Geen stopweek bij de pil erg?

Hee,

Ik slik de pil omdat ik anders heel erg last heb van puisten (en het helpt!). Nu las ik ergens dat je ook gewoon je stopweek ‘niet’ kan hebben zeg maar, dus dat je niet meer ongesteld wordt zolang je de pil slikt. Op internet staat dat het veilig is, maar als je later nou wel kinderen wil en dus stopt; wordt je
dan wel weer ongesteld? Ik vraag me af of er mensen zijn die niet meer aan stopweken doen en wat hun ervaring daarmee is. Want ik vind het heel vervelend om ongesteld te zijn (lek echt altijd door…)

Iedereen heeft daar een andere mening over. Ikzelf zie het niet als iets ergs, ik slik het zelf ook vaker door en merk geen verschil aan mijn ongesteldheid tussen wel en niet een stopweek houden.

Je kan het wel een keertje doorslikken ja, maar het altijd doen lijkt me niet gezond.

Ik ben er pas nog voor langs de arts geweest. Het heeft totaal geen schadelijke effecten op je lichaam, en het baarmoederslijmvlies gaat zich ook niet ophopen ofzo. Het enige is dat als je uiteindelijk kinderen wil krijgen je extra foliumzuur moet slikken tegen een open gehemelte of open ruggetje.

^huh hoe dat zo? kun je dat uitleggen?