Geen vriendinnen

Hi Allemaal,

Het klinkt misschien een beetje stom, en ik wil me ook echt niet aanstellen of iets dergelijks, maar in de klas en hier in de buurt heb ik geen vriendinnen/vrienden. Ik heb één supergoede vriendin, maar die woont aan de andere kant van NL en heeft het erg druk met haar vriendinnen en haar vriendje, waardoor ik haar dus nauwelijks zie. Dan heb ik nog 2 vriendinnen, waarvan er eentje in Frankrijk woont en de ander in Engeland. Die spreek ik wel eens op msn en we mailen en zij sturen mij ook een verjaardagskaart (om maar even als voorbeeld te noemen), maar omdat ze zo ver weg wonen en hun ook hun eigen leventje hebben, zie ik ze maar heel af en toe.

In de klas ga ik wel om met een groepje meisjes, maar die vormen echt een groepje waar ik altijd maar een beetje buiten hang. Als ze afspreken doen ze dat ook altijd met zijn zessen. Ze zullen ook nooit echt mijn beste vriendinnen worden, we passen niet super goed bij elkaar, maar ze zijn wel aardig om op school met ze om te gaan. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Naast hun heb ik nog vier vage vriendinnen, die je eigenlijk geen vriendinnen kunt noemen, maar waar ik dan even een praatje mee maak als ik ze tegenkom. Twee daarvan zijn blijven zitten en zie ik dus nooit meer, omdat de ene een vriendje heeft waar ze nogal druk mee is en de ander nieuwe vrienden heeft. De andere twee hebben gewoon een totaal ander leven dan mij, waardoor ik ze niet heel vaak meer zie/spreek.

Ik zit thuis bijna altijd maar achter de computer, uit verveling. Hoe graag ik met iemand af zou willen spreken, ik heb geen idee met wie. Ik vind het ook heel moeilijk om aan iemand te vragen of die zin heeft om met mij wat te gaan doen (ik ben namelijk bang voor een afwijzing, heb ik het idee). Als ik eenmaal toch de moed heb verzameld om dat te vragen, kan of wil diegene meestal niet.
Nu ook met dit lekker weer, het liefst zou ik met iemand naar het strand gaan, maar met wie? Met mijn ouders is geen optie, dat is wel gezellig, maar je begrijpt dat het ook wel een keer leuk is om met een eigen leeftijdsgenoot te gaan, iemand die je beter begrijpt.

Pfoe, ik ben blij dat ik dit nu even kwijt ben. Hebben jullie misschien tips/ideeën voor mij? Geloof me, altijd maar achter de computer zitten gaat echt vervelen …

Liefs,
Lisanne

Ah dat is een moeilijke situatie!
Toch zou ik aan één van die 6 meisjes vragen om een keer wat af te spreken! Als ze je afwijzen; tja, dat is kut, maar je hebt het in ieder geval geprobeerd! (ik zou me alleen echt niet voor kunnen stellen dat ze je zouden afwijzen)

Je zou ook op iets van een sport/vereniging kunnen gaan? Zo leer je ook vaak nieuwe mensen en eventuele nieuwe vrienden kennen, en je verveelt je niet zo!
Ik weet niet hoe oud je bent maar je zou ook werk kunnen zoeken, leer je ook weer nieuwe mensen kennen.

Nouja succes en hopelijk heb je wat aan mijn advies!

Hé,
dat is vervelend voor je!
misschien kun je een mailmaatje zoeken, zodat je niet zo alleen bent. daar was toch ook een topic van op girlscene? o ja hier :slightly_smiling_face:
of ga op een sport! een teamsport of zo… daar leer je ook weer mensen kennen!
en het is misschien moeilijk, maar je kan ook op school nieuwe vrienden maken. gewoon durven om op mensen af te gaan.
veel succes ermee!

Ik denk dat ik dat ook maar ga doen, ja. Niet geschoten, is altijd mis, toch?

Ik zit al op turnen en dansen. Bij turnen is het altijd erg gezellig met die meiden daar alleen zoals bij velen hebben die gewoon hun eigen leven na turnen.

Ik loop op dit moment folders, dus daar ontmoet je ook niet echt mensen mee. Hier in de buurt wonen bijna alleen maar kleinere kinderen, van ongeveer 3 tot 10 jaar, dus daar heb ik ook niet zoveel aan. Ik ben wel van plan binnenkort bij de Hema te gaan solliciteren, dus wellicht ontmoet ik daar nog mensen … Ik ben trouwens bijna 15 (a.s. dinsdag).

Dankje voor de tip :-). Het ‘rare’ is dat ik juist best veel mailvriendinnen heb, dus daar heb ik geen tekort aan ofso. De meeste heb ik van vakantie overgehouden. Niet stom bedoeld, maar op vakantie heb/maak ik meestal altijd wel vriendinnen. Daar durf ik ook meestal eerder mensen aan te spreken. Want als je dan een blauwtje of iets dergelijks loopt of ze je afwijzen kun je makkelijk denken; ik zie ze hierna toch nooit meer. Snapje?

