geen vriend

Meidjes,

Ik ben nou bijna 18 en ik heb nog nooit echt een serieuze relatie gehad.
Soms voel ik me wel eenzaam en dan mis ik een vriend. Ik ben niet iemand die vaak uitgaat. En waar ik werk zijn geen jongens en bij mijn vereningen niemand van mijn leeftijd.
Heeft iemand tips hoe ik toch aan een vriend kan komen.
Alles is welkom.
Ik hoop op veel reacties.

volgens mij zijn hier al vele topics over

Misschien toch eens uitgaan zo nu en dan? Ken je geen leuke jongens via school eventueel?

Idd: 19 en geen vriendje (zoekfunctie)

Maar dat komt echt van zelf (ik was ook al 19, met mn eerste vriendje)

Via een vriendin nieuwe mensen/jongens leren kennen?

echt open staan! veel uitgaan en moeite doen om een jongen echt te leren kennen.
ik wou ook dringend een vriend en toen ik hiermee begon hadk al meteen raak ( alleen is niet goed gekomen, klein detail.)

Khad hetzelfde mr toen wask 17.
En plots stond ie daar. >.<.

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb al via de zoekfunctie gezocht maar kon niet echt iets vinden. Dus sorry als er wel topics over zijn.

Als je er zo nadrukkelijk naar op zoek gaat staat dat op je hoofd te lezen en dat schrikt jongens vaak ook af. Ik ben ook bijna 18, ook nog geen echt serieuze relatie gehad. Veel van mijn vriendinnen niet trouwens. Dat moet je gewoon overkomen.

Je moet er niet naar zoeken! Dan vind je nooit iemand :wink:

Idd, lol, hetzelfde bij mij. Ik was er wel veel mee bezig, maar toen ik het helemaal niet verwachtte, toen kreeg ik opeens iets met een jongen (ook iemand die ik helemaal niet verwachtte, maar blijkt heel lief te zijn <3). Je moet er ook niet naar zoeken eigenlijk, het is natuurlijk wel vervelend, maar wat is dat eigenlijk voor oppervlakkig gedoe dat je voor een bepaalde leeftijd dit en dit en dat gedaan moet hebben? Take your time. Nja, natuurlijk zat ik er ook over in, dus ik ben nu hypocriet bezig, maar ok xD Maar echt, het komt echt nog wel, als je het helemaal niet verwacht.

Via internet? XD, althans zo hebben veel meiden hun vriend leren kennen (ik niet).
Toch maar is een keer uitgaan?..

ergens anders gaan werken? :stuck_out_tongue: hahaha
Bij mij werken veel leuke jongens, en ik heb er mn vriend ook leren kennen, we werken nu nog steeds samen btw. Ik heb nu 2.5 maand met hem, en hij is ook mn 1e vriend… en in december word ik al 19 … dus je bent niet de enige hoor;)
Het komt allemaal wel goed hoor:)

Ik heb nog maar 1 keer een vriendje gehad, maar toen was ik nog jong.
Nu ben ik 13, en heb verder nog geen vriendjes gehad, maar ik wil het nu wel graag.
Als ik een jongen leuk vind, weet ik niet hoe ik indruk kan maken op hem. mijn vriendinnen geven er volgensmij nog niet veel om, dus met hun kan ik er ook niet over praten:(
kan iemand mij misschien helpen?

Eigenlijk gaat dat allemaal vanzelf, soms duurt het alleen lang. Maar meer uitgaan is wel een goed idee, leer je misschien nog leuke mensen kennen =)

heb ik ook, ben 18 en heb nog geen vriend
zou het wel willen, maar ben ook bang… om me er aan over te geven enz

k ben 16 en ook nog nooit wat gehad…
nja msgien komt t wel later
mja wnnr op je 40ste?
k zit er ook wel een beetje mee

Ik ben dan wel wat jonger dan jou, maar volgens mij begrijp ik wel een beetje hoe het is. Om mij heen heeft bijna iedereen een vaste vriend. En ik, ik heb nog niet eens gezoend met een jongen… laat staan er iets mee gehad. En daar zit ik dan tussen al die verhalen over seks enzo.
Maarja, meestal vind je iets pas als je ophoudt met zoeken…

Hoi!

Maak je niet te druk, je bent pas 18! Genoeg tijd dus.
Om een vriend te krijgen hoef je niet persé uit te gaan. Vaak (niet altijd) kom je tijdens uitgaan jongens tegen die geen serieuze relatie willen, maar je willen gebruiken als scharrel.
Je kunt je vriend overal ontmoeten: Bijvoorbeeld via uitgaan dus, je werk, je vrienden, school, je sport/hobby, via internet, zelfs in de supermarkt.
Het is belangrijk dat je niet naar een vriend gaat zoeken, want dat drukt een bepaalde onzekerheid uit. Iets wat je zelf niet echt in de gaten hebt.
Leef gewoon je leventje en dan kom je vanzelf wel iemand tegen. Vrijwel altijd op een moment dat je het niet verwacht.

Zo was het ook met mijn vriend: Mijn vriend heb ik via een andere vriend van me leren kennen, via MSN. Toendertijd had ik al een vriend, maar daar ging het erg slecht mee. Onze relatie was niet goed en ik zat daarmee. Ondertussen had ik erg leuke gesprekken met die jongen. Op een gegeven moment had ik zelfs de neiging om hem te spreken, want ik kon over echt alles met hem praten en het voelde gewoon fijn. Toen het uitging met mijn vorige vriend vroeg hij dan ook of ik wilde afspreken (we hadden elkaar toen nog nooit gezien). En jahoor, van het een kwam het ander, het werd mijn vriend.
Dat had ik dus totaal niet verwacht.
Mijn eerste serieuze relatie had ik trouwens op mijn 15e. De kans is echter wel dat het dan op een gegeven moment uitgaat, aangezien je dan nog erg jong bent en wil genieten het leven (ik zeg niet dat je niet kan genieten met vriend, maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel).
Misschien is het juist wel beter dat je je vriend later ontmoet. Dan ben je volwassen en op een wat volwassener leeftijd hebben serieuzere relaties toch wel een hogere kans van slagen (naar mijn mening).

In ieder geval, meid maak je geen zorgen!
Het komt allemaal vanzelf.

T is echt zo vervelend om steeds maar weer van mensen te horen: ooh jou tijd komt nog wel, echte liefde komt vanzeelf wel, op ieder potje past een dekseltje blablabla maar als je zelf zo lang op iemand moet wachten heb je daar echt niets aan. ik spreek uit ervaring, en echt soms word je er wanhopig van. Dat je echt VRIJGEZEL EN OPZOEK op je voorhoofd wil schrijven, maar meid nu komt het: je tijd komt echt nog wel. ik heb ook bijna 17 jaar moeten wachten, maar als je gaat zoeken zul je zien dat terwijl je druk bezig bent, je geen liefde zult vinden. Let it happen! ik dacht ook steeds; laat hun lullen, maar mensen hebben gelijk. bij mij kwam hij samen met mij als vakantiewerker en het is nu mijn vriend. totaal onverwachtss maar ben echt happy met em. en dat is altijd beter als op zoek. echt meid, jij vind em wel ! echt waar :grinning: als ik het kan… kan jij het ook. :slightly_smiling_face: