Geen vertrouwen rij-instructeur (dringend)

-

Ik denk ook dat hij je het aansmeert… Na 50 lessen zijn de meeste mensen echt wel klaar voor hun examen, en inderdaad, zakken kan altijd.
Ja, ik zou opbellen dat je graag zo snel mogelijk examen wilt hebben…

Dat is echt super veel… Ik heb er 28 gehad, toen gezakt, toen nog 4 en ik ben toen geslaagd. Jij zit al op het dubbele… Ik zou gewoon zeggen dat je je examen eist. Als hij denkt dat je er niet klaar voor bent dan zeg je gewoon nou dan zak ik maar een keertje…

Ik denk trouwens ook niet dat je per week 2 uur lessen nodig hebt tot je examen.
Ik ben 2 keer gezakt, eerste keer door faalangst en blablabla, alles fout.
2e keer door 1 dingetje, dikke pech dus. Maar in die tussentijd heb ik niet zoveel gereden, en de examinater zei ook, ja je rijdt goed, alleen die ene fout :")

@Foxtrot
Zo denk ik er dus ook over.
Goed dat ik het nu bevestigd zie!
Die jongen die ook bij hem lest heeft ook bijna 50 lessen gehad, terwijl vooral jongens vaak aan 30 al meer dan genoeg hebben. Ik ga hem toch nog maar eens bellen.

Ik zou stoppen met lessen tot dat je je bevestiging van je examen hebt. Kan hij je ook niets aansmeren.

Ik snap niet dat je niet doorhebt dat hij jou kei hard afzet. Is hij wel bij een vereniging van rij-instructeurs? Schakel je ouders in en laat hen eens met hem praten voor je al je geld kwijt bent.

@BettiePage Ja, hij is wel lid van die vereniging.
Ik heb geen ervaring met rijscholen, ik had geen idee welk aantal lessen normaal zou zijn: dus nee, dan heb je niet door dat je genept wordt. M’n ouders zien er al helemaal geen kwaad in, zij denken dat ik gewoon een trage leerling ben. Zoals ik al zei, ik ben ook geen vlotte leerling, dus 50 lessen vond ik prima. Beetje zekerder worden voor ik aan m’n examen begin, dacht ik, is juist goed. Maar na die 50 had het gewoon klaar moeten zijn. Ik heb het er zelf al met hem over gehad en toen legde hij precies uit waarom hij vond dat ik er nog niet klaar voor was. Fouten opnoemen enzo. Aan de ene kant klopten al die dingen wel, maar het waren dan van die dingen waar hij allang eerder mee had kunnen komen.
Thanks voor de reacties!

Serieus… dit zijn echt veel en veel te veel lessen! Als ik het zo hoor dan doet hij het echt om nog zo veel mogelijk lessen (=geld) uit je te halen. Je moet het ook nog eens zelf betalen, dus dat maakt het echt heel vervelend! Pff wat ik zou doen, tegen iedereen zeggen die rijles wilt nemen dat ze niet bij hem moeten gaan!
Ik mocht zelfs na 23 lessen mijn rijexamen doen, wat snel werd aangevraagd en ben meteen geslaagd. Ik zou geen lessen meer nemen tot voor het examen, je hebt het nu vaak genoeg gedaan dat je het echt wel super moet doen :slightly_smiling_face:. Volgens je familie ook, dus ik zou echt geen geld meer verspillen aan lessen!

Je bent trouwens niet verplicht 4x2 lessen te nemen voor je examen he. Ik heb er voor mijn eerste examen nog maar 2 gehad, daarna nog iedere week 1 uurtje. En dan voor ik op moest ff een uurtje rondcrossen. Normaal leste ik 2x2 uur per week, heb ik voor me examens echt niet meer gedaan. Da’s beetje geldversplling…

Ik zal als ik jou was geen lessen nemen tot je de aanvraag binnen hebt. Iedereen gaat met wat imperfecties het examen in, niemand zal ooit geheel foutloos rijden.
Ik vind dat een instructeur eigenlijk elke les wel moet zeggen wat je dit keer goed deed en waar je nog aan moet werken. Je bent nu al hartstikke veel geld kwijt en dat is echt zonde.
Ah, en mocht je wel zakken, zoek een andere rijschool.

