Ik kom wel over als iemand vol zelfvertrouwen, maar dat ben ik niet.

Mijn truk is gewoon om zelfvertrouwen enorm te faken:). Ik kleed me in wat ik mezelf goed voel en trek me geen zak aan van anderen de laatste tijd. Ook heel veel lachen en vrolijk doen helpt en gewoon wat chitchatten met iedereen. Je moet jezelf een beetje forceren, maar daarna lukt het wel. Mijn zelfvertrouwen is er al wel door opgekrikt. Vroeger wist ik absoluut niet wat zeggen, nu zever ik gewoon wat. Hoewel ik soms nog het gevoel heb van “ohneeej wat moet ik nu zeggen” bij zo van die aardse stiltes!

Maarja:) veel succes!
en trek je niets aan van anderen, trek je niets aan van geroddel enzovoort.

Ontwikkel een narcistische persoonlijkheidsstoornis…

En dan met een mega-ego gaan rondlopen , das lache :grinning:

Daar kun je iemand op internet niet mee helpen, lijkt me.
Ik zou gewoon hulp zoeken bij je mentor of een orthopedagoog.

Nee dat snap ik ook nog wel maar je moet tog ergens mee beginen want ik durf niet somaar naar mensen toe en dan mijn levensverhaal te vertelle

Ik had daar vroeger ook vaak last van.Maar nu ben ik veel zelfverzekerder. Vandaag bijv.:
Ik moest naar de lerares toe om m’n rapport cijfers op de computer te bekijken. Ik stond gewoon voor haar tafel naar de computer te kijken naar m’n cijfers en toen kwam er een jongen uit me klas achter me staan en zat die met z’n hand aan me kont, hij heeft een vriendin en zij zit ook in mijn klas. Ze had het kunnen zien, dan was ie dood geweest. Ik liep naar me kluis en de hele school was natuurlijk leeg behalve van mijn klas waren er nog een paar kinderen en hij stond daar te zoenen met z’n vriendin. Dat meisje had haar ogen dicht natuurlijk en toen legde hij weer expres z’n hand op mijn kont. Ik durfde er niks van te zeggen maar toen ik m’n boeke aan het opruimen was had ik mezelf voorgenomen dat ik hem tegen z’n kluis aan zou duwen en dat heb ik ook gedaan gelukkig…

Here the same :frowning_face:.
ben vooral onzeker over mijn uiterlijk en prestaties enzo op school en alles.
heeel vervelend, maarja ik heb geen tips.
Upje!

Ik heb precies hetzelfde probleem! ik durf gewoon niet veel, en dan zijn er ook nog van die bitches uit me klas die over me roddelen… dan denk ik uit school zo: als ik dit nou had gezegt zouden ze wel ophouden… maar ik durf niet :flushed:

Heb 't zelfde probleem !
Op school ga ik heel vaak met 5 meisjes om, en zij spreken altijd met zn 5en af, en vragen mij er nooit bij… Voel ik me altijd buitengesloten enzo! Maar durf er niets van te zeggen. =S

Kan wel lovende woorden neerzetten hier, maar 't wordt toch een kwestie van doen.

Iedereen krijgt pas zelfvertrouwen door dingen te doen en op je plaat te gaan.
Mijn zelfvertrouwen rondom lesgeven aan mijn leerlingen is alleen maar gegroeit, door het te doen. En ja, ik ben een aantal keer op m’n plaat gegaan, maar van fouten leer je.

Probeer telefonisch contact te leggen met bijbanen, dat schept rust en is misschien makkelijker om op sollicitatie te gaan.
Zoek een baantje wat veel interactie van je verwacht. Bijv. in een winkel. Veel onder de mensen zijn, dan leer je vanzelf te praten en te kletsen met klanten. Daar heb je veel profijt van.

Zelfvertrouwen hoort te groeien
Ik was vroeger echt een mietje, en had totaal geen zelfvertrouwen, en was onzeker. Maar, hoe ouder je word, hoe sterker en beter je in je schoenen komt te staan. Althans zo kijk ik er tegen hé?.. het komt allemaal vast heus wel goed!!.