Geen vrienden?

Hee,
zoals de titel al zegt heb ik dus eigenlijk geen vrienden. Ik zal het verhaal niet te lang maken en even in het kort vertellen:
Ik heb tot 1,5 jaar geleden een heel goede vriendin gehad die ook bij mij in de klas zat. Ze heeft me toen in de steek gelaten en toen heb ik moeite gehad met aansluiting te vinden in de klas. Sindsdien ga ik met meisjes om waar het eigenlijk niet echt mee klikt. Ik ga wel met hun om op school, maar het is niet zo dat we wel eens iets leuks doen buiten school om. We hebben sowieso heel weinig leerlingen in de klas, dus veel ‘‘keuze’’ is er niet, om het zo maar even te zeggen.
Ook ben ik ongeveer een jaar geleden op een teamsport gegaan, maar daar werd ik totaal niet in de groep opgenomen. Voornamelijk omdat die meiden daar elkaar al jaren kenden en ik over het algemeen werd genegeerd. Na een paar maanden ben ik daar dus mee gestopt.
Nu weet ik dat er mensen zijn die erg op zichzelf zijn en geen behoefte hebben aan (veel) vrienden, maar ik vind het erg lastig hiermee om te gaan omdat ik bijv. nooit met iemand kan praten over dingen waar ik mee zit of in het weekend iets leuks met anderen kan doen.
Is er iemand die advies heeft of deze situatie herkend?

Ik heb ook niet veel vrienden misschien 3 echte vriendinnen op school. En 1 buiten school. In mijn klas zit ik dan met geen een van mijn 3 beste vriendinnen. Heb in deze nieuwe klas wel al wat vrienden gemaakt, maar deze mensen kennen elkaar ook allemaal al waardoor ik er ook soms buitenval. Wees gewoon jezelf dan komt het echt wel, maak af en toe gewoon een praatje met je klasgenoten. Ga dood gewoon bij ze staan, ze zullen je vast wel accepteren. Succes meis!

Sta je ook open voor jongensvrienden? Misschien zijn er wel aardige jongens bij jou in de klas?

Ik heb hier zelf ook een jaartje last van gehad, maar ik ben naar een andere school gegaan en na een schooljaar ben ik met een andere vriendengroep gaan omgaan, en die zie ik regelmatig.

Dat is wel kut :frowning_face: herken het wel opzich, heb ze wel maar ben zo bang om ze kwijt te raken en dat ik dan helemaal alleen ben enzo…

Ik heb ook geprobeerd om wat meer met hun op te trekken, maar ik merk echt dat het niet ‘‘mijn soort’’ mensen zijn zegmaar. We hebben heel andere humor, interesses etc. Dit zijn de enigste meisjes uit mijn klas dus dat is wel jammer.
Ook ben ik inmiddels al gestopt met sporten dus dat gaat helaas niet meer

stuur maar een note, zit een beetje met hetzelfde.

Meid, toen ik nog op school zat had ik dit ook had 1 vriendin die gepest werd in de klas en het boeide mij niet maar ik ging met haar op school om.
Buiten school dus niet maar dat lag omdat ze een eindje van me af woonde.
Ik had ook nooit iemand die buiten school iets met me wilde doen en ik weet dat is een heel erg k*t gevoel.
Ik was erg onzeker over mezelf en durfde nooit iets te zeggen.
En die meiden in mijn klas die waren echt de chanel-poppetjes die pestte iedereen die lelijk was!

Ik zou zeggen probeer toch om bij bepaalde meiden te staan en met ze te praten is moeilijk. Maar stel je open voor alles.
(Ik wou dat ik het terug kon draaien en wist wat ik nu wist dan was het allemaal anders geweest :wink:)

ik heb precies hetzelfde. als er iets is mag je me altijd noten. ook als je dat moeilijk vind. ik note nu met iemand van girlscene die echt lief is en voelt als een vriendin. misschien is zoiets ook voor jou ?

x

Ik herken me heel erg in je situatie!

Hoe oud ben je?
Een baantje kan ook uitkomst bieden. Collega’s zijn gezellig en daar kan je ook mee praten en leuke dingen mee doen.
Ga eens naar de sportschool om nieuwe mensen te leren kennen in groepslessen.
Op school is een ‘schoolklik’ soms voldoende. Je moet investeren in vriendschap.

Ik heb ook nooit vriendinnen gehad, volgens mij is dit echt een probleem waar heel veel meisjes mee zitten.

Ik heb nu een goede vriendin waar ik mee op school zit en eentje ik mee op de basisschool heb gezeten.
Wat hiervoor al werd gezegd, misschien zijn er meisjes op gs die bij je in de buurt wonen?
Misschien is het een idee om bij een andere vereniging te gaan? Of vrijwilligerswerk waar veel jongeren aan meedoen?

Heb ik een aantal jaren geleden ook gehad, vond het verschrikkelijk. Ik was gewoon desperate op zoek naar vrienden, ik ben toen op een sport gegaan en had het daar super naar mijn zin, heb veel vrienden erbij en zit stukken lekkerder in mijn vel!

Ik snap precies hoe je je voelt, en niemand anders die niet in dezelfde situatie zitten zoals jij en ik kan dat gevoel begrijpen. Helaas zit ik er ook nogsteeds in en heb ik geen oplossing kunnen vinden … :frowning_face:

Ik heb dit precies hetzelfde…
Op school heb ik 2 meiden waar ik klein beetje mee optrek, maar verder ben ik alleen eignelijk. Buiten school heb ik 1 vriendin nog. En die zie ik soms 1x per maand ofzo…
Ik voel me ook vaak alleen en weet het soms ook niet meer :frowning_face:

Note me maar, als je erover wilt praten :sob::muscle: