hi, hier stond eerst iets anders maar vond het zonde om een nieuw topic aan te maken
ik heb dus sinds ik van mijn oude school afgegaan ben geen vriendinnen meer, en ik ben deze week in een nieuwe klas begonnen(examenjaar). maar ik ben dus verschrikkelijk onzeker als ik niemand âbij me hebâ. Ik zou heel graag vriendinnen met de wat meer âzelfverzekerdâ meiden willen worden, maar vind het zo lastig om op iemand af te stappen, want wat zeg je dan?
ik kom zelf op het moment dus erg verlegen over, terwijl dit best meevalt als ik eenmaal mijn plaats heb gevonden. ik probeer afentoe te reageren op iemand als ze iets niet weten met het werk ofzo, maar de meeste hebben al hun vaste groepje en ik val overal buitenâŠ
hoe kan ik dus het beste iemand benaderen? en zorgen dat ik ook echt vriendinnen word met iemand(kun je niet echt afdwingen natuurlijk, maar dat het niet bij 1 gesprekje van 5 min blijft).
ik vind het zo lastig om ineens met meiden te gaan praten die al met ze 2âen in gesprek zijn⊠terwijl je ze helemaal niet zo goed kent.