Geen smaak meer

Hoi!
Ik heb een penicilline kuur gehad en sindsdien proef ik niets meer. Mijn laatste pil nam ik dinsdag middag en ik had verwacht dat ik ondertussen wel weer zou kunnen proeven maar dat is helaas niet het geval.
Alles heeft dezelfde vieze kartonachtige smaak, waardoor ik weinig eet, chips enzo smaken toch allemaal niet lekker. En daardoor ben ik afgevallen, wat nou niet echt nodig was + het is gewoon super irritant, heb echt trek in bijvoorbeeld pizza en chocolade maar het smaakt toch allemaal niet :’)

Nou goed, de vraag dan, aangezien ik er op internet niet bijzonder veel over kan vinden vroeg ik mij af of iemand hier er ervaring mee heeft? Hoe lang het duurt voordat ik weer kan proeven? En of het überhaupt van de penicilline kan komen? (Volgens mijn tante kan dat maar daar kan ik eigenlijk ook weinig over vinden of dat zo is)

Nog noooit van gehoord. Staat er niet iets over in de bijsluiter? Wel een rare situatie zeg. Misschien je dokter bellen als je er echt niks over kan vinden?

ik heb dat ook een keer gehad toen ik flink verkouden was, dus ik kan me voorstellen dat het erg irritant voor je is.
maar ver geen idee eigenlijk het beste kun je denk ik naar de dokter gaan !
succes (:

Wow dat lijkt me echt vervelend :astonished:
Ik heb er niet echt ervaring mee maar denk dat je smaak binnen een paar dagen wel weer terug komt!
Up =)

In de bijsluiter stond niks over geen smaak meer hebben.
Wel lees ik dat veel mensen een vieze smaak in hun mond krijgen maar niet dat hun smaak verdwijnt.
Zal de huisarts bellen als hij weer terug is van vakantie, die vent is altijd op vakantie :’)

Als het dringend is kan je ook altijd, als het goed is, wel bij een vervangende dokter terecht. Ik hoop dat het zo snel over is dat je niet meer hoeft te gaan :slightly_smiling_face:

Nouja, het is gelukkig niet dringend :slightly_smiling_face: Alleen vervelend.