Hoii,
Ik zit met iets en ik wil graag jullie tips, en advies, want ik weet niet wat ik moet.
Ik zit nu bijna 3 maanden op een andere school, en kende daar niemand.
In de pauzes ging ik gewoon bij de kinderen uit mijn klas zitten, maar hun hebben/ hadden het veel over onderwerpen die gebeurd zijn voordat ik daar kwam, en wilde mij ook niet vertellen waar het over ging, ik kon dus niet mee praten. Ik voelde mij heel alleen in de pauzes. Ik probeerde wel een gesprek aan te gaan, maar dat was dan zo weer afgelopen. en daarna hun beginnen weer aan hun gesprek, of/ en ze negeren mij.
Ik zit dan bij hun, en dan zitten ze heel uitgebreid af te spreken dat ze samen naar de stad gaan met z’n allen. En dan vraag ik of ik mee mag, en dan is het moet je aan haar vragen, enzo door, of ze geven gewoon geen antwoord op m’n vraag.
En ik ga ook wel eens bij 2 andere meiden zitten uit m’n klas, maar dat zijn BFF dus daar kom ik ook niet tussen (ik wil ze niet uit elkaar drijven ofso), gelukkig zitten daar ook wel een paar jongens en andere meiden die niet in mijn klas zitten. En ze zitten de hele tijd achter hun mobiel, muziek luisteren, appen ect. en dan hebben ze vaak ook oortjes in, als ik iets vraag gaan de oortjes even uit, geven ze antwoord en de oortjes gaan weer in, terwijl ik dan gewoon een gesprek wil.
Ik heb sinds ik op deze school zit 1 x met iemand van daar afgesproken en het was heel gezellig enzo.
Ik heb ook wel vaker aan mensen gevraagd maar vaak kunnen ze niet of hebben ze andere smoesjes.
Ik wil mij niet zo aandringen, maar ik wil gewoon graag vriendinnen.
Ik wil gewoon afspreken enzo, en niet alleen voelen in de pauze.
Helaas toen ik daar op school kwam waren er allemaal al groepjes.
Gelukkig heb ik op de vorige school nog wel vriendinnen, maar die zie ik ook niet meer zo vaak.
Hebben jullie tips en advies? Wat zouden jullie doen?
Alvast heel erg bedankt.
xxx Roos