Wat een bullshit.
Ik was na 35 uur les in één keer geslaagd.
Ik zou gewoon geen lessen meer doen tot hij dat examen heeft aangevraagd.
Als je geen lessen neemt, verdient hij er ook niks aan en dan moet hij wel dat examen aanvragen.

wow…

ik had mijn eerste examen na 20 lessen al…
Ik kan me voorstellen dat je denkt dat hij je meer lessen aansmeert dan dat je nodig hebt en waarschijnlijk is dit ook het geval.
ik zou tegen hem zeggen dat je helemaal klaar bent voor het examen en dat je wilt, nee eist, dat hij het meteen aanvraagt.
tot die tijd niet meer lessen. 1 les voor je examen aan en je bent er klaar voor.

succes.

erg jammer dat dit soort dingen zo vaak gebeuren…

Ik zou eens bij het hoofd van die vereniging langsgaan en vragen of dit wel kan. 50 lessen is sowieso al te veel en nu probeert hij nog meer geld van je te krijgen door fouten te verzinnen.

Wauw hij probeert je echt meer lessen aan te smeren! 50 lessen zijn al veel! Hij heeft zeker geld nodig ofzo :stuck_out_tongue: Gewoon zeggen dat je examen wilt doen wanneer JIJ het wilt!

Echt rijden leer je toch pas als je je rijbewijs hebt (Zegt iedereen, I know, maar het is echt zo haha)

50 is nog wel gewoon, maar als hij zo door blijft gaan met je meer lessen laten doen is 't gewoon lullig. Ik had ook een pakket van 46 en daarna nog 6 extra omdat ik zakte.

Je hoeft ook echt niet weer 5x2 lessen te doen. Niks moet, doe gewoon wat jij nodig vindt. Ik vond het ook niet nodig om in de 5 weken tussen mijn zakken nieuwe examen elke week weer 2 lessen te hebben. Ik heb verspreid over die 5 weken nog 5 lessen gehad van 1 uur + 1 voor mijn herexamen.

Je moet het trouwens echt niet gaan vergelijken met mensen die 20-28 lessen hebben hier, want dat is gewoon weinig :’) Gemiddelde is 40/50 ofzo.

Is hij de eigenaar van die rijschool? Anders zou ik er gewoon heen bellen hoe het nou zit met die man. En als hij wel de eigenaar is, gewoon zeggen dat je nu echt de definitieve datum wil voor je examen en dat je niet nog eens elke week 2 lessen wil. Dat is echt nergens voor nodig. Je hoeft niet eens perse elke week te rijden, zo snel verleer je het niet.

Ik vind 't echt raar dat hij pas na het einde gaat aanvragen. Mijn examen was tegelijk met mijn tussentijdse toets aangevraagd, dus dik 1,5 maand van te voren ofzo. Ze kunnen echt wel inschatten wanneer je er ongeveer wel klaar voor bent. Een vriendin van mij bij dezelfde rijschool als ik kreeg ook gelijk bij 't begin van haar lessen haar examen gepland, 2,5 maand van tevoren. Bij mijn broertje nu 't zelfde verhaal, ook 1,5/2 maanden van tevoren.

Ik ben afgelopen vrijdag geslaagd voor mijn rijbewijs, ik weet niet precies hoeveel lessen ik precies heb gehad, ik denk ook een stuk of 50. Mijn rij-instructeur heeft mij juist te vroeg op examen laten gaan, ik ben de derde keer pas geslaagd. Aan jouw verhaal te lezen denk ik ook dat hij je meer lessen probeert aan te smeren, ik zou sowieso je rijlessen afzeggen totdat je examen is aangevraagd, en dan tot je examen nog een paar keer een uurtje rijden. En als je zakt inderdaad naar een andere rijschool gaan!

Heb ook twijfels gehad met mijn leraar omdat ik na 16 lessen nog niets had gedaan behalve rondjes gereden dus ben toen overgestapt !