Hoi meiden!
Ik zit ergens mee en zou het graag met jullie willen delen. Af en toe zit ik niet zo lekker in mijn vel en kan ik mij redelijk down voelen. Ik zou het niet depressief noemen of zo, maar het zorgt er wel voor dat ik af en toe nergens zin in heb en me heel onverschillig kan voelen over van alles. Het verschilt dan ook per keer waar ik me onverschillig over voel. Ik heb een vriend (zo’n 1,5 jaar nu) en soms kan ik me over onze relatie ook heel onverschillig voelen. Af en toe kan ik echt denken “als hij het nu uit zou maken zou me dat niet zo veel boeien en zou ik het prima verder alleen kunnen redden”, terwijl ik diep van binnen wel weet dat ik me in die situatie waarschijnlijk heel naar en verdrietig zou voelen en hem heel erg zou missen. Maar op dat moment voel ik dat dan niet zo. Geen kriebels, geen ‘oh wat hou ik toch van die jongen gevoel’. Vaak genoeg heb ik dit ook wel, dit kan echt heel erg verschillen.
Ik heb het er wel eens met hem over gehad dat ik me soms voel alsof niets mij meer boeit en dat ik dan soms ook zo over onze relatie denk. Dat is nu wel een tijd geleden en heb dit gevoel nu ook al een hele tijd niet meer gehad, tot ik gister bij hem was. Het voelde meer als gezellig bij een goede vriend zijn: het was heel erg fijn, maar kon me aan de andere kant ook verschrikkelijk irriteren aan hem (terwijl hij dood normaal en gewoon lief deed). Ik herken het als het gevoel dat de verliefdheid over is en dat je je dan begint te irriteren aan de ander, ook bijvoorbeeld als hij je aanraakt. Nog steeds vind ik het wel heel fijn om dan met hem te knuffelen, maar ik weet niet zo goed of dit is om de genegenheid van een ander en ik heb er dan toch een wat raar gevoel bij, in ieder geval anders dan anders.
Wanneer ik me niet down voel, ben ik vaak wel helemaal in de wolken van hem en vind ik alles leuk en super fijn aan hem. Ik raak daarom ook een beetje in paniek (lees: zit nog steeds rustig in mijn bed maar goed) nu ik dat gevoel ineens niet meer voel en me zelfs aan hem irriteerde gister. Wat als ik echt niet meer verliefd ben? Dat ik me die vraag zelf stel, lijkt eigenlijk al wel aan te geven dat ik het erg vervelend zou vinden als het uit zou gaan en ik hem niet kwijt wil.
En dat is dus een beetje het probleem. Ik zal het nooit halsoverkop uitmaken, zou daar eerst echt goed over nadenken en zeker van mijn zaak zijn, maar ik vind het onderhand toch wel knap vervelend worden dat ik me soms niet verliefd voel terwijl ik wel zeker weet dat ik het wel ben (omdat ik me dus afwisselend wel heel erg verliefd voel). Ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan en voel me soms ook een beetje nep naar mijn vriend toe als ik bij hem ben op een moment dat ik niets voel. Ik word gek van het voortdurend twijfelen over of ik mijn relatie nu wel heel fijn vind of niet, of dat met mijn down voelen te maken heeft, of het gewoon bij een relatie hebben hoort en ga zo maar door.
Ik vraag me af of er andere meiden zijn die zich hier in kunnen herkennen, en vraag me vooral af of meiden die depressief zijn (geweest) of zich soms ook down voelen zich hier in herkennen.
Liefs!!