Wat vervelend voor je.

Maar misschien kan je inderdaad gaan werken of een sport gaan doen.
Je moet echt niet bang zijn voor afwijzing, want als je gewoon (doet alsof je) zelfverzekerd bent, zullen mensen het heel normaal vinden.

Succes

Hee,
Ik wens je veel succes!
Ik zoek een mailvriendin, en wellicht later(als het klikt) mee af te spreken.
In welke provincie woon je?

das niet zo makkelijk :s misschien is het tijd voor een nieuwe start? een nieuwe school nieuwe vrienden? Je weet nooit wat voor leuke dingen je kunnen overkomen he :d zelf ga ik nu dit jaar ook een andere school proberen omdat ik vond dat het tijd was voor verandering in men leven

Misschien kun je inderdaad een mailvriendin zoeken, of misschien heb je op school een schoolkrant? Dan zou je misschien in de redactie kunnen komen en stukjes schrijven over dingen die gebeurd zijn, of een bepaalde column over bijvoorbeeld sport/beauty.

tjaa, ik ben bang dat dat niet zo makkelijk gaat en dat wil ik eerlijk gezegd ook niet. Ik zit nu in de derde van het atheneum en je hebt hier verder geen vwo-scholen in de buurt (deze is al 15 min fietsen). Anders moet ik naar een grote stad met de trein, maar daar heb ik niet zoveel zin in. Ook heb ik m’n profiel ed al gekozen. Volgend jaar kom ik ws bij nieuwe mensen in de klas, dus ik heb de hoop maar daarop gelegd.

Ik ken je probleem, ik wil ook naar t strand maar heb niet echt iemand om mee te gaan -.- Ik heb al gekeken op vrienden-maken sites, maar dat levert niet echt wat op :confused:

Nu denk ik zoals eerder gezegd aan een sport, of toneelclub ofzo. Misschien kan je dat overwegen? En mailvriendinnen zoeken in de buurt? Zodat je op een gegeven moment IRL kan afspreken!

Ik herken het probleem… :confused:
Heb wel veel oppervlakkige vriendinnen, maar geen (of ja: toch bijna geen) “echte”.
Sorry, ik kan je niet helpen. Maar misschien helpt het als je weet dat je niet alleen bent. (:

Dit, de vriendinnen die ik heb wonen allemaal ver weg.

oh, lastig ja. misschien kan je naar de girlscene-meeting gaan en dan kom je daar misschien iemand tegen met wie het goed klikt? hoewel je dan ook weer de kans hebt dat die ook aan de andere kant van het land wonen…
en ik wil ook naar het strand nu ):
en ja, ik denk wat Vlientje zegt: mailvriendinnen zoeken in de buurt, dat dat wel een oke idee is? hoewel ik niet zou weten hoe je die in je buurt vindt…
en ik hoop voor je dat je klas volgend schooljaar wel leuk is en dat het met hen klikt, want ik heb 6 jaar in een klas gezeten waar ik alleen het derde en het laatste jaar een vriendin had, dus ik ken dat gevoel maar al te goed…

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb eigenlijk genoeg mailvriendinnen, om het maar zo te zeggen. Met die drie vriendinnen mail en msn ik al genoeg. Het ‘‘probleem’’ zit echter hier in de buurt. Gewoon een vriendin om mee naar het strand te gaan, af te spreken e.d.

idd mailvriendinnen zoeken waar je dan makkelijker mee kunt afspreken
(als je nog iemand zoekt, note me maar :stuck_out_tongue:)

Wat vervelend voor je! Heb je misschien ook nog meisjes in je straat wonen? Nichtjes die dichtbij wonen? En het schooljaar is ook bijna voorbij. Volgend jaar heb je waarschijnlijk een nieuwe klas dus nieuwe meisjes. Misschien kun je met dat vooruitzicht nog even doorzetten? Ik zoek trouwens ook nog een mailvriendin, dus als je wilt kun je me altijd noten.

Haha ik zat ook in zo’n situatie, toen had ik nog eens afstand genomen van mijn beste vriendin omdat het gewoon niet meer klikt omdat ik zo ben veranderd.
En tja… nu dwarrel ik een beetje rond tussen de mensen en gelukkig heb ik nog wel een hele lieve vriend dus dat is tenminste 1 ding :slightly_smiling_face:

Ik herken het probleem (:
Zelf hang ik ook altijd bij een groepje van 4 meiden. Twee meiden zijn BFF en de andere twee ook. Toch ben ik heel goed bevriend met hun. 2 meisjes zijn echt heel aardig.

Probeer met iemand een keer te afspreken. Ik denk idd niet dat ze je afwijzen.

Waar woon je dan? x