Geen seksuele behoeftes

Hoi beste Girlscene lezers

Ik heb i.v.m herkenning een nieuw account aangemaakt, ik ben dus niet nieuw.

Ik zou dus graag advies willen hebben over het volgende:
Ik heb nu iets meer dan 1 jaar een superlief vriendje. Hij is begripvol, geduldig en aardig. Alleen ik heb dus totaal geen seksuele behoeftes. Ik vind het niet fijn en wil het liever niet. We hebben wel al wat gedaan en hem aftrekken gaat nog wel maar ik vind pijpen dus niks en ik vind het ook niet fijn als hij iets wil doen bij mij. Dit is dus een beetje een lastige situatie want ik snap dat hij wel graag seks wil hebben en dingen wil doen. Ik wil hem ook niet teleurstellen.

Hij is nu super lief en geduldig met me maar ik ben bang dat dat gaat veranderen want ik wil het liever gewoon echt niet maar hij (logisch natuurlijk) wel.

Dus heeft iemand misschien advies of iemand die dit herkent? Want ik weet niet goed wat ik moet doen.

is het dan een libido van echt nul of gaat het om geen seksuele aantrek ook te voelen (of beide)? Want ik herken het wel, maar ik ben aseksueel dusja, en daar valt dan niet veel meer aan te doen natuurlijk.
Maar als het gewoon libido is dan kan het iets hormonaal zijn ook nog i guess, zoals bijvoorbeeld door de pil of iets?

Misschien ben je lesbisch? Lol

Ja dat is een moeilijke vraag. Het kan wel allebei maar ik denk niet dat het alleen aan mijn libido ligt. Het is niet dat ik nooit seksuele aantrekking voel maar ik voel dat niet bij hem ( Ik ben trouwens 18 en mijn vriend is 19 ) Hoe doe jij dat eigenlijk met relaties als aseksueel, als ik vragen mag? Of wil je ook geen relatie met iemand? Sorry als het persoonlijke vragen zijn. Alleen ik denk niet dat het iets hormonaal is want ik heb dit eigenlijk al zo lang ik bij hem ben. We hebben wel seks gehad maar dat vond ik echt helemaal niet fijn en dat weet hij ook dus nu doen we dat ook eigenlijk niet meer. Maar we gaan binnenkort voor het eerst samen op vakantie dus ik weet niet goed wat hij dan verwacht en wat ik moet doen.

Uhm ik denk het niet maar bedankt voor je reactie :wink:

Het klinkt misschien wat overdreven nu gelijk, maar misschien kan je kijken of je bij een seksuoloog terecht kan? Liefs en succes.

ik heb wel een vriend, 7 jaar alweer. En tja, het vergt wel een begrip van zijn kant en i guess dat we een soort compromis hebben want ik begrijp ook wel dat ik hem niet honderd procent alles kan ontzeggen maar meestal gaat dat dan over andere handelingen dan echt seks (ok tmi maar: als hij zich dan aftrekt dat ik wel in zijn armen lig en dan krabbel ik gewoon een beetje over zijn buik/zij enzo? of dat ik dan op het einde pijp (met condoom want ik vind dat goor dusja), heel af en toe hebben we wel seks tho, maar dat doe ik dan voor hem en ik lig er vrij doods bij want idk, niet mijn ding).

Maar het klinkt wel alsof je vriend er zeker wel begrip voor op kan brengen, ook al is het natuurlijk ook geen ideale situatie voor hem; maar ik denk dat er niet veel anders te doen is dan een beetje kijken met waar je je nog enigszins comfortabel bij voelt en dan praten over wat hij fijn zou vinden ofzo. maar he: mijn vriend houdt het ook al 7 jaar vol dus i’m sure dat met gewoon praten over verwachtingen en alles het echt zo een major ding niet moet zijn in een relatie. (En nu klinkt het alsof het allemaal rozegeur is, tuurlijk hebben wij er ook soms ruzie over maar in the end vindt hij het dus niet belangrijk genoeg om er echt een issue van te maken? dus dat is wel fijn)

Ik denk dat als je relatie helemaal goed zit, maar je nog steeds geen drive hebt je idd moet gaan onderzoeken of je niet aseksueel bent. Anders ligt het denk ik aan de staat van je relatie, dat het diep van binnen toch niet vertrouwd voelt ofz?

Hee ik herken mijzelf voor bijna 100 procent in jou verhaal.
Ik vind mijn vriend super leuk en aantrekkelijk maar ik voel ook geen behoefte om meerdere dingen te doen. Hij echter geeft ook vaak reacties dat ik ongeinteresseerd kijk of iets dergelijks.
Dit is al 5 jaar zo. Ik mis niks en we doen het wel maar we maken geen uren plezier. Het is meer een soort van; nou we gaan dat ff doen en dan straks weer de dagelijkse bezigheden.

Moeilijk uit te leggen aan mensen die dit dus helemaal niet begrijpen.

Ik vind het echt raar dat hij zichzelf moet aftrekken. Jij mag dan wel aseksueel zijn maar dat betekent nog niet dat je iets aan je handen hebt. Eerlijk gezegt klinkt het hoe jij het verteld gewoon dat je er helemaal niks voor over hebt. Ik snap dat het soms vervelend is omdat je niet opgewonden bent maar dan kun je hem toch wel een plezier doen?

ja of je gaat je even bezig houden met je eigen seksleven ipv met dat van anderen.

wie ben jij om in godsnaam te bepalen wat iemand (die je niet eens kent) in z’n seksleven moet doen man :’)

eh :’) als zij zich daar in kunnen vinden heb jij daar toch geen fuck mee te maken? Sowieso heb jij daar geen fuck mee te maken. en daarbij, daar gaat dit hele topic toch niet over man :’) Zij verteld alleen maar hoe zij het in haar relatie doen. en ik denk dat ts daar meer aan heeft dat aan jouw judgemental kut reactie.

Met mijn ex (bijna jaar geleden) had ik 2 maanden en hij wilde seksuele dingen doen, maar ik voelde er niks voor en wilde het niet! Toen toch beetje toegegeven en deed hij beetje bij mij maar niet in mijn vagina o.i.d.

Met mijn huidige vriend had ik in 't begin ook weinig gevoel voor seks, maar ergens weet jij en je lichaam dat dit de juiste is en geef je toe aan elkaar!

Dus don’t worry het komt echt vanzelf

Ik snap van zijn kant wel dat het moeilijk en lastig is te begrijpen, maar als jij die behoeftes niet hebt, dan heb je ze nou eenmaal niet. Jij moet niks tegen je zin in gaan doen, daar wordt niemand gelukkig van. Praat er met hem over en kijk even aan hoe hij er in staat. Vind hij seks echt zo belangrijk, dan is hij niet de juiste voor jou, hoe moeilijk dat ook is. Maar uit jouw verhaal op te maken is hij heel geduldig en begripvol, ook al vind hij het moeilijk. Praat er veel over en geef aan wat jij wel en niet wil.

Het is hun relatie en zij kunnen ermee leven, dus waar bemoei jij je mee? En bovendien, als je aseksueel bent, heb je vaak ook geen zin om iemand af te trekken, dat is ook seks. Niet zo snel oordelen omdat jij het anders ziet.

That’s now how this works.

Had je wel een hoger libido met een andere partner?

Ik sluit mij aan om naar een seksuoloog te gaan. Als iemand kennis heeft van libido (en hoe je dit kan verhogen, aseksualiteit etc) dan is hij of zij het. Je kan er zelf met je vriend heen gaan of alleen natuurlijk.

hahaha ja tnx voor de tips man, duj hoor :’’’’’’)