Geen vrienden..

Hey,

Ik zit met een probleem wat me steeds meer begint te irriteren.
Ik heb eigenlijk helemaal geen vrienden, ja 1 hele goede vriend op school, maar hij doet over 2 maanden zijn examen en dan blijf ik alleen op school achter.
Normaal probeer ik altijd zo aardig en vrolijk mogelijk tegen mensen te doen, maar sinds ik nieuw ben in deze klas, word ik alleen maar afgekraakt. Verder heb ik op mijn school ook niemand. Ik lig gewoon elk weekend weg te rotten op mijn bed en het begint me echt te irriteren, volgend jaar doe ik examen op deze school.
Ik moest dit gewoon even kwijt. =’)

Awh moeilijk! Gewoon jezelf blijven!

Ja, ik blijf ook mezelf, maar niemand accepteert me zoals ik ben, behalve die ene vriend dan.

uhm, misschien vrienden proberen te vinden/maken buiten school, door een sportvereniging ofzo?

Praat er eens over met je mentor… misschien weet hij wel een oplossing of wil hij wel met de kinderen praten ofzoo. Anders kijk wat die meiden dragen die je aardig lijken, ga hun volgen (qua kledingstijl) en probeer zulke kleding te kopen als hun ofzoo, of geef hun complimentjes. Wel stom dat er niemand het idee krijgt om met je op te trekken. Is er niemand anders die vaak alleen zit? Loop dan naar diegene toe!
x. (het zijn maar ideeën hea)

aah wat zielig…pf…wat denk je?? nieuwe vrienden zoeken denk ik he

Kun je via die ene vriend niet meer mensen leren kennen?

Andere kleren dragen om vrienden te krijgen doe ik zowiezo niet, ze accepteren me maar zoals ik ben.

En die vriend zijn vrienden mogen mij niet ofzo :pensive: Geen idee waarom maarja.

Rot alsjeblíeft op.

Poeh, dat lijkt me echt lastig en rot, als je min of meer ‘afhankelijk’ bent van die vriend…

Sport je, of heb je hobby’s?

In ieder geval niet gaan liggen ‘wegrotten op je bed’.
Je kunt ook in je eentje leuke dingen doen in het weekend! :slightly_smiling_face:
En anders kun je misschien op een sport gaan, of bij een vereniging?

Jij bent ook niet de vriendelijkste thuis zeker?

Weet je, dit bedoel ik niet lullig. Maar het kan ook heel goed zijn dat je het idee had dat niemand je wilde accepteren en toen naar die ene vriend toe bent gaan trekken. En je bent waarschijnlijk altijd, als je de kans had, met hem omgegaan. Maar misschien willen ze je wel gewoon accepteren en vrienden met je zijn, maar wisten ze niet hoe, omdat je altijd met die vriend was. Je moet je inderdaad niet veranderen qua kledingstijl etc, maar ik denk eigenlijk dat als je je nu open gaat stellen voor iedereen en interesse toont in anderen, vrolijk bent en af en toe mensen oprecht complimenteert, dat je nog best wat leuke vrienden kan maken, misschien geen vrienden voor het leven, maar wel wat maatjes voor in de klas en op school. Succes in ieder geval!

In de klas doe ik al mijn best, ik ben sinds het begin vriendelijk tegen iedereen, ik doe vrolijk en probeer mee te praten. Maar ik moet maar 1 ding zeggen en ik word raar aangekeken…

ja, want zo makkelijk is het gewoon. dat mensen geen vrienden hebben komt gewoon doordat ze niet goed genoeg zoeken. ga toch weg.

Zit dat niet in je hoofd? Dat ze je raar vinden en niet accepteren?

Ik dacht dat namelijk ook heel lang… en later hoorde ik dus dat niemand me durfde aan te spreken omdat ik met 2 hele populaire meisjes om ging en dat iedereen dacht dat ik een veel te druk leven had voor andere vrienden en zo.
(Ik wist niet eens dat zij gezien werden als populaire meisjes.)

Dit hoorde ik dus pas toen ik van school af was… heel vervelend. :frowning_face:
(Ik ging trouwens wel met die meisjes om op school, maar het waren niet eens echt vriendinnen.)

hm, probeer anders in de pauze wat bij je klas te lopen & wie weet leer je via via iemand kennen waar je bevriend mee wordt ?
Of is er niemand in je klas waarmee je kunt praten & diegene kunt vertellen hoe je je eigenlijk voelt op school ?
& wat je vooral niet moet doen is je kledingstijl veranderen zodat je zogezegd vrienden kunt maken, blijf gewoon jezelf ! x

ik heb ook geen vrienden op school :S

Ok sorry daar heb je ook niks aan. Zie het maar als een upje. Ik kan mezelf niet helpen, dus jou ook niet.

Accepteer gewoon dat je geen vrienden hebt op school, maar zoek dan vrienden buiten school, die beoordelen je niet van wat anderen over je zeggen.
Je hebt misschien wel kennissen van dezelfde leeftijd als jijzelf, waar je mee kunt optrekken in het weekend. Je kunt ze bv vragen om gezellig een middag te shoppen ofzo? Dan bouw je misschien met hen wel een vriendschap op, en hoef je je niet elk weekend te vervelen.
Ik heb zelf ook niet bepaald veel vrienden, maar dat heb ik al geaccepteerd, en ik sta natuurlijk altijd open voor nieuwe vrienden, maar ik ga mezelf niet aanbieden/opdringen, ik wacht gewoon tot het op me afkomt.