geen zelfvertrouwen ... tips?

hi
ik kan heel gek doen maar alleen by vrienden en heb een hele grote mond
als iemand een gemene opmerking geeft dan heb ik een mond vol tanden en zeg ik iets heel dom.
en dan lig ik zeker een week wakker er van . als ik in de spiegel kijk dan zou ik een kam er na toe gooien … ook al zegt mijn vriendin dat ik heel knap ben ( ik geloof haar niet )

ik moet echt zelfverzekerder worden iemand tips
( en het heeft zin dat je zegt " trek je er niks van aan wat iemand van je zegt" want dan snap je niet wat dat is onzeker zijn !)

xx

Ik zou geen idee hebben hoe je dit het best aanpakt. Sorry.

Up

upje

http://forum.girlscene.nl…ouwen/list_messages/88046

Heel veel tips :slightly_smiling_face:

bedankt =D

nog tips?

up?

een kam naar jezelf gooien? hooh aand8 nodig…
iedereen is wel onzeker & vind zich er niet altijd even “mooi” uitzien heb ik ook last van, maar ja tsjaa niks aan te doen he?

Dit is niet beledigend bedoeld ofzo, maar misschien moet jij maar eens een keertje een kam naar je hoofd gooien. Ik heb hier nog nooit een vriendelijk commentaar van je zien staan.

OT: Ik heb het ook, maar wat ik doe is gewoon af en toe een keertje een heel leuk jurkje op een normale schooldag aandoen, en dan voel je je over het algemeen wel mooi, en dan straal je dat uit en dan krijg je af en toe een complimentje. En daar word je den weer iets zekerder van.
Het is een soort cirkel. :stuck_out_tongue:

@sweetlifexoxo waar slaaáat dat op? omfgg.

Ik was ook altijd heel onzeker en nu ben ik dat veel minder. Mijn vriendin heeft me er erg mee geholpen… Mijn vriendin heeft me geleerd mezelf te aanvaarden en van het leven te genieten, hoe dan ook. Ik ben haar dat echt dankbaar. Het is niet dat ze op de één of andere dag zei “Hé, laten we jou plots zeker maken!”, nee, zo is het niet gegaan. Ik ging heel vaak met haar om en ze heeft echt een positief beeld van alles, en zo ben ik dat gaan overnemen. En gewoon, door haar stralende zelf te zijn heb ik geleerd (en leer ik) dat onzeker zijn echt niet helpt. Dus mijn tip is, stop met medelijden met jezelf te hebben en kijk naar andere mensen. Je kan heus niet op één dag plots zeker worden. Kijk naar hoe je vrienden dingen doen en trek er besluiten uit. Waarom onzeker zijn? Dat is toch nergens voor nodig? Veel succes n.n

moet je beter zoeken he : D

zucht

gaap

hahahaha ik moest zo lachen, helemaal mee eens :grinning_face_with_smiling_eyes:

fijn dat je lol hebt om zoiets stupids :grinning_face_with_smiling_eyes:

Sweetlifexoxo, jij hebt serieus op iedereen wat te zeiken hé?

Ik had dat vroeger ook…
Ik vond mezelf superlelijk. Maar ik had eigenlijk niet door dat ik eigenlijk best wel knap ben. Niet superknap of zo, maar alleszins niet lelijk.

Ik heb enkele tips, wat bij mij heeft geholpen:

• naar de buitenwereld toe meer lachen, zo zien mensen je als zelfzekerder
  • na een tijdje ga je je ook zo voelen
  • probeer je niet te hard van dingen aan te trekken. Denk desnoods gemene gedachten terug. (Bijvoorbeeld iemand ‘beledigt’ je door te zeggen dat je dikke benen hebt (ik zeg maar wat :stuck_out_tongue:), denk dan in je hoofd terug: “gelukkig heb ik geen zo’n lelijke puistenkop en zo’n verrotte smoel als die van jou!”, maar zeg het niet natuurlijk (’: )
  • probeer de positieve kanten van je zelf te bedenken. Schrijf ze op en lees ze als je je weer eens down voelt.
  • als je een lief sms’je krijgt van een vriendin, bewaar het, en lees het opnieuw als je je down voelt
  • bekijk jezelf in de spiegel met een positieve ingesteldheid. Probeer niet te denken : “wat ben ik stom/lelijk”, maar probeer te denken: “oké, ik heb mooie ogen en mooie lippen, alleen vind ik mijn haar niet zo mooi want het is te …” En probeer dat dan te veranderen.

ik heb gewoon random voorbeelden genoemd, hopelijk heb je er iets aan

Btw: het feit dat je vriendin zegt dat je wél knap bent, betekent ook dat je wel knap bent. Anders zou ze je troosten door te zeggen dat je een mooi innerlijk hebt of zo.

hoihoi!

Ik heb hetzelfde probleem… en ik ben naar de dokter toe gestapt met mijn probleem! De dokter zei dat het een goed plan was om naar een psycholoog te gaan & dat heb ik toen gedaan!
Het klinkt heel heftig enzo, maar het valt allemaal best wel mee…
Bij mij was het vooral heel hard nodig omdat ik al vanaf groep 3 gepest werd, en ik heb zo’n laag zelfbeeld dat ik er een depressie aan overgehouden heb.
Ik heb veel handige tips gekregen en ik word heel goed geholpen door mijn psycholoog!

een paar tips;

1. Als je over straat loopt, en je kijkt vaak naar de grond… ga dan tellen hoeveel mensen er bijvoorbeeld een gele jas aan hebben (zodat je niet meer naar de grond kijkt)
  2. zeg elke dag tegen jezelf, ik mag er best wezen ! (omdat ik ben mooi gelijk heel ongeloofwaardig overkomt naar jezelf)
  3. Als je denkt dat iedereen je aankijkt, moet je eens rondgaan kijken of ook écht iedereen naar je kijkt.
  4. schrijf positieve dingen van jezelf op.
  5. vraag aan vriendinnen waarom ze graag met jou omgaan.
  6. durf complimenten te accepteren!

Niemand is perfect, je bent mooi zoals je bent…

Jezelf lelijk vinden schiet je niks mee op, je wordt er toch niet knapper van !

Vergelijk jezelf niet met anderen, daar wordt je alleen maar ongelukkig van!

Iedereen heeft zijn mooie en minder mooie dingen, bijna niemand is écht lelijk!

succes meid!

Iedereen is mooi op z’n eigen manier, vind ik. (: