geen tijd meer..

hii girlss

Ik heb een soort probleempje… en ik zit er toch wel een beetje mee mischien hebben jullie wat tips…

Ik heb nu ruim een jaar een relatie en dat loopt opzich wel redelijk goed maar er zijn een aantal puntjes waardoor ik toch wel aan het twijfelen ben gegaan…

ik heb al eens eerder met hem de discussie gehad wie er belangrijker is, ik of zijn vrienden, maar hier uit bleek dat hij op sommige momenten zijn vrienden belangrijker vind ( in het weekend dus, om te gaan stappen)

nu heb ik me daarbij neer moeten leggen alleen ik kan het niet meer handelen… Ik loop fulltime stage in mijn examen jaar dus hier ben ik ook erg druk mee, en de reistijd naar stage is vanaf mijn woonplaats al bijna een uur, en vanaf zijn woonplaats nog een stuk verder… door de weeks is het voor mij dus erg lastig om naar hem toe te gaan… Hij zelf werkt de hele week en moet dan smorgens om 7 uur op zijn werk zijn… en dan wilt hij door de weeks niet bij mij slapen… maar hij vind het ook geen optie om savonds eventjes langs te komen omdat het best ver reizen is + we beide dan erg moe zijn.

naast stage werk ik ook de hele zaterdag dus moet ik smorgens vroeg beginnen op het werk, hij wilt dan na zijn werk week kunnen uitslapen…

zaterdag avond wilt hij graag stappen met zijn vrienden… naar discotheken maar hij vind het niet fijn als ik mee ga (ik ben dan de enigste meid die mee gaat, en hij wilt me niet xe hele avond vermaken maar zelf kunnen genieten)

en nu heeft hij als idee om de zondag middag voor ons als “vaste dag” af te spreken en dus ook de enigste dag… nu is het al een paar keer voorgekomen dat hij zich verslaapt omdat het zaterdag nogal laat is geworden… of hij is gewoon brak en voelt zich niet fit… ik heb hem ook gezegd dat ik de zondag maar niets omdat hij dan niet veel waard is… daar komt dan ook bij dat hij weer vroeg weg gaat, of ik moet vroeg bij hem weg omdat hij de maandag weer om 7 uur moet beginnen…

Ik weet nu echt niet zo goed meer wat ik hier mee moet doen, het komt er op neer dat er door de weeks geen tijd is… hij de zaterdag vrij wilt houden voor “leuke dingen met vrienden” en de zondag middag (wanneer zn vrienden toch niet kunnen, en hij zelf brak is) voor mij gereserveerd is…

Ik merk ook dat ik hierzelf erg geiriteerd door raak en sjagerijnig word… het voelt steeds vaker alsof ik een tweede keus voor hem ben… ik heb zelf ook niet alle tijd maar als hij een keer kan zeg ik ook alles af voor hem, maar ik hoef niet te verwachten dat hij een avondje stappen afzegt voor mij…

Ik twijfel wel steeds vaker of ik uberhoubt nog wel verder wil met hem… hoofdzakelijk hierdoor maar ik wil hem ook weer niet kwijt… help?!?

Tja, er is geen andere oplossing toch? Je zou met hem kunnen afspreken dat hij niet elk weekend zijn vrienden ziet, maar ja. Zijn vrienden zijn ook belangrijk voor hem. Doordeweeks is sowieso geen optie.

Ik vind dat als hij vaker met zijn vrienden gaat stappen dan met jou af kan spreken het niet klopt. Hij mag wel wat meer zijn best doen om je te zien. Als het nou één keer is dat hij zich niet lekker voelt, oke, maar als het zoals jij zegt heel vaak zo is dat hij gaat stappen met vrienden en dan geen tijd meer heeft voor jou, vind ik dat zijn prioriteiten op de verkeerde plek liggen. Ik zou me dan ook afvragen of ik nog met hem verder wou. Je kan het sowieso wel met hem erover hebben misschien dat dat wat meer duidelijkheid geeft over hoe het voor hem is. Maar zo ziet het ernaar uit dat de relatie veel meer vanuit jouw kant komt en dan kan ik dus begrijpen dat je gaat twijfelen. Je wilt ook iemand die ook moeite doet om jou te zien als jullie al zo weinig tijd hebben. Als hij het ermee eens is dat jullie elkaar zo wel weinig zien kan je dus aan hem voorstellen dat hij niet elke week gaat stappen maar ervoor zorgt dat hij jou wat vaker kan zien. Zijn vrienden zien is oke, maar hij ziet je zo weinig en dan zou hij ook wat meer tijd voor jou vrij mogen maken soms.

Kan je niet op zondag gaan werken?
Dan kunnen jullie op vrijdagavond samen zijn en op zaterdag samen uitslapen.

Overigens ben ik het er mee eens dat hij echt niet elke zaterdag uit hoeft te gaan. Om het weekend is toch ook gewoon prima?

Want nu is de verhouding echt scheef.

ik werk op de zaterdag op kantoor, en dat is op zondag gesloten dus dat gaat lastig…

En opzich zou hij ook wel eens iets af kunnen zeggen voor mij… pas al zoveel mogelijk aan voor hem… ook als vriendinnen vragen om iets leuks te gaan doen zeg ik vaak af om hem een uurtje te kunnen zien…

Ja daar was ik dus al bang voor.

Ik zou het er nog eens goed met hem over hebben. Waarom vind hij het zo belangrijk om elk weekend met zn vrienden te gaan stappen? En kan het dan niet een keertje op vrijdag? Als hij op vrijdag uitgaat kan hij zaterdag met jou zijn. Want nu zijn zijn vrienden elk weekend belangrijker en dat is de enige tijd dat jullie elkaar kunnen zien.

Ik snap best dat hij op zaterdagavond met zijn vrienden wil stappen, maar dan moet hij maar niet zoveel drinken. Het is absoluut niet eerlijk tegenover jou dat hij vervolgens elke zondag ziek, zwak en misselijk is, terwijl jullie afgesproken hebben. Ik zou persoonlijk niet eens af willen spreken, omdat ik me dan toch alleen zou zitten te ergeren aan het feit dat hij brak is. Hij moet zich maar een beetje aanpassen.

ik zou heel gauw klaar zijn met zoon relatie. Ik ben namelijk van mening dat ik als vriendin, in een serieuze relatie, waarbij je dus wilt bouwen aan een serieuze toekomst samen, voor zijn vrienden kom.
Ik zou 1 keer in de week elkaar zien (Als hij hem uitkomt) niet accepteren, want dat vind ik geen serieuze relatie.
Snap best dat jullie weinig zin en tijd hebben door de week in verband met jullie werk etc. maar dan werkt jullie relatie gewoon niet. jullie stellen beide niet de juiste prioriteiten, en daardoor loopt het niet.
Julie willen beiden geen dingen laten vallen voor elkaar. Jij bv je werk op zaterdag niet, hij zijn vrienden op zaterdag niet zodat ie lekker het weekend met jou kan zijn. tja… liefde is bruggen bouwen, en niet op afroep wanneer men zin heeft en wat tijd over heeft naast alle nevenactiviteiten.