Geen stijl

Hallo iedereen
Ik heb dus geen stijl, ik weet niet hoe het komt ofzo maar ik draag gewoon allemaal lelijke kleren… Alle meiden uit mijn klas lopen in allerlei leuke outfitjes en daar ben ik dan ook stikjaloers op… Ik heb maar 3 setjes kleding die een beetje kan… Ik ga hartstikke vaak met vriendinnen shoppen, maar dan koop ik ook niets… Ik zou graag meer gevoel voor stijl willen hebben… Ik voel me hartstikke onzeker in de kleding die ik nu draag…
Reacties van: ga dan een eigen stijl ontwikkelen, trek je niets aan van anderen heb ik niet zoveel aan… Vertel dan even hoe ik mijn eigen stijl kan ontwikkelen…

x

Je voelt je niet lekker in de kleding die je draagt? Ik zou zeggen, ga met vriendinnen shoppen, vertel ze dat je graag een (nieuwe) stijl wilt ontwikkelen en kijk eens wat hun advies voor jou is. Wie weet komen ze wel met kleren aan die jij vervolgens aantrekt en waarvan je denkt ‘ja, hier voel ik me goed in’. Want zo simpel is het; je moet kleren dragen waar je je goed in voelt en dan straal je dat ook uit!

ga als je gaat shoppen ook dingen passen, dan kom je er achter wat je leuk staat en wat niet. verder advies vragen aan je vriendinnen, als je hun stijl tenminste leuk vindt.
Verder jah gewoon veel passen watn dan kom je vanzelf de kleding tegen waar jij je lekker/goed in voelt.

Ik pas ook heel veel kleren, alleen pas ik schijnbaar altijd de verkeerde… Maar bedankt voor de tips! Nog meer tips iemand?

Kijk op sites rond als Fashionchick en Shopscene en kijk wat je nou leuk vind.

Ik zou als ik jou was veel rondkijken op poulaire blogs. Je hoeft de kledingstijl niet te kopieren, maar je kunt kijken wat je leuk vind en wat niet. Het is heel gemakkelijk om daar inspiratie op te doen.

Wat _FLABBERGASTED zegt.
Of kijk op sites als lookbook.nu, chictopia, of andere blogs/sites waar meisjes hun outfits laten zien. Hier op Girlscene zijn ook wel een aantal topics voor inspiratie te vinden.
Wat je dan daarna kunt doen is bijvoorbeeld een plakboek of moodbord maken. Dat kan je doen door het te printen, maar ook gewoon op de computer.
Dan krijg je misschien een beeld van wat jij leuk vind aan outfits en kun je als je gaat winkelen op zoek naar soortgelijke kledingsukken.

Succes in elk geval:)

@hierbovenallemaal wat een goede tips! Op lookbook ben ik al best wel vaak geweest maar die andere sites ga ik eens bekijken! Nog meer tips?

Trouwens, ik zie nu dat je 14 bent. Je hoeft je ook niet al te druk te maken dat je voor je gevoel nog geen stijl hebt. Ik ben nu bijna 19 en het heeft zeker van mn 14de tot mijn 17de geduurt voordat ik mijn stijl echt ontwikkeld had.
Voor mn 14de zag ik er ook totaaal niet uit (experimenteren met allerlei stijlen enzo)
Sterker nog, toen ik 13/14 was waren heel veel meisjes nog niet eens echt bezig met mode. Tegenwoordig wil iedereen er steeds jonger al ‘leuk’ en ‘modieus’ uitzien. Daar is niks mis mee natuurlijk, maar maak je niet te druk, een stijl is iets wat moet ontwikkelen.

Tja,en ik ben de enigste van de hele school die haar stijl nog moet ontwikkelen schijnbaar… iedereen in de klas loopt er zo leuk bij!

kijk idd rond op websites enzoo, maar kijk bijvoorbeeld ook in reclamefoldertjes die binnenkomen en tijdschriften. knip de kledingstukken en outfits die jij mooi vindt uit en plak deze in een schrift/boek. je zult waarschijnlijk een soort gemeenschappelijke stijl in al deze kleding vinden waarmee je aan de slag kunt! :grin:

Oeh slim! Ik hou van de kleding van de H&M… Ik zie zat leuke dingen die ik eigenlijk wel zou willen hebben, ik bestel het maar als ik het zelf aanpas is het lelijk… Ik ben bang dat mensen me gaan uitlachen als ik opeens met andere kleren naar school ga… je had dus echt nooit gedacht dat ik onzeker zou zijn…
Jemig ik haat mezelf op het moment

Nee, ze zullen er juist positief over zijn!

Een tijdje geleden had ik echt een standaard stijl, ik wou van al die standaard outfits af (ik droeg elke dag een spijkerbroek, een t-shirt en daarover een vest). dat vond ik vreselijk dus ik kocht allemaal andere kleding, meer vrouwelijk; rokjes, jurkjes e.d. toen ik de volgende dag een 5-euro rok van de h&m aanhad reageerde iedereen heel leuk!

gewoon doen dus!

ik denk ook dat mensen het juist leuk vinden als je wat anders probeert! :grin:
en je zegt dat je het er lelijk uit vindt zien als je het aanpast, maar het kan ook even wennen zijn. als je continu in een broek loopt en je trekt opeens een jurkje aan is dat natuurlijk anders, maar daar wen je vanzelf aan ;]

kijk in je eentje rond in de winkels of op t internet , en geef je mening.
kijk wat je leuk vind. maar doe dat waar niemand bij is.

en dan begin je een beetje te zien wat jezelf leuk vind.
en als je gaat winkelen en je ziet iets leuks, koopt 't voordat je gaat twijfelen.

en danheb je iets wat je zelf leuk vind !

ik heb 't zo gedaan… ik stond vroeger altijd 30 uur lang bij iets te twijfelen en liep altijd met het zelfde als iedereeen… echt zo standaard.

maar nu, sinds 3/4 maanden begin ik mezelf te kennen !

Goede tips!

Ik zag zo’n heel leuk jurkachtig iets bij de H&M hangen… Maar dat soort dingen passen gewoon niet bij mij… Ik had ook heel standaard spijkerbroek, shirt en vestje aan… Ik ga eerst eens ff op www.hm.com rondneuzen…
Bedankt voor de tips iedereen!

Je hoeft ook niet meteen heel extreem van stijl te wisselen, maar bv een 5 euro rokje, met een panty en een basic shirtje + vestje en eventueel een ketting is al heel anders en toch niet te opvallend!

Ik heb nog nooit in me leven een rokje aan gehad (dat ik me kan herinneren)…
Dat lijkt het me toch best wel opvallend om ineens een rokje aan te trekken… niemand in de klas heeft een rokje aan… :open_mouth:

Je kan ook gewoon een winkel binnen lopen en advies vragen aan de verkopers. Ik werk zelf bij de Vero Moda en vind het juist altijd leuk om mensen te helpen.
Zij kunnen je ook goed helpen met wat leuk bij je figuur staat, en door te zeggen wat je ongeveer zoekt kunnen ze je dingen laten zien, aangezien ze de hele winkel wel zo ongeveer kennen. En niet bang zijn dat ze dan van je verwachten dat je wat gaat kopen, je kan het gewoon zeggen als je het toch niet wat vindt. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar als jij een rokje leuk vind moet je die gewoon aantrekken, ookal heeft niemand uit je klas een rokje aan!