Geen studentenvereniging, maar wat wel?!

Hoiiii!

Ik zit nu al een jaar op kamers in Groningen.
Ik heb gemerkt dat ik een vaste vriendengroep best wel mis. Ik eet vaak alleen, etc.
Nu heb ik wel vriendinnen in Groningen. Van thuisthuis en ook van school daar, maar iedereen heeft zijn eigen ding en heel veel zitten bij een studentenvereniging, waardoor ze een andere vaste vriendengroep hebben.
Nu is het dat een studentenvereniging niets voor mij is, maar ik wil wel heel graag meer contacten opdoen om zo mijn studentenleven onvergetelijk te maken.

Hebben jullie misschien tips??

Liefs!

Sales werk of een studenten-sportvereniging?

Is er echt geen studentenvereniging in Groningen die je aanspreekt? Het advies dat ik hier in Leiden heb gekregen in de introweek is om gewoon bij een studentenvereniging te gaan, maakt niet uit welke. Ik weet natuurlijk niet hoe dat in Groningen is, maar je kan het natuurlijk gewoon proberen, want ik ben er heilig van overtuigd dat het wel een echte aanvulling is op je studententijd.

Ik heb er wel even over nagedacht, maar de bekendste spreken me echt niet aan. Daarnaast ben ik ook te laat om me in te schrijven voor dit jaar dus dan zou ik pas in het derde jaar kunnen en dat is een beetje laat. Vandaar dat ik dus opzoek ben naar alternatieven!

Heb je niet een studievereniging? Vaak organiseren die ook wel wat dingen waardoor je mensen kunt ontmoeten enzo.

En heb je wel ook bij de wat minder ‘standaard’ verenigingen gekeken? Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het zit in Groningen, maar van de steden in de Randstad weet ik dat je echt een enorm divers aanbod van verenigingen hebt, ook buiten de gezelligheidsverenigingen om!

Edit: Oh sorry, ik zie dat je dus al te laat bent met inschrijven. Hebben jullie niet een studentensite met evenementen in de stad?

ja ik zit bij een studievereniging en afgelopen jaar was dat best leuk, maar dat is voor 1 keer in de maand een borrel en echt actief was het niet daarbuiten :frowning_face:

Hm ik herken me er wel een beetje in. Kun je niet bij een sport vereniging? Of politiek. of een debat club (idk m’n huisgenoot had het er over)

Was je actief bij een studievereniging (dus dat je een commissie deed)? Wij hebben namelijk een leuke club met alle actieve leden en met je commissie doe je ook veel leuke dingen. Misschien kan je dat proberen (als je dat nog niet deed natuurlijk). Verder is een sportvereniging/muziekvereniging/ wellicht ook een leuk idee!

Het is nu Kei dus hoe bedoel je te laat?

Kon tot vanmiddag 18:00 bij heel veel verenigingen.

Ik herken mezelf hier ook een beetje in haha. Woon ook in Groningen, maar wil echt niet bij een studentenvereniging :stuck_out_tongue: Dus misschien kan je op een teamsport?