Geen vrienden in klas

Ik moet echt even iets kwijt…
Ik zit nu op havo 3 en ik had 1 vriendin in die klas die ik al kende vanaf de brugklas we deden alles samen op school alleen nu gaat ze halverwege het jaar naar vwo en heb ik dus geen vrienden meer in mijn klas… de andere meisje zijn niet onaardig maar ik heb gewoon niks met ze. Ik voel me zo vervelend de hele tijd, en als ik in bed lig kan ik nooit slapen omdat ik er zoveel aan denk en begin ik te huilen en val ik huilend in slaap. Ik weet echt niet goed wat ik moet doen.
Anoniempje

Dat is erg vervelend. Heb je het hier al met je ouders of je vriendin over gehad? Zij hebben misschien wel goede adviezen en je voelt je denk ik wel beter als je erover praat.
Misschien kun je het ook aangeven bij je mentor. Meestal kan er wel van klas gewisseld worden. Misschien kun je proberen ze beter te leren kennen? Soms zijn mensen als je ze beter kent veel leuker dan je eerst dacht. Maar het kan natuurlijk gebeuren dat het je types niet zijn.
Maar je vriendin zit toch nog wel op dezelfde school? Je ziet haar wel altijd in de pauzes. Ik had toen ik in de bovenbouw van de middelbare school zat ook in lang niet alle klassen vrienden zitten, maar ik zag ze dan weer gewoon in de pauze.

Ik vind je profiel foto geweldig Miss Everdeen <3<3 Ik kan hier wel een heel verhaal neerzetten maar je kunt mijn blog lezen op deze site? En verder als je daar geen tips kunt vinden mag je me vragen in privé :slightly_smiling_face: Heb namelijk het zelfde probleem! Ik sta open je te helpen Xx