Geen Vriendinnen meer willen zijn. Hoe?

Ik heb een vriendin, die al heel snel vond dat we de allerbeste vriendinnen waren. We hadden een vriendsschapsketting gekocht en spraken elkaar echt vaak, totdat we elkaar beter leerde kennen, en ik merkte dat ze eigenlijk niet echt zó aardig is. Meestal is ze ineens in een slecht humeur, en word ik daardoor ook helemaal down, en als ik vraag wat er is zegt ze “niets” en moet ik de hele dag zeuren zodat ze iets vertelt, en daarna weer normaal doet. Dit irriteert me mateloos, en als ik er iets van zeg negeert ze me de hele dag. Dan is ze echt gemeen, en gaat dan extra met haar andere vriendinen lachen en knuffelen, zodat ze me laat zien dat ze veel betere vrienden zijn als wij.
Als ik haar bijv op Skype schrijf (gewoon blij en leuk) krijg ik korte en koele antwoorden terug, zonder reden, en ze legt het probleem altijd bij mij.
Ik wil het liefst natuurlijk geen vriendinnen meer zijn, maar hoe pak je zoeits aan? Het probleem is, dat we een vriendinnengroepje zijn, en het te moeilijk is daar bij te horen als ik haar vriendin niet meer ben. (Niet dat de andere me niet mogen, maar dat ze me dan heel de tijd boze blikken zal geven)
En bij andere groepjes hoor ik ook niet echt thuis, en ik wil ook weer niet alle pauses alleen zitten :S

Hey jonghyun
Ik zou als ik jou was wat meer afstand nemen, minder dingen samen doen en proberen je bij andere groepjes aan te sluiten. Op deze manier laat je het haar een beetje merken en als ze slim genoeg is doet ze er misschien ook iets mee. Wat zij doet is natuurlijk niet leuk, maar het recht in haar gezicht zeggen zou ik niet doen. Misschien kan je wel een beetje subtiele hints geven, dus bijvoorbeeld als ze vraagt samen iets te doen zeggen dat je geen zin hebt.

Ik hoop dat dit je een beetje helpt :’)

Langzaamaan meer met die andere meisjes gaan optrekken.

Hi!
Dankjewel, ik denk dat het inderdaag beter is om langzaam aan elkaar minder te zien etc. Ik hoop dat ik me bij de andere groepjes kan aansluiten, want ze zijn niet zo mijn types ;c
-leuke profielfoto hehe :grin:-

Wauw, hoe oud zijn jullie? Vriendschapskettingen en groepjestypes?

hahaha thanks, jij ook!
Veel succes nog c:

ehm je moet gewoon minder met haar gaan omgaan. gewoon minder met dr praten, minder dingen met dr doen. niet in 1 keer, maar zo bouw je het langzaam af (of hoe je dat ook wilt noemen)