Geen vrienden in V4/V5

Heee

Ik zit nu in vwo 4 en ga binnenkort naar de vijfde! heb er best wel zin in want dan heb ik allemaal nieuwe natuurkunde onderwerpen lol
maar uhm ik ga even naar het punt van dit bericht
in het begin van het jaar had ik 1 vriendin waar ik zegeaar altijd mee was, we zaten eerst 3 jaar in een vriendengroep samen maar ja soms bestaat die ineens niet meer snapje. 3 maandjes terug ofzo is ze helemaal stil en zegt ze niks en is ze heel erg geïrriteerd wanneer ze met me is, dus das kut. maar blijkbaar wilde ze al een hele lange tijd terug naar die oude vriendengroep en dat deed ze dus ook en dat snap ik dat ze dat wilde en dat respecteer ik. maar persoonlijk heb ik geen goede herinneringen aan de groep dus besloot om er niet bij aan te sluiten.
dat was even moeilijk zeg… ik was altijd alleen en wist tijdens de pauzes en tussenuren niet waar ik naartoe moest. totdat er een nieuw meisje kwam waarmee ik nog steeds praat en door de gangen loop enzo maar we zijn niet echt close en we hebben een totaal ander vakkenpakket.
ook staat ze er niet goed voor en gaat dus niet naar v5.
ik weet echt niet wat ik moet volgend schooljaar…
iemand tips?

Hey ik zou je niet al te druk maken, geniet lekker van je vakantie en volgend jaar? Maak vrienden! je kunt het1

Ooh meid ik herken mezelf zo in jouw verhaal… Ik voelde me ook zo op de middelbare! Ondertussen ben ik 22 en weegt die periode veel minder zwaar dan dat het toen deed.

Na de middelbare school heb ik zoveel nieuwe vriendinnen gemaakt op mijn opleiding, dan gaat dat gewoon vanzelf! En ook heb ik veel leuke meiden via internet leren kennen.

Mijn advies is: Blijf lekker met dat nieuwe meisje omgaan, ook al zit ze een jaar onder je, tijdens de pauzes kunnen jullie samenzitten toch? Probeer tijdens de lessen een beetje aanspraak te vinden bij diegene naast/voor/achter je en keep your head up!

Wat mij toen heel erg hielp was dat ik een groep internetvriendinnen had gevonden met wie ik heeeel goed klikte. We appten veel, en ondanks dat we elkaar nooit echt hebben ontmoet hebben ze me door al deze moeilijke tijden geholpen. Soms zijn de mensen in je directe omgeving ook gewoon niet de juiste personen voor jou.