Geen vrienden..

Hallo lezer,

Dit is niet om ‘’ zielig ‘’ te doen, maar gewoon even van me af te schrijven en misschien wat tips binnen te krijgen…

Om misschien een beetje beeld te krijgen, ik ben 2x van school gewisseld op de basisschool, eerst van groep 2 naar een speciaal onderwijs ( autisme ) hier had ik wel vrienden, ook buiten school, tot half groep 7, toen ben ik weer gewisseld omdat ik op niveau was voor de normale basisschool maar omdat ik van speciaal onderwijs kwam ben ik nooit geaccepteerd in de groep van toen, zelfs gepest en alles… hierdoor werd ik zo onzeker over mezelf dat ik mijn contact met de vrienden van de andere school heb laten vallen… Mijn eerste 2 jaren van de middelbare school hield deze onzekerheid aan, dus ik durfde geen contact te hebben met andere… in de 3de werd het al beter, ik had een vriendengroepje maar die kreeg ruzie in de 4de waardoor het 2 groepen werden maar ze moesten mij in een keer niet meer… ik was alweer alleen… Nu zit ik op het MBO al 3 jaar, en heb wel wat ‘’ school vrienden ‘’ maar buiten school willen die niks doen met mij… met redenen als ‘’ geen geld, geen tijd, ‘’ maar als een ander het vraagt is het 9 van de 10 keer goed… Op school heb ik dus eigenlijk niks… maar buiten school ook niet, want waar ik ook heen ga ( meetings - sporten etc ) ik ben altijd het buitenbeentje…

ik ben heel lang onzeker geweest en niemand geaccepteerd, maar sinds… vorig jaar? is er een knop omgegaan in mij en heb ik iets van boeiend ik wil gewoon doen wat ik wil en gewoon plezier hebben in het leven! Ik heb geaccepteerd dat mensen misschien geen vrienden met mij willen worden… maar ik mis gewoon het ‘’ vriendinnen / vrienden groepje ‘’ die je ziet op instagram, facebook, carnaval, festivals, dagjes weg etc, gewoon een goede vriendin is al genoeg voor mij maar die mis ik gewoon…
Ik ben er gewoon klaar mee, en naast dat ik het geaccepteerd heb, voel ik me gewoon kut dat ik dit niet heb… ik wil hier iets aan doen, maar ik weet niet wat omdat ik zelf niet weet wat ik fout doe,

Dit heb ik al wel eens gevraagd aan mensen die ik via online ken ( en ver weg wonen ) en wel een in het echt gezien heb, en hun zeggen dan ook van ja ik heb geen idee, ik vind je gewoon aardig en normaal…

Nu ben ik wel zo hopeloos om hun maar hier ( niet dat dit forum hopeloos is! ) maar een bericht achter te halen met mijn verhaal, en waar ik gewoon heel erg mee zit, en mij opnieuw een diepe kuil in trekt ( langs depressief geweest maar hier zelf een punt achter gezet ) en daar heb ik dus geen behoefte aan… het enigste wat ik dus vraag zijn gewoon wat leuke vrienden, om gezellige dingen mee te doen…

Heeft misschien iemand hier tips of iets anders voor mij?? Alle hulp is welkom want ik weet het zelf niet meer… :thinking:

alvast bedankt.

Hoi, waar woon je? Misschien kan je met andere meiden van het forum een appgroep beginnen, of je aansluiten bij een al bestaande appgroep.

Je lijkt me gewoon een gezellig persoon en stiekem hoop ik dat je bij mij in de buurt woont :slightly_smiling_face:

Heey,

Ik kom uit Breda :slightly_smiling_face:

Is er een speciaal topic voor deze app groepjes?