Geen seks meer

Ik wist niet in welk topic ik dit moest plaatsen vandaar dat ik het hier schrijf.

Ik ben al 2 jaar samen met mijn vriend. Maar sinds een maandje hebben we geen seks meer. Hij neemt 0 initiatief. Van de week begon ik met hem plagen en gaf hem een bj, hij kwam en het was klaar. Hij komt steeds met smoesjes waardoor het niet kan of niet is gebeurd. Nu is dit een heel groot probleem aan het worden tussen ons. We praten er ondertussen elke dag over en ik ben bang dat het ons uit elkaar drijft.

Hebben jullie misschien tips waardoor het weer leuk en spannend tussen ons kan worden?

Bedankt alvast.

Zoals hierboven: waarom neemt hij geen initiatief? Je kan hem dat best vragen en aangeven dat je het dan beter begrijpt. Want het staat nu tussen jullie in en je kan hem best zeggen dat je dat liever niet ziet gebeuren.

Wat de redenen zijn weet hij zelf ook niet. Ik heb al heel lang en heel goed gepraat maar we komen er niet uit. Ik weet ook niet meer wat ik moet doen om te zorgen dat we wel weer seks hebben. Hij beloofd elke keer dat het goed komt en dat we eruit komen, maar er is nog steeds niks veranderd…

Hij is net begonnen op een nieuwe school, werkt veel blablabla… Dus dat zou wel kunnen. Ik vind het alleen zo rot dat het tussen ons in staat en ik niet weet wat ik eraan kan doen

Hij heeft dus gewoon geen zin? Dan is het stress denk ik. Zou het gewoon even laten rusten, geen druk op leggen.

Het bespreken lijkt me het beste, al heb je dit al gedaan. Ik zou vooral je eigen gevoel daarbij goed bespreken.

Ik wil geen partij voor je vriend kiezen, maar ik heb op dit moment hetzelfde als hem. Nu accepteer ik soms wel het initiatief van mijn vriend en vind de seks dan fijn en goed. Maar ik ben te moe, gestrest en niet lekker in mijn vel genoeg om er zelf aan te beginnen.

Of begin anders dan normaal. Op een andere manier het voorspel beginnen of hem op een andere manier verleiden ofzo? Verder niet gaan pushen, want zo komen er meer frustraties

Ik zal inderdaad er geen druk opleggen en nog eens goed met hem praten.
Dank jullie wel :hugs:

ik snap dat het na enkele maanden vervelend begint te worden, maar als het na een maand al tussen jullie in gaat staan… is wat overdreven lijkt me.
Lijkt me niet dat een relatie gebaseerd op seks is?

& Praten is altijd goed.

Dat kan zo veel redenen hebben: stress, onzeker, vermoeid,…Zo’n periode heeft iedereen wel eens.

Idd.
Ik heb het al is gehad. Mijn vriend heeft het ook al is gehad. Geef elkaar gewoon de tijd om tot rust te komen. En geniet nu gewoon van de kleine dingetjes zoals knuffelen en dan komt de seks echt vanzelf wel weer

Ik denk dat het wel goed is dat je het met hem hebt besproken, maar nu je alweer erover gaat beginnen gaat hij het alleen maar meer als een verplichting en druk zien. Hij weet echt wel dat je ermee zit, laat hem nu eventjes zijn gang gaan en dan komt het vanzelf wel weer.

Wat vervelend hé dat het zo’n groot probleem aan het worden is. Ik sluit mij bij de anderen aan, praat met hem over waarom hij geen seks wil. En probeer voor die oorzaak een oplossing te vinden. Leg er niet teveel druk op. En probeer niet te snel te willen. Het is niet in een dag gekomen dus het zal ook niet in een dag opgelost worden. Probeer wel te blijven zoenen, knuffelen enz. anders groei je uit elkaar. Je kunt ook voorstellen om voor een bepaalde periode even een pauze in te lassen qua seks. Dan zijn er van beide kanten geen verwachtingen en dus ook geen teleurstellingen en irritaties. Probeer het na zo’n pauze (als je dat van plan bent) het wel weer rustig op te bouwen, van maanden niks naar in een keer alles is wel een heel grote stap. Succes ermee!

Heeft je vriend stress? Dat kan sowieso je sekslust verminderen maar bij mannen moet er natuurlijk ook nog iets omhoog om seks te kunnen hebben en bij stress lukt dat soms gewoon niet. Het kan echt wel zo’n ‘simpele’ reden hebben en als hij met een nieuwe opleiding is begonnen en werkt is hij misschien gewoon erg moe.

Probeer hem iig te vertellen dat jij het vervelend vind, zodat hij je (hopelijk) gerust kan stellen. Dit hoeft echt niet per se aan jou te liggen maar dat weet je alleen maar als je erover praat.

Ik wil ook even zeggen… jullie hebben nu een maand geen seks en elke dag gesprekken erover? Ik bedoel, het is maar een maand. Als je elke dag lange gesprekken erover hebt doet dat echt geen wonder voor zijn libido! Ik zou het gewoon even laten rusten, de druk van de ketel laten en gewoon lekker samen dingetjes doen. Lekker romantisch filmpje kijken met een dekentje op de bank, beetje knuffelen… en even afwachten. Het klinkt inderdaad alsof hij gewoon veel stress heeft en er nu EVEN geen zin in heeft, komt vast wel goed als hij aan zijn nieuwe situatie gewend is.