Geen vlinders meer en angst..help?

Heey allemaal,

Ik zit eigenlijk met een probleem en ik kan er zelf niet meer uit dus ik hoop dat jullie mij wat raad kunnen geven.

Ik ben dus een meisje, 16 jaar en bijna nog geen relaties achter de rug.
2 maand geleden leerde ik een jongen kennen,14 jaar en hij zit op mijn school.
We leerde elkaar kennen via Facebook en we chatte elke dag. Ik begon het steeds leuker te vinden en ik kon geen dag meer zonder onze gesprekjes. We zijn dan na een 2-tal weken ook beginnen praten op school en wat knuffels geven,je kent dat wel :wink: Ik ging ook bijna elke week naar zijn training gaan kijken en nadien praatte we even en ik vond dat best leuk. Het probleem was dat ik dacht dat ik verliefd aan het worden was…normaal zou ik nooit met een jongen willen verkeren die 2 jaar jonger is dan mij maar weet je dat maakte mezelf niet uit. Onze gesprekken begon persoonlijker te worden & ik had echt het gevoel dat ik verliefd was. Als we afspraken was ik steeds zenuwachtig en zijn smsjes maakte me blij.
2 weken geleden heeft hij het aangevraagd, natuurlijk zei ik jaa want ik vond hem echt leuk.
De eerste dagen waren echt leuk,hij is zelfs een keertje bij mij thuis een film komen kijken en heeft mijn ouders leren kennen. Die dag was de eerste keer dat we een kus op de mond hebben gegeven. Ter informatie , ik ben zijn eerste vriendin en hij heeft nog nooit getongzoend en wilt daar nog mee wachten. Na die dag werd hij precies gekker op mij…hij stuurde constant ik mis je schat, ik hou van je,wanneeer spreken we af… Maar ik begon dit té veel te worden…we zien elkaar al elke dag op school wat ik oo best ongemakkelijk vind , hij wilt constant bij mijn thuis komen en voor ons week samen had die zelf een me-to-you beer gekocht met I love you… Ik voelde mij er helemaal niet meer goed bij…telkens als we kussen of knuffelen heb ik geen kriebels…het is precies dat ik verplicht ben om met iemand te zoenen waar ik niks voor voel… Maar ik wil hem ook niey kwijt want ik zie hem echt graag…
Ik weet niet wat te doen, dus ik hoop dat iemand mij raad kan geven?
Ik heb het hem verteld & tijdelijk uitgemaakt maar nu ziet hij constant te sturen dat hij hoopt dat het terug goed komt en dat hij zal wachten tot ik er klaar voor ben…

Bedankt voor het lezen!

Ik denk dat jullie te snel gaan & jij dat te benauwend vindt. Probeer over die gevoelens te praten met hem, vraag hem je wat meer ruimte te geven & kijk het even aan hoe het dan gaat en of je nog gevoelens hebt voor hem. Als het daarna nog niet beter gaat en je geen gevoelens meer hebt kan je er beter mee stoppen.

Ja idd, precies dat^

Bedankt voor je reactie!
Ik heb er al over gepraat met hem en hij zei dat hij het rustiger aan zou doen.
Hij is nu een week op vakantie, dus een week zal ik hem niet zien…
Ik hoop dat ik nadien kan zeggen dat ik hem gemist heb maar ik vrees er een beetje voor…ik begin nu over alles na te denken en te twijfelen…en niet in de goede zin :frowning_face:

Soms werkt het gewoon niet. Het belangrijkste is dat jij zelf gelukkig bent. Blijf vooral niet bij iemand omdat je hem geen pijn wilt doen. Het beste is om even helemaal geen contact te hebben, dus niet appen/smsen. Als je hem gaat missen dan zijn er duidelijk nog wat gevoelens. Mis je hem niet, dan zijn er geen gevoelens (meer). Het belangrijkste bij deze situatie is dat je niet achteraf spijt gaat krijgen, dus maak het pas uit als je honderd procent achter je keuze staat (mocht je het uit willen maken).

Kijk het eerst nog even aan. Als het verliefde gevoel dan niet meer terug komt zou ik het uit maken als ik jou was, anders hou je hem aan het lijntje en dat is niet leuk voor hem en niet leuk voor jou. Succes xx

Als je hem echt niet meer leuk vind, dan zou ik echt niet doorgaan. Ik zou gewoon rustig nadenken. Ik weet natuurlijk niet wat jij voelt, dus daar kan ik niks over zeggen.

-

Ik denk dat dit gewoon is omdat het je eerste (serieuze) relatie is. Ik had dit in het begin ook bij mijn vriend, het was ook omdat ik zo verlegen was en niets durfde te doen. We hebben even een pauze genomen, hebben goed gepraat en zijn nu al 20 maand samen! Het kan echt werken, geef het gewoon de tijd en vraag of hij het rustig aan kan doen zodat je kan wennen aan het idee

Het is je eerste officiele relatie, jullie zijn vrij snel gegaan. Maar je gaf wel aan dat je hem echt leuk vond, zo snel zullen die gevoelens toch niet wegzijn?

Ik denk dat je het gevoel van vrijheid een beetje mist omdat het je nu ‘vast zit aan hem’. Dit hebben wel meer mensen, zeker op het begin dus miss komt het nog goed :slightly_smiling_face: